چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 23:47
هشدار مراجع به وقایع اخیر دولت،

اتفاقات تشییع جنازه چاوز شرم آور بود/ حتی دختران را وادار به رقص کردند / منظور از بهار، فساد و بی بند و باری است نه امام زمان

: یکی از مراجع تقلید قم گفت: حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان تشییع جنازه رئیس جمهور ونزوئلا واقع شد در مجموع شرم آور بود.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: این روزها مسائل دردناکی واقع می‌شود که انسان نمی‌داند در برابر آن چه باید بکند، اگر سکوت کند درست نیست و اگر سخن بگوید مشخص نیست که چگونه تفسیر می‌شود.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند که زمانی بر امت من می‌رسد که امر به معروف و نهی از منکر ترک می‌شود، اصحاب تعجب کردند و ایشان فرمودند از این بدتر این است که به منکر امر کرده و از معروف نهی می‌شود و باز هم اصحاب تعجب می‌کنند و ایشان فرمودند زمانی می‌رسد که معروف منکر شده و منکر معروف می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید بگذاریم حجاب منکر و بی حجابی معروف شود بیان کرد: اگر بخواهیم به آنجا نرسیم باید علما، فضلا، دردمندان و شخصیت‌ها زمانی که منکر را ببینند آن را بگویند و تذکر دهند.

وی تصریح کرد:‌ حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان تشییع جنازه رئیس جمهور ونزوئلا واقع شد در مجموع شرم آور بود؛ اگر سخن نگوییم کم کم منکر معروف شده و این مسئله تبدیل به سنت می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جناب آقای یزدی رئیس جامعه مدرسین در این مسئله شجاعانه وارد شد و سخن گفت تا منکر معروف نشود، ادامه داد: 17 نفر از مجلسیان و برخی دیگر موضع گرفتند ولی خیلی‌ها سکوت کردند.

وی اضافه کرد: اخیرا جشنی در تهران به نام جشن استقبال از نوروز تشکیل داده‌اند و این جشن ساعت‌ها طول کشید و از تمام اقوام آمدند و بساط موسیقی‌های مختلف محلی و غیرمحلی را به ره انداختند و رقصیدند و کوبیدند و حتی دختران را وادار به رقص کردند، اگر در برابر اینها چیزی نگوییم منکر معروف می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیا با این بساط به استقبال نوروز می‌روند؟ گفت: اگر درباره این مسائل سخن نگوییم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم، از آقایان دیگر خواهش می‌کنم در برابر منکرات سکوت نکنند، علمای قم، تهران و شهرهای دیگر نگذارند منکر معروف و عادی نشود.

وی افزود: امیدوارم که خداوند به ما توفیق دهد که در شرایط مختلف بدون ملاحظه جهات وظیفه شرعی خود را ان‌شاءالله انجام دهیم.

  یکی دیگر از مراجع تقلید قم با انتقاد شدید از برگزاری جشن استقبال از نوروز گفت: مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آیا موسیقی‌ها، رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هایی که در این جشن اتفاق افتاده خلاف شرع مقدّس اسلام نیست؟به گزارش دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار تعدادی از فضلا و طلاب حوزه‌ی علمیه قم در واکنش به حوادث پیش آمده در چند روز گذشته گفت: چرا باید در مقابل این همه خلاف شرع سکوت کرد؟ آیا هنوز هم جای توجیه باقی مانده است؟

وی افزود: مگر می‌شود کسی بگوید که من منتظر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستم و یا قرآن را قبول دارم ولی در مقابل این همه فساد و بی‌بندوباری ساکت باشد؟

آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: وظیفه‌ همه‌ دوستداران اهل بیت علیهم السلام این است که از اَعمال خلاف شرع که اخیراً اتفاق افتاده است ابراز انزجار و تنفر کنند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ یکایک مسلمانان است. وظیفه‌ رسانه‌ ملی، روزنامه‌ها و سایت‌های اسلامی این است که مردم را به وظایف دینی در مقابل منکرات آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نباید وضعیت طوری شود که معروف، منکر و منکر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی که عمداً احترام احکام اسلام را از بین می‌برند و فسق و فجور را در مملکت ترویج می‌کنند، در پیشگاه خداوند متعال و ارواح طیبه‌ شهیدان مسئول هستند.

وی گفت: مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آیا موسیقی‌ها، رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هایی که در این جشن اتفاق افتاده خلاف شرع مقدّس اسلام نیست؟

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیان کرد: خدا شاهد است من غصه‌دار و ناراحت هستم. احکام اسلام را مسخره کرده و هتک حرمت می‌کنند، این همه مخارج و هزینه‌های زیاد و ولخرجی از بیت المال جواب دارد.

وی بیان کرد: در مملکتی که این همه بیکار و فقیر وجود دارد و بسیاری از مردم در تأمین معاش اولیه خود مشکل دارند و گرانی و تورّم بیداد می‌کند، چرا باید باز هم این همه اسراف باشد؟ ما از مجلس و قوه‌ قضائیه توقع داریم که به وظیفه‌ شرعی خود عمل کرده و جلوی این فسادها را بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است، نباید آن را با کارهای نسنجیده و خلاف شرع سبک و تضعیف کنیم.همه‌ ما امروز در مقابل ارواح مقدس شهیدان مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

وی گفت: ان‌شاء الله ملت بزرگوار ایران با اتحاد و یکپارچگی و تمسک به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام همیشه سربلند و سرافراز و عزیز باشند و به وظایف اسلامی خود عمل کرده ، تا قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از اعمال خود راضی و خشنود کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=26549
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اولن مادر چاورز مثل مادر بزرگ احمدی نژاد هست و چرا به این مسئله بدبینانه فکر می کنید بخدا آقای احمدی نژاد اینجور آدمی نیست که از نگاه منفی به آ نگاه کرد از علما خواهشمندیم که نگذارید الکی آبروی یک ریئس جمهور بروی واقع بین باشید نه بد بین

    مثل احمدی نژاد کسی نمیتوان ریئس جمهوری کرد

    • شيرين گفت:

      به نظر من كار اشتباه از هركسي كه سر بزند اشتباه است وقتي كسي سكان يك مملكت اسلامي را در دست  ميگيرد بايد انقدر مراقب اعمال و رفتارش باشد كه كوچترين بهانه اي دست دشمن ندهد فقط خداست كه از نيات انسانها  با خبر است  پس جوري بايد رفتار كند كه ظاهر اعمالش نيز صحيح و درست باشد 

      • آرش گفت:

        اگر خاتمی این کاررا می کرد آخر الزمان می شد اما احمدی نژاد آزاد است.راستی چند یال است کفن پوشان را نمی بینم مرخصی رفتن یا دیگه گناهی اتفاق نمی افته؟

  2. درد دل گفت:

    خدا گر زحکمت ببندد دری
    زند قفل مجکمتری بر در دیگری

  3. ایرانی گفت:

    ای کاش علمای گرانقدر که اینقدر که به این مسائل اهمیت میدهند به فقر و کاهش قدرت خرید مردم هم اهمیت می دادند .

دیدگاه شما