جمعه 25 اسفند 1391 - 21:38
واشنگتن پست مدعی شد:

صلاحیت مشایی تحت فشار تایید خواهد شد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله ایی پیرامون انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نوشت:سه ماه قبل از اعلام رای ایرانیان برای انتخاب رییس جمهور جدید، شرایط بگونه ایی در حال شکل گیری است که به نظر می رسد انتخابات پیش رو از آنچه که بسیاری انتظار داشتند، زنده تر و جنجالی تر باشد.
این نوشته افزود:در همین حال احمدی نژاد مردی که بخاطر الزامات قانونی حق شرکت در انتخابات را ندارد با حرکات پوپولیستی بدنبال جلب حمایت برای نامزد مورد نظر خود است.
واشنگتن پست ادامه داد:تحلیلگران معتقدند فشارهای داخلی و بین المللی گزینه ایی جز برگزاری انتخاباتی با حضور نامزدهایی از طیف های مختلف سیاسی برای حاکمیت باقی نگذاشته است و این بدین معناست که اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر پیشین احمدی نژاد که برخی گمانه زنی ها حاکی از رد صلاحیت اوست نهایتا به عنوان نامزد در انتخابات حضور خواهد یافت.
به گزارش سرویس سیاسی صراط، جیسون روزالین نویسنده این مقاله در ادامه با اشاره به فاصله گرفتن احمدی نژاد از روحانیت افزود:علیرغم این موضوع وی در پی آن است که با حرکاتی نظیر افزایش یارانه نقدی و پیشنهاد بودجه‌ایی که غیر از دستگاه اجرایی بودجه بقیه دستگاهها کاهش یافته است، قدرت خود را افزایش دهد.
او همچنین در صدد است تا با تاکید بر شعارهای ملی گرایانه و نه اسلامی، موقعیت گروه خود در مقابل اصلاح طلبان را تقویت کند و البته احمدی نژاد خود را به عنوان دزدگیر نیز معرفی کرده است.
این نوشته ادامه داد:احمدی نژاد اخیرا اعلام کرده که تا ساعت 9 صبح روز تنفیذ رییس جمهور بعدی به کار مشغول خواهد بود اما برخی تحلیلگران و رقبای او معتقدند او بدنبال این است که بیش از این در این پست باقی بماند و او را به طراحی مدل پوتین-مدودف متهم می کنند که بر طبق آن مشایی برای یک دوره در این سمت قرار گرفته و احمدی نژاد مجددا در رقابتهای انتخاباتی 2017 شرکت کند.
واشنگتن پست در پایان خاطر نشان کرد:مشایی تاکنون سخنی درباره تصمیم خود بیان نکرده است اما حضور عمومی خود همراه احمدی نژاد را افزایش داده است.

صراط

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=26876
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دزد دل گفت:

    کجاش نوشته بود تحت فشار تائید می شه

  2. ناشناس گفت:

    مطمدنا کسی که همواره دم از امام زمان میزند با ملی گرایی تناقض دارد. ایشان فقط شعار میدهد.

  3. میلی گفت:

    شق است مشایی ادامه دهنده راه کورش کبیر.

  4. اعتصام گفت:

    فقط هاشمی رفسنجانی

  5. شهروند گفت:

    ای بدبختی اوملا بییم مشائینه انتخاب کنیم فقط خاتمی

دیدگاه شما