یکشنبه 2 دی 1397 - 21:44

وقتی خودمان هم به خودمان رحم نمیکنیم/تلاش برای افزایش خودسرانه قیمت گوشت در کهگیلویه و بویراحمد/مردم نخرند

گروه اجتماعی- مهرماه به پیشنهاد خود قصابان کهگیلویه و بویراحمد، قیمت گوشت قرمز مشخص شد اما عرضه کنندگان گوشت به دلیل طمعی که داشتند به توافق خود پایبند نماندند.

به گزارش بویرنیوز، چند روزی است قصابان و عرضه کنندگان گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد از عرضه این محصول در بازارهای استان امتناع می کنند، آنها بی توجه به وضع و شرایط اقتصادی مردم ، خواهان افزایش قیمت ها و نزدیک کردن آن به قیمت های کلان شهرهای کشور هستند.

با وجود اینکه کمبود دام زنده در استان وجود ندارد، اما طمع درآمد بیشتر دامداران و تولیدکنندگان استان را به سمت فروش دام ها در خارج از استان ترغیب کرده است.

اگرچه به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خروج دام زنده از استان ممنوع شده است، اما دامداران همچنان مقاومت می کنند و با عدم عرضه دام به بازار به دنبال افزایش قیمت ها هستند.

از طرفی با وجود شرایط منحصر به فرد استان و وجود چراگاه های طبیعی در استان و البته هزینه کمتر پرورش دام در کهگیلویه و بویراحمد، جای تعجب دارد دامدارانی که از این نعمت ها به صورت رایگان بهره می برند حالا که موقع عرضه است فروش و پول دیگر استان ها را بر مردم این استان ترجیح داده و به دنبال منفعت حداکثری بدون اندک توجهی به مردم هستند.

بدون شک اقدام مسئولان در ممنوعیت صادرات دام زنده استان اقدام ارزنده ایست که باید با جدیت و البته حساسیت ویژه دنبال شود و از طرفی مردم نیز از خرید گوشت خودداری کنند تا شاید این عرضه کنندگان منفعت طلب از مواضع غیر منطقی خود کوتاه بیایند.

فروش گوشت های خارج از ضابطه و استاندار هم معضلی است که در شرایط کنونی در استان مشاهده می شود، قطعاً اگر از این ناحیه خطری برای مردم بوجود آید مجرمان اصلی همین دامدارانی هستند که بهانه نامناسب بودن قیمت ها از عرضه گوشت در استان خودداری می کنند و باید با آنها برخودر جدی بشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295084
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عیسی ارجمند گفت:

    از ماست که بر ماست اگر یک ماه گوشت نخرید دنیا به آخر خواهد رسید

  2. گچساران گفت:

    گوشت گچساران کیلویی هفتاد هزار تومان صنعت و معدن و تعزیرات هم هیچ کاری نمیکند و ….

  3. ناشناس گفت:

    آخ وبخت عشایر خورد وخسه

  4. بهروز گفت:

    حالا که اینجوری خرتوخره ماکشاورزا هم کمپین گران کردن علوفه رواجرا میکنیم تا قصابا هیچ منفعتی ازافزایش قیمت نبرن

  5. دردمند گفت:

    تو بگو 10 روز، فقط بلدیم ادعای روشنفکری کنیم و حاضر نیستیم از خودمون شروع کنیم بخدا دل آدم بدرد میاد گوشت میش کیلویی 44 هزار تومان را جلوی خودم دادن به مشتری به جای بره، به قیمت 62 هزار تومان زنگ زدم 124 میخنده میگه اگه گوشت خوبی باشه اشکال نداره و این حرفا دیگه ناامید شدم….

  6. محمدی گفت:

    شما برید کل قصابی های یاسوج را سر بزنید اگه یک کیلو گوشت حیوانی داشتند.خاک عالم برسر دولت ضعیف و بی بخار که اگه وامهای کلان را بجای اینکه بده به گردن کلفتها میداد به دامداران و کشاورزان و دام پروران حالا این بی آبرویی سرش در نمی آمد.تورا قران نگاه کن این دولت چهار سال اول کل انرژی خود را صرف تخریب احمدی نژاد و دار ودسته اش گذاشت حالا مانده با این ابر تورم و خردکردن استخوانهای مردم فقیر سال 1400دوباره با پرروی به صحنه می اید من این کار را می کنم من اون کار رامیکنم

  7. ناشناس گفت:

    همه چیز داغونه

دیدگاه شما