چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 12:49

کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت+ تصاویر

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، در سال 91 استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه جای ایران و جهان حوادث تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشت.

کهگیلویه و بویراحمد استانی است که پس از پیروزی نهضت اسلامی در سال 57 پیش از اینکه نشیب زیادی داشته باشد، فرازهای آن بیشتر به چشم آمد و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی، پیشرفت‌های چشمگیری داشته که در یک قلم آن حدود 50 هزار دانشجو اکنون در مراکز علمی استان تحصیل می‌کنند.

اما در سالی که گذشت حوادثی در استان به وقوع پیوست که هر کدام به نوبه خود شیرینی و تلخی را به همراه داشت.

مهم‌ترین و غمبارترین خبر سال مربوط به درگذشت عالم ربانی آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در این استان بود.

در کهگیلویه و بویراحمد همه از مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی به عنوان شناسنامه مبارزاتی استان در سال‌های قبل از انقلاب یاد می‌کنند؛ خلاصه باید گفت که آن عالم ربانی شیخ‌العلمای این استان بود.

آن‌گونه که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه‌های خود نقل کرده، تشییع جنازه مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در کشور کم‌نظیر و در مقیاس‌های خود بی‌نظیر بود.

اما در مقابل خبر خوشحال‌کننده برای مردم استان چندی پیش به وقوع پیوست؛ آن‌جا که مقام معظم رهبری نماینده خود را در این استان منصوب کرد و فرزند ارشد آیت‌الله ملک‌حسینی مفتخر به دریافت این حکم از سوی رهبر معظم انقلاب شد.

از حوادث مهم این سال تغییر 67 درصدی نمایندگان مردم در استان بود؛ آن‌جا که دو سوم نمایندگان تغییر کردند و تنها نماینده مردم کهگیلویه توانست حائز رأی مردم شود.

در سالی که گذشت مدیران زیادی در استان جای خود را به دیگران دادند که مهم‌ترین تغییر مدیریت مربوط به مدیریت ارشد استان بود؛ آن‌جا که اکبر نیکزاد، استاندار کنونی اردبیل جای خود را به استاندار سابق اردبیل داد و  حسین صابری سکان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد را در دست گرفت.

مدیران زیادی در این یک سال تغییر کردند؛ از جمله مرتضی رهنما، معاون سیاسی استاندار، حیدرپور، رئیس سازمان صنعت و معدن، امامی، فرماندار چرام، ایزدی، مدیرکل گردشگری، رضایی، فرماندار دنا، علیزاده، معاون پشتیبانی استاندار و چندین و چند مدیر دیگر.

یکی از مهم‌ترین رویدادها در سال جاری شهرستان شدن قدیمی‌ترین بخش استان کهگیلویه و بویراحمد بود؛ آن‌جا که لنده با همه سوابق و پیشینه‌ای که داشت با حمایت‌های مسئولان و نماینده و پیگیری‌های مردمی تبدیل به شهرستان شد و آرزوی دیرینه مردم این دیار برآورده شد.

در ابتدای سال 91 دو سوژه مهم خبری برای استان رقم خورد که یکی مربوط به تغییر نام استان و دیگری تخریب تپه استانداری بود که رسانه‌ها و جراید بسیار به آن پرداختند.

تپه استانداری به دستور استاندار وقت و با هماهنگی شهرداری یاسوج برای تبدیل به پارک تخریب شد که موج رسانه‌ای آن تاکنون ادامه دارد.

با روی کار آمدن استاندار جدید و رویکرد متفاوت صابری، عملیات ساخت این پارک متوقف شد تا این‌که چند روز پیش تصمیمی دیگر اتخاذ شد و اکنون فعالیت برای سامان دادن به این تپه مخروبه در حال انجام است.

اما بی‌شک داغ‌ترین سوژه سال جاری تعطیلی واحدهای شن و ماسه در بستر رودخانه بشار بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قاطعیت تمام آن را انجام داد و بستر این رودخانه برای همیشه از وجود این واحدها پاک شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به قول خود در این پروژه بسیار سختی دید و جور بسیاری از مدیران را که موضع انفعالی در این پروژه گرفته بودند کشید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27437
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جعفریان گفت:

    درود و شادباش سال نو

    . و تبریک به خاطر قالب جدید تار نما
    . ان شاءالله پیروز باشید

دیدگاه شما