سه شنبه 22 اسفند 1391 - 21:51

سردار عدل هاشمی خط لوله ایران – پاکستان را تشریح کرد

به گزارش  بویرنیوز به نقل از  مهر ، عدل هاشمی درباره جزئیات ساخت خط لوله گاز در داخل خاك پاكستان توسط پیمانكاران ایرانی، گفت: براساس توافق دو طرف 782 كیلومتر خط لوله 42 اینچ انتقال گاز با مشاركت پیمانكاران ایران و پاكستان در این كشور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خواهد شد.

مجری ساخت خط لوله صلح با اعلام اینكه قرار است این خط لوله انتقال گاز از دو ایالت بلوچستان و سنت پاكستان عبور كند تصریح كرد: با مطالعات جدید انجام گرفته تا كنون تمامی مراحل جانمایی، مكان یابی و مطالعات مهندسی خط لوله گاز در داخل پاكستان انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از ابتكارات فنی و مهندسی برای ساخت این خط لوله انتقال گاز اظهار داشت: با ابتكار مهندسان ایرانی و انجام یك سری تغییرات فنی 40 میلیون متر مكعب از عملیات خاكبرداری ساخت خط لوله گاز كاهش یافته است كه این موضوع منجر به صرفه جویی ارزی قابل توجه، كاهش هزینه ها، افزایش توجیه اقتصادی خط لوله گاز در خاك پاكستان می شود.

وی همچنین از مذاكره بین پیمانكاران ایران و پاكستانی برای تعیین پوشش داخل خط لوله انتقال گاز خبر داد و افزود: در صورت تجدید نظر در پوشش گذاری داخل خط لوله گاز امكان كاهش مجدد هزینه ها وجود دارد.

هاشمی ظرفیت انتقال گاز در داخل خاك پاكستان روزانه 50 میلیون متر مكعب عنوان كرد و افزود: قرار است برای ساخت این خط لوله گاز 12 كارگاه پیمانكاری در داخل خاك این كشور تجهیز و فعال شود.

مجری ساخت خط لوله صلح با یادآوری اینكه بخش عمده كالا، لوله، شیرآلات، اتصالات و ایستگاه های اندازه گیری گاز توسط سازندگان و صنعتگران ایرانی تامین خواهد شد خاطرنشان كرد: ساخت این خط لوله با مشاركت 50 درصدی هر دو كشور و با استفاده حداكثری از ظرفیت سازندگان ایرانی انجام خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=26244
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مجید گفت:

    آقای سردار لطفا از اوضاع کارگاه های موسسه خود اطلاع پیدا کنید

دیدگاه شما