یکشنبه 27 اسفند 1391 - 12:31

مادر فلسطینی كه «آقا» از او و فرزندش تمجید كرد +تصاویر

 «…بنده‌ منظره‌ اون‌ مادری‌ كه‌ با پسرش‌ وداع‌ می‌كرد، دیروز در تلویزیون‌ دیدم‌. بسیار هم‌ دلم‌ پر از غم‌ شد هم‌ دلم‌ پر از امید شد. غم‌ بخاطر اینكه‌ انسان‌ ببیند كه‌ دنیای‌ اسلام‌ چه‌ گوهرهای‌ ارزنده‌ای‌ را دارد و نمی‌شناسد مثل‌ اون‌ مادر و دارد و قدردانی‌ نمی‌كند مثل‌ اون‌ پسر. اون‌ مادر می‌گفت‌ اگر صد تا پسر مثل‌ این‌ فرزندم‌ داشته‌ باشم‌ همه‌ را در این‌ راه‌ می‌دهم‌. اینها را نمی‌شناسد دنیای‌ اسلام.‌ این‌ گوهرهای‌ گرانبها را قدر نمی‌داند. غم‌ از این‌ جهت‌ و امید از این‌ جهتی‌ كه‌ ملتی‌ كه‌ این‌ روحیه‌ درش‌ هست،‌ روحیه‌ آن‌ مادر و آن‌ پسر كه‌ می‌آیند جلوی‌ تلویزیون‌ و خودشان‌ را نشان‌ می‌دهند و با هم‌ خداحافظی‌ می‌كنند و این‌ مادر می‌داند كه‌ این‌ بچه‌ بناست‌ برود تا دو ساعت‌ دیگر به‌ قتل‌ برسد، این‌ جوان‌ رعنا را می‌فرستد بطرف‌ میدان‌ جنگ‌. ملتی‌ كه‌ این‌ شجاعت‌ را دارد این‌ ملت‌ قابل‌ این‌ است‌ كه‌ بماند قابل‌ این‌ است‌ كه‌ پیروز شود…»

 

***
مریم فرحات (ام فرحات) از اهالی «حی الشجاعیه» در شرق غزه است كه در تاریخ 24 دسامبر 1949 در یك خانواده طبقه ضعیف غزه به دنیا آمد و دارای 10 برادر و 5 خواهر بود.

 

ام الشهدا، مریم فرحات (خنساء فلسطین)
او 6 پسر و چهار دختر داشت كه همه پسرهایش از اعضای گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس هستند كه در این میان، 3 پسر به نام‌های نضال، محمد و رواد شهید شده‌اند و یك فرزند وی نیز 11 سال است كه در اسارت رژیم صهیونیستی بسر می برد تا ام فرحات به «خنساء فلسطین» مشهور شود.
«خنساء» یكی از زنان صدر اسلام بود كه دو برادر و چهار فرزند او به دست كفار به شهادت رسیدند و خنساء این شهادتها را برای خود یك افتخار دانست.
مجاهد شهید نضال فتحی فرحات
در كنار اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین و از رهبران حماس
مجاهد شهید رواد فتحی فرحات
جمعه 17 اسفند ماه 1380
ام فرحات یكی دیگر از فرزندانش را برای انجام عملیات شهادت طلبانه آماده می كرد.
مجاهد شهید محمد فتحی فرحات
آخرین وداع ام فرحات با فرزند شهیدش (محمد)
مادر و فرزند در مقابل دوربین قرار می گیرند. پسر چند قدمی را با اسلحه ای در دست و پیشانی بندی بر سر و لباس نظامی بر تن راه می رود.
آنگاه در كنار مادر قرار می‌گیرد و مادر او را می بوسد و در كنار فرزند آمادگی خود را برای شهادت پسر 17 ساله اش اعلام می كند.
محمد فتحی فرحات معروف ترین فرزند از میان سه پسر شهید ام فرحات بود كه در تاریخ 17 اسفند ماه 1380 طی عملیات شهادت طلبانه در شهرك صهیونیست نشین عتصمونه در جنوب نوار غزه پس از كشتن حدود 7 اشغالگر و زخمی كردن دهها تن دیگر، طی یك درگیری به شهادت رسید و سخنان رهبر انقلاب در ابتدای این مطلب نیز درخصوص وداع ام فرحات با محمد بود كه در تاریخ 21 اسفندماه 1380 در پایان درس خارج فقه ایشان ایراد شده است.
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی چهار مرتبه منزل این مادر فلسطینی را بمباران كرده‌اند.

ام فرحات همچنین یكی از اعضای حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین بود كه در سالهای اخیر سفری نیز به تهران داشت.

او در این سفر علاوه بر حضور در جمع دانشگاهیان و جوانان حامی فلسطین، به مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی رفت و در مزار شهدای بهشت زهرا نیز حاضر شد تا ادای احترامی كرده باشد به شهدای انقلاب اسلامی.

ام فرحات یكی از فعالترین زنان جامعه فلسطینی بود كه جمعه گذشته پس از یك دوره درمان در بیمارستان مصر به غزه بازگشت و از ناراحتی در كبد و التهاب روده رنج می‌برد و تا كنون تحت چند مورد عمل جراحی از جمله قلب باز قرار گرفته بود تا اینكه امروز در بیمارستان الشفاء غزه به فرزندان شهیدش پیوست.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27156
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما