شنبه 19 اسفند 1391 - 9:30
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد:

نخبگان کهگیلویه و بویراحمدی اکثرا بیکارند

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:  علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی یکی از نخبگان این استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان این که این استان با داشتن استعدادهای برتر تحصیلی شرایط نخبه‌پروری را دارد، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم داده و این استعدادهای برتر را به نخبگانی آینده‌ساز برای ساختن دیار و استان خود تبدیل کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد پرورش نخبگان در استان را نیازمند به کار اساسی دانست و گفت: باید این کار را از مهد کودک‌ها و مراکز دبستانی و پیش‌ دبستانی آغاز کنیم.

وی در ادامه به لزوم توجه به کیفیت‌ها در آموزش برای رشد و پرورش بهتر استعدادهای تحصیلی اشاره کرد و یادآور شد: در دانشگاه‌ها و مراکز عالی تحصیلی در استان کارهای خوبی انجام شده ولی مهم‌ترین مشکل در این استان مربوط به نگاه‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به نخبگان است.

مرادی نگاه لوکس به نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد را اشتباه دانست و گفت: موفقیت نخبه را نباید تنها در موفقیت‌های مربوط به آموزش‌های تئوری خلاصه کرد بلکه باید از نخبگان خود انتظار کار عملی نیز داشته باشیم.

این مسئول حمایت از نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد با کم دانستن تعداد مراکز رشد در این استان گفت: جای بسی نگرانی است که در استان ما تنها یک مرکز رشد وجود دارد و اصولا تنها استانی هستیم که پارک علم و فناوری نداریم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای این‌ که به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابیم نیاز مضاعفی به فرهنگ‌سازی برای نخبه‌پروری از سوی دستگاه‌های فرهنگی به خصوص رسانه‌ها و البته صدا و سیما داریم.

وی به استقبال نه چندان خوب دستگاه‌های حمایتی این استان از مقوله نخبه‌پروری پرداخت و افزود: به دلیل محرومیت‌ها در استان و پراکندگی استعدادهای برتر در همه مناطق و به خصوص مناطق کمتر برخوردار، این نهادها باید بیش از این افراد را مورد حمایت قرار دهند تا ظرفیت‌‌ها از قوه به فعل تبدیل شوند.

این مسئول یکی از دغدغه‌های خود نسبت به نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد را بیکار بودن و عدم اشتغال آن‌ها عنوان کرد و گفت: همین معضل بزرگ موجب بی‌تفاوتی برخی از آن‌ها شده که باید برای آن چاره‌ اساسی اندیشید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25502
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقا جان باز کردن در دانشگاهها آخر و عاقبتش همینه هر کی از راه می رسه یه مدرک می گیره با اون نخبه ی بیچاره مقایسه می شه، اون نخبه بیچاره پارتی نداره باید ول بچرخه و اونی که همون مدرکو از نمیدنم کجا گرفته و پارتی داره باید بره سر کار،…. آخرشم یه پست مهم به دستش میدن گند میزنه به اون پست

دیدگاه شما