یکشنبه 27 اسفند 1391 - 11:39

تایید بودجه سه دوازدهم در شورای نگهبان

عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایحه بودجه قرار بود 15 آذر به مجلس بیاید اما با تاخیر در اسفند ماه تقدیم مجلس شد، مجلس هم سعی کرد لایحه بودجه سه دوازدهم را مختصرا تصویب کند و آن را تقدیم شورا کرد اما شورای نگهبان با توجه به برگزاری دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در سال آینده، به این مصوبه ایراد گرفت که مجلس صبح امروز این لایحه را اصلاح کرد.

وی افزود: شورای نگهبان بعد از مصوبه مجلس تشکیل جلسه داد و این مصوبه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. بر این اساس هم لایحه بودجه سه دوازدهم برای دولت قانونی شد و هم هرگونه پرداخت خارج از آن ممنوع شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس، سه درصد تنخواه دولت از سه دوازدهم سال 92 مستثنی شد، اگر این استثناء قید نمی‌شد از 164 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب سال 91 دولت نمی‌توانست بیش از سه درصد سه دوازدهم در سه ماهه اول سال آینده بگیرد اما اکنون با این مصوبه می‌تواند تنخواه سه درصد کل بودجه 92 را دریافت کند.

وی در این باره توضیح داد: بر اساس قاعده سه درصد، دولت می‌بایست سه درصد از سه دوازدهم بودجه 164 هزار میلیارد تومانی مصوب سال 91 برای سه ماهه اول سال 92 به عنوان تنخواه دریافت می‌کرد اما با مستثنی شدن این امر در لایحه بودجه، دولت سه درصد از کل بودجه مصوب سال 91 یعنی 5000 میلیارد تومان را به عنوان تنخواه دریافت می‌کند.

مصری تعیین اعتبار برای وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس جهت برگزاری دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در خرداد سال آینده را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس لایحه سه دوازدهم همچنین هرگونه پرداخت یارانه نقدی و سود سهام مازاد بر عملکرد سه ماهه ممنوع شد و با توجه به اینکه این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده قاعدتا بعد از ابلاغ به ریاست‌جمهوری قابل اجراست.

وزیر اسبق رفاه در بخش دیگری از نشست خبری خود به گلایه‌های بازنشستگان برخی استان‌ها نسبت به عدم دریافت حقوق و عیدی اشاره کرد و گفت: ما تماس‌هایی داشتیم که در بسیاری استان‌ها نه حقوق و نه عیدی پرداخت نشده و بازنشستگان شدیدا تحت فشار هستند لذا از مسئولیت استدعا داریم تلاش کنند عیدی و حقوق بازنشستگان در شانزده استان باقیمانده هم پرداخت شود.

مصری اضافه کرد: خوب بود که این پرداخت‌ها با هم انجام می‌شد همان‌گونه که یارانه‌ها در یک شب به حساب همه واریز می‌شود. به هر حال این اختلاف ایجاد گلایه‌مندی کرده و ما از دولت می‌خواهیم دستور بدهند تا حقوق و عیدی بازنشستگانی که هنوز دریافتی نداشته‌اند به صورت هماهنگ پرداخت شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27117
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما