شنبه 19 اسفند 1391 - 23:37
نقد جنحالی شریفی نیا؛

شریفی نیا: مگر گلزار گران است؟ او تمام شد!

بویر نیوز- و در ویژه نامه آخر هفته های روزنامه همشهری (همشهری 6 و 7) گفت و گوی مفصلی انجام داده که بخش های جذاب آن را می خوانید:

– به ندرت پیش می آید از چیزی ناراحت شوم، مگر زمانی که احساس کنم به هر دلیلی حقی از دیگری در حال ضایع شدن است.

– برای بازی در نقش ولید در سریال امام علی (ع) مجبور بودم برای اینکه ظاهرم چاق باشد در لباس هایم برای بزرگ نشان دادن شکم و پاهایم از ابر و چیزهای دیگر استفاده کنم که این بسیار اذیتم می کرد. با وجود این تمام صحنه هایی که داخل کاخ تصویربرداری شد را با همین شرایط گرفتیم اما زمانی که دیدم دیگر نمیتوانم ادامه دهم از دوستان خواستم سه ماه به من فرصت بدهند تا چاق شوم.

البته چون صحنه های زیادی گرفته بودیم از نظر زمان فیلمبرداری جلو بودیم و دوستان با درخواستم موافقت کردند. یادم است برای اینکه چاق شوم غذایم را چند برابر کردم و به شدت شروع به خوردن نوشابه کردم؛ این شکلی که با هر پرس غذایم سه تا نوشابه می خوردم و بعد از سه ماه به آن وزنی که مد نظر خودم و کارگردان بود رسیدم و دیگر موقعیتی پیش نیامد وزنم را کم کنم. بعد از آن کار بود که دیدم انگار کارگردان هایمان هم من را این شکلی بیشتر می پسندند! البته اگر روزی نقشی پیشنهاد شود که مجبور باشم به خاطرش وزنم را کم کنم حتما این کار را خواهم کرد.

– من از اغلب ستاره های سینمای ایران عکاسی کرده ام؛ «هدیه تهرانی»، «عباس کیارستمی»، «پارسا پیروزفر» و خیلی های دیگر که امروز تبدیل به ستاره های سینمای ایران شده اند. از بازیگران برجسته دنیا نیز از خانم «آیشواریارای»، «دی کاپریو»، «شاهرخ خان» و عده ای دیگر در کشورهای مختلف عکاسی کرده ام.

– والله من همه آن چیزهایی که در زندگی ام یادگرفتم را به بچه هایم انتقال داده ام. بهترین کاری که می توانستم برایشان انجام دهم همین است. یکی از بهترین کارهایی که برای مهراوه و ملیکا انجام دادم کتاب خواندن است که مادر همه هنرها به حساب می آید. اگر اصل ماجرا که خواندن و اشراف کامل داشتن به همه اطلاعات است را داشته باشی می توانی با قدرت کامل وارد این عرصه شوی.

– مگر خانم «ویشکا آسایش» الان کم کسی است؟ مطمئن باش از نظر منش، رفتار و شخصیت آنقدر کامل بوده که هر روز در حال پیشرفت است و امروز به جایی می رسد که جایزه بهترین بازی و طراحی صحنه را می گیرد. او از بین خیلی از آدم ها انتخاب شده و بیرون آمده یا همین پارسا پیروزفر که از بین این همه بازیگر جوان انتخاب شده و امروز سیر پیشرفتی کارهایش را می بینید. آدم هایی که معرفی کردم معلوم است چه کسانی هستند؛ همینجوری که آدم نریختیم در سینما! همه شان الان ستاره های سینمای ایران شده اند.

– یک گروه فرانسوی است که برای همه هنرمندها در کشورهای مختلف عطر تهیه می کنند. در ایران سه نفر را انتخاب کردندکه یکی شان من بودم که عطر خاصی برایم آوردند. آنها برای خیلی از هنرمندهای دنیا یک عطر ویژه و منحصر به فرد تولید کرده اند. برای من هم عطری انتخاب کردندبه نام «عطر رضا» جعبه و طراحی هایش را هم فرستاده اند.

باید بروی آنجا و نمونه عطری که قرار است تحویلت بدهند را انتخاب می کنی و زمانی که به آن رایحه ایده آلت برسی عطر ویژه ای تولید می کنند که درجه یک است. ما هم رفتیم آنجا و عطر مورد علاقه مان را انتخاب کردیم و بخشی از آن را هم با خودمان آوردیم!

– دورانی که دکتر شریعتی و شهید مطهری در حسینیه ارشاد سخنرانی می کردند، من قبل از برنامه شان شعر دکلمه می کردم؛ در واقع به مناسبت اعیاد مختلف شعر می گفتم یا از منابع مختلف جمع آوری می کردم و برای حاضران قبل از شروع سخنرانی آن بزران حدود یک ربع می خواندم.

آن زمان چند نفر بودندکه قبل از سخنراهی هایشان برنامه اجرا می کردم؛ یکی آقای فخرالدین حجازی بود که خطیب بسیار خوبی بودند و پای صحبت های ایشان جمعیت زیادی می آمد، همچنین وقت اجرای برنامه دکتر شریعتی و شهید مطهری که دانشجویان زیادی برای شنیدن حرف هایشان می آمدند.

– مگر گلزار گران است؟! اصلا ایشان الان کجا هست؟! تمام شد همه چیز… آدم گران که به این سادگی تمام نمی شود! من مشکلی با ایشان ندارم اما چرا می گویم گران نبود؟ اتفاقا خیلی هم ارزان بود! من مشکلی با نوشتن این حرف هایم ندارم.

– نمیدانمچرا ولی اخیرا در یکی از این سایت ها نوشته بود من متولد اصفهانم! در حالی که هم خودم، هم پدر و مادر و حتی اجدادم همه تهرانی هستیم. البته خیلی دوست داشتم اهل یکی از شهرستان ها بودم. به زندگی روستایی علاقه دارم به خاطر آن الفت ها و علاقه هایی که بین آدم ها در یک محله یا کوچه برقرار است. وطن همانجاست. وطن همان اردبیلی است که قلب مردمانش برای علی دایی و رضازاده و اکبر عبدی می تپد.

/تماشا/

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25598
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یه نفری گفت:

    یه تحقیق درباره خوده ایشون بکنید لطفا

دیدگاه شما