شنبه 1 دی 1397 - 21:29

سوال به جای مردم کهگیلویه و بویراحمد از دولت/کم لطفی دولت یا ناتوانی مسئولان؟!

گروه اجتماعی- چرا پروژه های عملیاتی کهگیلویه و بویراحمد باید بسیار زمانبر تر از سایر استان ها باشد؟ ساخت یک پل و بیمارستان چقدر باید طول بکشد؟!

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلویه و بویراحمد از روند توسعه ای استان و اجرای پروژه های حیاتی گله مندند، برای مردم عجیب است در کنار دستشان در استان های فارس و اهواز و اصفهان بزرگترین پروژه های عمرانی در مدت زمانی کوتاه به سرانجام میرسد اما در اینجا ساخت یک پل 16 سال به طول می انجامد و خروجی آن نیز بی کیفیت و دور از انتظار است.

مردم از خود می پرسند چرا باید بیمارستان مرکزی و مهم استان باید بیش از یک دهه همچنان درگیر تامین تجهیزات باشد و به بهره برداری نرسیده باشد؟

این سوال ها را وقتی در کنار منابع و ظرفیت های خدادادی و انسانی کهگیلویه و بویراحمد بگذاریم، معادله عجیب تر می شود!

25 درصد نفت و گاز کشور، 10 در منابع آبی، 20 درصد جنگل های حوزه زاگرس، افراد با نفوذ ملی و بیشمار دارایی و پتانسیل انسانی و خدادادی گوشه ای از داشته های استان است.

و اما با این همه ظرفیت و منابع کجای جدول توسعه و اشتغال هستیم؟

چرا با وجود این همه ظرفیت و منابع، استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان باید بعنوان استانی کمتر برخوردار معرفی شود؟

چرا در آمار بیکاری، خودکشی و مشکلات روحی و البته بیماری و امراض مختلف در میان رتبه های نخست هستیم و در آمارهای توسعه ای همیشه ته جدول کشوری قرار داریم؟

دولت باید صادقانه به مردم این استان توضیح دهد سهم استان از این منابع چقدر است، کهگیلویه و بویراحمد هم منابع خدادادی عظیم و گرانبهایی در خود دارد و همیشه نیز اثبات کرده در دفاع از میهن از فدای جان تک تک عزیزانش ابایی ندارد، آیا حق این استان شرایط فعلی است؟

البته از ضعف مدیران، مسئولان و نمایندگان استان نباید غافل بود، مسئولان استان تا کنون چقدر سعی کرده اند مطالبه گر باشند و به جای خواسته ها و مسائل سطحی، منطقه ای و شخصی به دنبال فضاسازی برای توسعه همه جانبه بروند؟

به گزارش بویرنیوز، این استان با سرمایه های عظیم اش نباید 16 سال معطل یک پل بماند، انتظار 11 ساله برای ساخت یک مرکز درمانی، ابداً حق این مردم نیست، دولت باید به صورت شایسته به استان های عقب مانده و کمتر توسعه یافته ای همچون کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی کند، مسئولان و نمایندگان استان نیز وظیفه دارند در فضای همدلی و همگرایی برای پیشرفت همه جانبه و نه منطقه ای این دیار زرخیز بکوشند.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295042
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ۱۰) گفت:

    در رابطه با کندی پروژها دلیل این هست که هم مسولین کم لطف هستند هم ناظر وپیمانکار این پروژها…. هستند

  2. دنا نشین گفت:

    یک کلام
    ما مردم کهکیلویه و بویراحمد توی برنامه ربزی های کلان این کشور به حساب نمی آییم

  3. ناشناس گفت:

    سرعت پروژه ها در بویراحمد وکهکیلویه کم است واما در شهرستانهای باشت وگچساران سرعت اجرای پروزه ها خیلی خوب است متاسفانه نماینده شریفمان در روزهای حضور در شهرستان فقط به امور متوفیات میپردازند بطوریکه دفتر ایشان اطلاعیه جهت همراهی با حاجی در ساعت ….در محل…حضورداشته باشید بدون استثنا در موقع حضور ایشان برای مدیران ارسال مکنند

دیدگاه شما