پنجشنبه 3 آبان 1397 - 10:22

حضور دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اولین همایش ملی استفاده از آمار در نظام سلامت

بویرنیوز– به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی – اول آبان ماه،” اولین همایش ملی استفاده از آمار در نظام سلامت ” با حضور وزیر محترم بهداشت، مدیران مرکز آمار ایران، مدیران آمار و فناوری اطلاعات، مسوولان واحدهای آمار دانشگاه های علوم پزشکی کشور و نمایندگان معاونت ها و واحدهای ستادی وزارت بهداشت، در مرکز همایش های رازی تهران گشایش یافت.

این همایش ملی آمار برای اولین بار توسط دفتر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت با هدف ارائه آخرین دستاوردها و فعالیتهای این حوزه در سالن همایش رازی تهران تشکیل گردید.

همایش دو روزه با محورهای :

1- آمار و تصمیم گیری (داده، اطلاعات و داشبوردها، خرد)

2- آمار و نظام جمع آوری داده ها (بهداشت، درمان، آموزش)

3- آمار و تبادل داده و اطلاعات ( درون و برون بخشی، مسائل تکنیکال، فنی و اخلاقی)

4- آمار و ساختارهای قانونی (دانشگاهی، وزارت بهداشت و ملی)
در سطح ملی دانشگاههای علوم پزشکی در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

فعالیت ها و شاخصهای آماری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه (دکتر لیلا منظوری)، مسئول اداره آمار دانشگاه  ( زینب زرین) وکارشناس فناوری اطلاعات (مهندس صادق نجات زاده)
در قالب کتابچه، پوستر و بنر به نمایش گذاشته شد. این غرفه در سطح تمامی معاونت های دانشگاه از جمله شاخص های بهداشتی و درمانی، آموزشی و پژوهشی و عملکرد مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و واحد آمار دانشگاه ، تهیه و تدوین سالنامه های آماری و نشریات وفعالیت های علمی و تحقیقاتی مدیریت آمار از سال 1389 تا1396 ، به صورت کتاب و لوح فشرده با تاکید بر حذف کاغذ در انتشار آمارهای رسمی و بارگذاری نشریات دانشگاه ، معرفی سامانه ها و داشبوردهای مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در معرض دید کارشناسان، متخصصین و فعالان حوزه های پژوهشی و سایربازدید کنندگان و شرکت کنندگان در این همایش قرار گرفت.
در این همایش وزیر محترم بهداشت و درمان با اشاره به نقش و اهمیت آمار در نظام سلامت و اینکه تجزیه و تحلیل صحیح و بادقت آمار باعث توسعه وبهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی میگردد و این همایش میتواند شروع خوبی برای تاکید هر چه بیشتر بر نقش آمار و اطلاعات و برنامه ریزی باشد سخنانی را ایراد نمودند.

در پایان این همایش از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات به عنوان برگزیده در بخش غرفه آمار و اطلاعات با اهدای لوح، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292058
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما