شنبه 26 اسفند 1391 - 12:08

خوانندگان لس آنجلسی در جلسه رضا پهلوی + تصاویر

خودنویس اضافه می کند: «جلسه‌ای پشت درهای بسته و با حضور «مهمانان دعوت شده» برای معرفی «شورای ملی» و بحث درباره انتقال دموکراتیک قدرت در ایران، با حضور رضا پهلوی و تعدادی از نمایندگان کنگره، امیر عباس فخرآور و کنت کتزمن برگزار شد. پنل اعضای موقت شورای ملی از جمله رضا پیرزاده، سعید گنجی، نازیلا گلستان، پایان‌بخش این برنامه بود.»
همکاری رضا پهلوی با آمریکا به این مورد ختم نمی شود. “باب وودوارد” روزنامه نگار شهیر آمریکا در اکتبر ۱۹۸۷ در کتاب “جنگهای سری سیا” پرده از ارتباط وی با “سیا” برداشت. در صفحه ۸۵ این کتاب، “وودوارد” گفتگویی از “ویلیام کیسی” (رئیس وقت سیا) آورده است که وی در آن از «تهیه طرح سرنگونی [امام] خمینی و جایگزین کردن او با رضا پهلوی» به دستور ریگان سخن می گوید:
«[امام]خمينى اغلب موضوع گفتگوها در گردهمایی هاى كاخ سفيد بود. اين تمايل اظهار مى ‏شد كه در صورت امكان دفع شرش بشود. با رئيس جمهور مباحثاتى انجام گرفته بود و بنظر مى‏ رسيد كه نظر او بيش از حد معمولش، به اين موضوع معطوف شده است و بعد از كيسى خواسته شد عمليات مخفى براى سرنگونی [امام]خمينى و جایگزین کردن او با رضا پهلوى پسر شاه فقيد را موضوع مطالعه قرار دهد و طرحى تهيه كند. وقتى كيسى این موضوع را در لنگلی۶ مطرح کرد، رنگ از صورتها پريد. ایران مشکلی لاینحل بود، خانواده پهلوی از آن هم بدتر بود. در اداره عمليات سری سيا هم هيچكس حاضر نبود وارد چنین ماجرائی بشود. وزارت خارجه نيز در مقابل این تصمیم مقاومت کرد. ولی کیسی همسو با رئیس جمهور احساس کرد که حکومت باید کاری انجام دهد. بهترین فکری که به نظرش رسید، این بود که به سیا اجازه دهد که طی یک عملیات مخفی، گفتگوهایی با تبعیدیان ضد [امام] خمینی انجام داده و با برآورد و بررسی آنها دریابد که کدامیک از آنها ممکن است بتواند نیروی مخالفی بر علیه [امام] خمینی برپا کنند. کیسی اين طرح را بمثابه اولین قدم مورد نیاز به کاخ سفید ارائه کرد و رئیس جمهور آنرا امضا نمود.»
گذشته از انواع تلاش های ناکام آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و بر ملا شدن ادعای دروغ امروز آنها مبنی بر حذف “سیاست تغییر رژیم” با اینگونه تحرکات، رضا پهلوی برای معرفی شورای خود علاوه بر سفر به اروپا، با رسانه ها نیز گفتگوهای مفصلی ترتیب داد. بی بی سی، صدای آمریکا، کانال 1، اندیشه از جمله شبکه های فارسی زبانی هستند که زمانی از برنامه های خود را به وی اختصاص دادند تا برای شورای خود تبلیغ کند.
اما قبل از دوره گردی آقای پهلوی، گروه وی با مشکلات شدید مالی روبرو شد به طوری که در قدم اول مجبور شد برنامه ای برای جذب کمک های مالی با همکاری 2 شبکه سلطنت طلب به صورت 24 ساعته و بمدت چند رور ترتیب دهد. با توجه به جلسات جدید وی با پارلمان اروپا و کنگره به نظر می رسد این گروه در سطح عمومی و همچنین دریافت کمک های مالی نتوانسته است اقبالی داشته باشد.
با نگاهی به شرکت کنندگان برنامه “همیاری” گروه موسوم به “شورای ملی” دلیل عدم اقبال عمومی مشخص می شود؛ شرکت کنندگانی که به نظر می رسد بیشتر ورشکسته های سیاسی سلطنت طلب، خوانندگان دست چندم و عوامل شبکه های موسوم به “لس آنجلسی” که بعضا چند سال است که تعطیل شده اند و یا در آستانه تعطیل شدن هستند.(1)
اما با توجه به شعارهای به اصطلاح “دموکراسی خواهانه” رضا پهلوی در رسانه های فارسی زبان، بعید است حضور سلطنت طلبان در اطراف او به علت قرابت وی با “محمدرضا پهلوی” باشد. خود رضا پهلوی در مصاحبه با یک نشریه غیر فارسی پرده از علت این تجمع بر می دارد. وی در مصاحبه با نشریه فوکوس آلمان در پاسخ به این سوال که “آرزو دارید روزی تاج شاهی ایران را برسرگذارید؟” می گوید: «صدالبته. اصولاٌ برای من چیزی از این بهتر نیست که با همۀ آنچه در اختیار دارم به کشورم خدمت کنم. در غیر اینصورت همۀ این زحمت ها را بر خود روا نمی داشتم.»
وی در این مصاحبه صحبت های جالب دیگری هم کرده بود به عنوان مثال اینکه شاه قانونی ایران است و یا اینکه در توجیه دیکتاتوری پدرش گفته بود که، در واقع، مردم ایران لیاقت دموکراسی را نداشتند و پدر او چاره‌ای جز سرکوب و استبداد نداشته است و یا: «بسیاری از انقلابی‌های آن‌موقع امروز نزد من می‌آیند و می‌گویند: بهتر بود پدرت ما را بازداشت و اعدام می‌کرد…» و یا اینکه به ستایش سیاست مستبدانی چون سلاطین عربستان و قطر و بحرین، در مقابل ایران، پرداخته است.
شرط بندی روی اسب مرده
اما از طرف دیگر اقبال نمایندگان کنگره آمریکا به تشکیلات و گروهک هایی که در داخل کشور منفور هستند مانند سلطنت طلبان و گروهک تروریستی منافقین، به نظر می رسد این گونه تحرکات بیشتر در راستای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است! چرا که هر بیشتر ماهیت به اصطلاح “دموکراسی خواهانه” آمریکا روشن تر می شود، که از این جهت باید از کنگره آمریکا تشکر کرد.
(1)برخی از عوامل و برگذارکنندگان برنامه موسوم به “همیاری با شورای ملی” :

ضیا آتابای مدیر شبکه سلطنت طلب nitv ، “امیر شجره” مدیر شبکه سلطنت طلب پارس، “علیرضا امیرقاسمی” مدیر شبکه ضدفرهنگی طپش

 

“پرویز کاردان” مدیر سابق شبکه “اندیشه”، “نادر رفیعی” مدیر شبکه تعطیل شده “امید ایران”، “ستار دلدار” مدیر شبکه تعطیل شده “آپادانا”

 

از عوامل شبکه ها: سوزی یاشار(بازیگر دوران طاغوت)، هاله نظری(بازیگر دوران طاغوت)، الهام ستاکی(مجری جنجالی سابق صدای آمریکا)

 

جمشید دلشاد (شهردار سابق بورلی هیلز) ، امیر بهادری (طراح مشهور لباس)، تیمسار محمدحسین مهرمند (فرمانده ستاد تاکتیکی نیروی هوایی رژیم پهلوی)

 

 

لیلا فروهر، ستار، مرتضی(خوانندگان لس آنجلسی)

 

 

از راست به چپ: رضا پیرزاد(عضو کمیته موقت برگزاری شورای ملی)، ﺳﻌید اﺣﻣدی (دﺑﯾر ﺳﺎزﻣﺎن اﯾران ﭘﺎد)، سوزی یاشار، مراد معلم(شورای جبهه ملی در خارج از کشور)

 

 

رضا پهلوی و فرامرز فروزنده مدیر شبکه اندیشه

 

از راست به چپ: فرامرز فروزنده (مدیر شبکه اندیشه)، (مدیر سابق شبکه امید ایران)، علیرضا امیرقاسمی (مدیر شبکه طپش)، همایون هوشیارنژاد (از عوامل سابق شبکه کانال1) ، ضیا آتابای (مدیر اولین شبکه فارسی زبان) ، مهرداد پارسا (از عوامل شبکه پارس)، آرین وطن خواه (مدیر شبکه سلطنت طلب آریامهر)، دخی عبدی (از عوامل شبکه آریامهر)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=26969
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما