یکشنبه 20 اسفند 1391 - 23:02

سردار هاشمی: اعمال نکات ايمني در طرح ها سرمایه است

سردار عدل هاشمی تصریح کرد: رعايت HSE در فعالیت ها خصوصا اقدامات زیربنایی به هیچ وجه هزینه نيست ولي متاسفانه برخی كارفرمايان و پيمانكار‌ان اعتقاد دارند كه استقرار اين نظام هزينه بر است که این تصور درستی نیست. مدیرعامل موسسه نیرو گستر گفت: گرچه رعايت اصول و فاكتور‌هاي HSE شايد در كوتاه‌مدت، هزينه‌بر باشد ولي در درازمدت سودده و موثر خواهد بود. وی در ادامه افزود: اگر این عزیزان، به آينده‌نگری، برنامه آمایش سرزمین، سرمايه ملي، محيط زيست و نيروي كار قدری بیاندیشند. یقینا بر ضرورت اصل رعايت اصول ايمني در محيط كار، بهداشت و محيط زيست تاکید می ورزند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دست اندر کاران و متوليان نظارت برای اینکه در استقرار نظام بهداشت و ايمني طرح ها و پروژه ها بخوبی ظاهر شوند باید معتقد، مطلع و مسلط به اصول این مبحث مهم باشند، در غیر اینصورت پروژه دچار مشكل مي‌شود. مدیرعامل موسسه نیرو گستر گفت، قرار گاه خاتم و واحدهای تابعه از جمله ارگانهايي هستند كه HSE در برنامه های عمرانی و پروژه های آن بخوبی و در حد مطلوب رعايت مي‌گردد.
سردار هاشمی در پایان پیرامون علل عدم توجه به اعمال نظام بهداشت ایمنی از سوی برخی واحدها در فعالیت ها و اقدامات جاری خویش، اظهار داشت: رعايت نكردن HSE دلايل مختلفي دارد. ولي بنده به عنوان یک كارشناس معتقد هستم كه فرهنگ اين موضوع بايد در تمام سازمان ها، موسسات، واحدهای اجرایی و پيمانكار‌ی ايجاد شود به طوري كه در تمامی فعالیت ها، طرح‌ها و پروژه‌های عمراني و غيرعمراني مجوز HSE باشد. به عبارتی واحد های اجرایی موظف به استقرار و رعايت نظام HSE در پروژه‌هاي خود شوند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25819
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما