چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 11:37

درخواست داوطلبان آزمون چالش برانگیز علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از دکتر ایلامی

گروه اجتماعی- بهمن ماه امسال بود برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد، فرايند جذب نیروهای شرکتی در دانشگاه علوم پزشکی به صورت آزموني برگزار شد.

به گزارش بویر نیوز، این اقدام دکتر ايلامي اگرچه ارزشمند و در راستای رعایت عدالت محوری اجرا شد و میتواند نمونه ای از رعایت حقوق شهروندی و ايستادن در مقابل طايفه گرايي باشد اما متاسفانه با اجراي ضعیف مسئولان برگزاری آزمون به حاشیه کشیده شد.

در حوزه مردان با توجه به شرایط پیش آمده در نهایت آزمون به پایان نرسید و نیمه تمام ماند، در حوزه بانوان البته هرچند آزمون به پایان رسید ولی در نهایت، آزمون به طور کلی ابطال شد.

حال بسیاری از مخاطبان در پیام های گسترده از بویرنیوز خواستند تا پیکیر موضوع باشد، برکناری مسببین ابطال آزمون و برگزاری مجدد آن به شیوه مقبول و مورد اعتماد دو خواسته عمده شرکت کننده ها از رئیس دانشگاه علوم پزشکی است.

اگرچه یک نفر برکنار شد و یک نفر نیز استعفا داد اما انتظار متقاضیان آزمون از رئیس دانشگاه، برخورد جدی و یا عزل مسئول مستقیم آزمون، “دکتر استوار” است.

تعیین زمان برگزاری آزمون جدید نیز یکی دیگر از خواسته ها است که با وجود گذشت زمان زیادی از ابطال آزمون، همچنان خبری از آن نیست.

به گزارش بویر نیوز، بر خلاف برخي مدیران استان که استخدام های بی ضابطه و طايفه ای زیادی انجام دادند اما دکتر ايلامي با وجود برخی فشارها، برای رعایت عدالت و مقابله با بدعت های ناميمون طايفه گرایی هرچند منع قانونی براي استخدام بدون آزمون نیروهای شرکتی نبود، اقدام به برگزاری آزمون کرد.

این اقدام ارزنده نباید به وسیله ضعف برخی مسئولان، تبدیل به چالش و بحران شود و جا دارد همانطور که مطالبه افکار عمومی ایجاب میکند، ابتدا افراد مقصر برگزاری ضعیف آزمون چه در محل قرنطینه و چه سایر بخش های مرتبط، شناسایی و با آنها برخورد جدی و ملموس شود و در ثانی آزمون مجدد با رعایت استانداردها و سلامت کامل برگزار شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=272926
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حقگو گفت:

    چرا نوشتید اولین بار آزمون شرکتی برگزار شد پرستارهای شرکتی که با آزمون سال 92 استخدام شدند و سال 91 هم در کل استان آزمون برگزار شد و یک اصل در برنامه توسعه ششم هست که به کار گیری هر نوع نیرو چه شرکتی و چه قرار دادی با ید با آزمون باشد بنابر این یک قانون جامع هست که باید آزمون برگزار شود و همه افکار عمومی قبول دارند که علوم پزشکی در برگزاری آزمون خیلی ضعیف عمل کرد و آزمون ابطال شد.

  2. رضایی کوخدان گفت:

    بیشتر انگار درخواستشون برخورد هست تا برگزاری آزمون باکیفیت بهتر

  3. همشهری گفت:

    با سلام خدمت همشهری های عزیز
    این نکته که بعد از مدتها از طریق مسئولین محترم سایت بویر نیوز منتشر شد بسیار جای سؤال و تامل دارد این که چه سر و سری بین آقای دکتر استوار و کمیته قرنطینه بوده و چه گذشته توی قرنطینه یک سؤال بزرگ است که هیچ گاه بازرسان و مسؤلین امر پیگیری نکرده و نمیکنند مطمئنا هیچ وقت هم کسی نخواهد فهمید تقاضا داریم برای رضای خدا و احقاق حق ۴۰۰۰ نفر مظلوم و بی گناه که اصلا معلوم هم نیست از این ۴۰۰۰ نفر کسی از آزمون پیش رو خروجی داشته باشد و به کار گرفته شود با مسببین اصلی این اتفاق زشت و پلید برخورد قاطعانه شود باز هم اسرار بر برخورد با مسببان اصلی یعنی خود معاون منابع انسانی نه زیر دستان که باعث پاک کردن صورت مسئله باشد و چه بهتر میشد اگه آقای دکتر استوار بزرگوار خودشون استعفا میدادند نه این که آقای ایلامی و ایشون برای دفاع از خود کسانی رو سپر کنند که اصلا قانع کننده نیست ما خواهان برکناری خود آقای دکتر استوار هستیم

  4. کریمی نژاد گفت:

    بویرنیوز عزیز به استناد قانون ششم توسعه که اجرای آن از سال ۱۳۹۶ هست هر گونه بکارگیری نیروی شرکتی هم باید از طریق آزمون باشد. بنابراین اینکه اینها خواستند چنین و چنان کنند نبوده. متاسفانه اینها نتونستن یه کار ساده را خوب انجام بدهند و ضمن اینکه همین امسال قبل از آزمون کسانی را در بیمارستان های گچساران و یاسوج بکار گرفتند که بهتر است بویرنیوز یک گزارش هم از اونها منتشر کنه.

  5. ناشناس گفت:

    خخخخخخخخخخخ دکتر استوار خودش داره بازنشسته میشه که اگه بمونه ۳۰۰ میلیون ضرر میکنه

  6. رضا گفت:

    سریعا جواب مردم را بدید ، مردم چه گناهی کردن با این سیاستای مغرضانه شما …

دیدگاه شما