دوشنبه 21 اسفند 1391 - 8:49

سخنان صریح استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مشکلات

سیدحسین صابری شامگاه یکشنبه در نشست صیانت از طرح‌های تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد پس از قرائت لیست شرکت‌ها، پروژه‌ها و طرح‌هایی که مستحق کمک از سوی دولت هستند، اظهار داشت: من با پرداخت تسهیلات به برخی از شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که نام بردید مخالف و با برخی دیگر به صورت مشروط موافقم.

*مشکل استان تولیدات کشاورزی است

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، وی ادامه داد: امروز مشکل استان ما مربوط به تولیدات کشاورزی و دامی است و دغدغه اصلی مردم مرغ و تخم‌مرغ است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با انتقاد شدید از کسانی که اولویت‌های اصلی استان را در نظر نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: باید امروز بفهمیم که مردم از ما چه انتظاراتی دارند و مشکلات اولیه مردم چیست و ابتدا برای رفع این مشکلات گام برداریم و در مرحله بعد به دنبال کارهای فرعی برویم.

در این نشست پس از قرائت گزارش اعتبارات صیانت از تولید توسط رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت مبنی بر اینکه از مجموع اعتبارات شش میلیارد تومانی که برای استان درنظر گرفته شده، دو میلیارد آن اکنون اختصاص یافته است، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص تصریح کرد: من به نوبه خود با پرداخت وام به همه واحدهای تولیدی کشاورزی که معوقه نداشته باشند؛ موافقم.

*وام را به کسی می‌دهند که مشکل تولید در مملکت را برطرف کند

صابری عنوان کرد: من معتقدم باید این پول را تحت عنوان کمک سوبسید و سود وام به واحدهای تولیدی تزریق کرد، آن‌هایی که مشکل مملکت و استان را در تولید برطرف می‌کنند.

وی با انتقاد از پرداخت این اعتبارات به برخی واحدهای تولیدی یادآور شد: برای نمونه اگر می‌خواهیم چنین وامی را در اختیار شرکت بهداشتی آرایشی قرار دهیم؛ باید با درنظر گرفتن تولید و کمک به تولید مواد اولیه داخلی، این اعتبارات پرداخت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: برای مثال اگر می‌خواهیم به شرکت سینره که تولیدکننده خوبی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی است کمک کنیم باید این پول به قسمت تولید داروهای گیاهی این شرکت تزریق شود تا به وسیله آن تولید خود را در این زمینه افزایش دهیم.

کارخانه سیمان نیازی به اعتبارات صیانتی ندارد

صابری با ابراز مخالفت صریح خود با پرداخت این نوع تسهیلات به کارخانه سیمان یاسوج و طرح‌های تیرچه و بلوکی گفت: ما امروز مشکل سیمان در کشور و استان نداریم و می‌بینیم که سیمان زیرقیمت مصوب عرضه می‌شود.

وی، رقابت در بازار سیمان را خوب و لازم دانست و گفت: نباید سیمانی که در دشت‌روم یاسوج و بیخ گوش ما تولید می‌شود؛ قیمتی بیشتر از سیمان بهبهان و اصفهان داشته باشد.

مسئول اول اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید نیازمندی‌ اصلی مردم را قبل از هر چیز دریابیم، افزود: امروز در بسیاری از مواردی که شما گفتید از جمله تیرچه، بلوک و سیمان و حتی شن و ماسه مشکلی در استان نداریم و آنچه که اکنون مشکل اصلی ما بوده، مرغ‌های منجمد و وارداتی است که به خورد مردم داده می‌شود.

مشکلات شن و ماسه ناشی از یک بازی است که این بازی تمام می‌شود

صابری تصریح کرد: مشکل شن و ماسه یک بازی است که در پی پاکسازی رود بشار انجام شده و به زودی برطرف می‌شود؛ اما مشکل شیر، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ همچنان پابرجاست.

وی با ابراز تأسف از اینکه تاکنون نشنیده‌ام که بگویند مشکل مرغ در استان برطرف شده است، گفت: چه اشکالی دارد که پول‌ها و اعتبارات را به مرغداری‌ها و گاوداری‌ها بدهیم تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

توسعه کشاورزی مقدم بر توسعه صنعتی در این استان است

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این سخن که اگر همه امور در دست من بود می‌گفتم پول‌ها و اعتبارات را فقط صرف بخش کشاورزی کنید، افزود: توسعه کشاورزی در این استان مقدم بر توسعه صنعتی است و تا هنگامی که در بخش کشاورزی خودکفا نشویم در سایر بخش‌ها توفیقی حاصل نخواهیم کرد.

وی با بیان نمونه‌هایی از مشکلاتی که به دلیل عدم توجه به تولید محصولات کشاورزی و دامی در این استان می‌شود، گفت: در بحث سردخانه‌ها و کارگاه‌های بسته‌بندی کار ما به جایی رسیده که برای فروش خیار خود به اصفهان باید حرف خریدار را گوش کنیم که می‌گوید خیار شما را نمی‌خرم؛ مگر اینکه کارتن بسته‌بندی آن را از کارگاه‌های تولیدی اصفهان و گلپایگان بخرید که این خود دردی بزرگ برای استان ما در عرصه تولید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان اضافه کرد: چرا باید با داشتن این همه باغ پرتقال و لیمو دلمان خوش باشد که پرتقال رامسری را کیلویی یک هزار و 500 تومان بخریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25865
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما