دوشنبه 4 دی 1396 - 18:43

وضعیت بغرنج واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

سی و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، مدیران دولتی و بخش خصوصی در سالن شماره یک استانداری برگزار گردید.

جبار کیانی پور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد از بررسی وضعیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌های صنعتی استان توسط اتاق بازرگانی یاسوج خبر داد و اظهار داشت: ما معتقد هستیم که نقدینگی تنها علت رکود واحدهای صنعتی نیست، بلکه این مسأله علل متعددی دارد که مهم‌ترین علت آن را مدیریت بنگاه‌ها می‌دانیم.

? وی با بیان اینکه ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۲ شهرک صنعتی در حال واگذاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: در مجموع ۶۴۳ واحد صنعتی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۴۸ واحد در شهرک‌های صنعتی و ۳۹۵ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند.

? رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: از ۲۴۸ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، ۱۹۳ واحد بررسی شد که از این تعداد ۶۱ واحد فعال، ۲۴ واحد نیمه‌فعال و ۱۰۸ واحد معادل حدود ۵۶ درصد غیرفعال بودند.

? کیانی پور بیان کرد: از ۳۹۵ واحد صنعتی مستقر در خارج از شهرک‌های صنعتی، ۸۶ واحد بررسی شد که از این تعداد ۵۴ واحد فعال، ۱۵ واحد نیمه‌فعال و ۱۷ واحد معادل حدود ۱۹.۸ درصد غیرفعال بودند.

? وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی استان در مقایسه با واحدهای مستقر در شهرک‌ها به میزان بیشتری فعال هستند، گفت: علت این موضوع این است که واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی از تمرکز مالی بیشتری برخوردار بوده و امکان‌سنجی بهتری را انجام می‌دهند.

? رئیس اتاق یاسوج بالا بودن نسبت تسهیلات اعطایی به منابع در بانک‌های استان، معوقات بانکی، فرسودگی ماشین‌آلات، بالا بودن قیمت تمام شده تولیدات و بالا بودن خدمات برق، گاز و آب و هزینه‌های حمل و نقل را از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای صنعتی استان عنوان کرد.

? کیانی پور تعداد واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان را در بخش‌های مختلف شیلات، مرغداری، صنایع تبدیلی، پرواربندی، گلخانه، پرورش گاو شیری ۷۸۷ واحد عنوان کرد و گفت: طبق بررسی از این تعداد ۳۴۹ واحد فعال، ۷۹ واحد نیمه‌فعال  و ۳۵۹ واحد معادل ۴۵ درصد راکد هستند.

? وی فرسودگی تجهیزات و تأسیسات، تسهیلات معوق، قیمت تمام شده بالا، مشکلات مدیریتی، قرار گرفتن در حریم شهر، مصادره کردن طرح توسط بانک‌ها، سرایت بیماری VHS، کاهش بارندگی و کمبود آب، معارضات اجتماعی و کمبود نقدینگی را از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای کشاورزی استان عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264476
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    صنعت معدن که چندین ساله در این قسمته و هنوز یه برنامه مدون نداده ویکی نیست اینو عوض کنه واحد های تولیدی ناراضی . اصناف ناراضی تجار نارازی کارکنان دستگاه ناراضی. حالا دیگه باد بگیم …. راضی

دیدگاه شما