یکشنبه 9 دی 1397 - 21:04

نجات داماد از مرگ حتمی توسط بالگرد اورژانس۱۱۵ یاسوج

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمدگفت : با اقدام سریع اورژانس هوایی یاسوج عروس و داماد از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

به گزارش بویرنیوز، جلال پورانفرد در خصوص جزئیات این حادثه افزود: در ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه ۸ دیماه ۹۷ تماسی مبنی بر مسمومیت عروس با داماد در اولین شب زندگی مشترک خود بلافاصله اورژانسی ۱۱۵ میمند به منطقه اعزام شد.

پوران فرد با بیان اینکه داماد و عروس را قبل از تماس با اورژانس توسط ماشین شخصی به درمانگاه پاتاوه انتقال داده بودند افزود: تکنسین های اورژانس میمند بر بالین بیمار حاضر شدند و با تشخیص به موقع و وضعیت بدخیم داماد با کاهش هوشیاری gcs=6 از اورژانس هوایی یاسوج جهت کمک و امداد خواهی فوری درخواست کردند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: بلافاصله در کمترین زمان ممکن اورژانس هوایی یاسوج به درمانگاه پاتاوه اعزام شد و با اقدام سریع و به موقع تکنسین‌های اورژانس هوایی داماد مسمومیت با منواکسید کربن را بلافاصله بعداز اقدامات حیاتی و سریع پزشکی از جمله باز کردن راه هوایی (اینتوبه) کردن و اقدامات پزشکی مورد نیاز دیگر بدون اتلاف وقت به بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقال دادند.

پوران فرد تصریح کرد: با توجه به پیگیری هایی که امروز یکشنبه ۹ دیماه سالجاری از طرف mcmc از بیمارستان امام سجاد یاسوج انجام گرفت خدا را شکر وضعیت داماد رو به بهبود و هم اکنون با سطح هوشیاری ۱۲ در بیمارستان امام سجاد بستری می باشند که امیدوار است تا چند روز آینده وضعیت ایشان کاملا مساعد و از بیماران بیمارستان مرخص گردد.

وی نیز در خصوص عروس مسمومیت با منواکسید کربن اذعان کرد : چون در وضعیت بهتری قرار داشت توسط اورژانس میمند به بیمارستان امام سجاد انتقال داده شد.

پوران فرد ضمن تقدیر تشکر فراوان از کادر پروازی و درمانی اورژانس هوایی یاسوج آقایان نوری و آمیرزاده و کادر درمان آقایان ولدی و یارنسب نیز از پرسنل پایگاه میمند تشکر وقدردانی بعمل آوردو گفت: خدارا شاکریم که اورژانس هوایی تا امروزه در استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته جان خیلی از مردم و هموطنان عزیز را نجات دهد و خدمتی شایان به مناطق محروم و صعب العبور و کوهستانی بکند.

وی ادامه داد : مردم عزیز در چنین حوادث ابتدا قبل از هر گونه کاری با ۱۱۵ تماس بگیرند و در هنگام تماس تلفنی از راهنمایی هایی که توسط دیسپچ توصیه میشود جهت گوش کنند و تا رسیدن اورژانس حوصله به خرج دهند که اورژانس در صورت نبودن موانع ترافیکی و در کمترین زمان ممکن بر بالین بیمار شما حاضر می‌باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295468
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما