پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 22:21

یکی از زیباترین آبشارهای ایران در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز : مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبشار زيباي “كمردوغ”(کمر دو) واقع در شهر قلعه رئيسي از توابع شهرستان كهگيلويه در زمره زيبايي‌هاي طبيعي استان كهگيلويه و بويراحمد به شمار مي‌رود.

به گزارش بویر نیوز، حمید رضا واعظی زاده در گفت و گو با ايسنا، منطقه كهگليويه و بوير احمد،اين آبشار ديدني كه نزديك به 100 متر ارتفاع و بيش از 60 متر عرض دارد پس از عبور از جاده‌هاي پرپيچ و خم زيبا و درختان و جنگل‌هاي رويايي بلوط پس از عبور از شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به طول 80 كيلومتر نمايان مي‌شود.

وی اظهار کرد:اين آبشار در تمام طول سال داراي آب است، ارتعاشات بلورين زرين و معلق آب آن در بلندا، رنگين‌كمان هفت رنگ را به طور واضح به تصوير كشيده است. اين آبشار از ضلع شرقي كوه‌هاي قلعه رئيسي با تركيب چشمه‌هاي متعدد سرچشمه مي گيرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:وجود امامزادگان “سيدمحمود” و “ميرسالار” كه از نوادگان امام هشتم هستند در نزديكي اين آبشار هرساله تعداد زيادي زائر را به اين منطقه فرا مي‌خواند و ارزش اين اثر طبيعي را چند برابر كرده است.

واعظی زاده ابراز کرد:آبشار”کمر دوغ” در فاصله 80کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، 15 کیلومتری شرق شهر قلعه رییسی ، مرکز بخش چاروسا و در کنار روستای کمر دوغ واقع شده که بواسطه آب سفید رنگش به “کمر دوغ” (کمردو) معروف شده و در طول سال بخصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران ، مسافرانی و توریست‌ها از سراسر ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: آبشار” کمر دوغ ” نخستین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است که ثبت آثار ملی شده است.

تصریح کرد: آب این آبشار دایمی وبخصوص در فصول بهار وتابستان پذیرای خیل گردشگران است .

لازم به ذکر است که بخش چاروسا به مرکزیت شهر قلعه رییسی از توابع شهرستان کهگیلویه در ۲۳۰ کیلومترى شهر یاسوج ،مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و پنج دهستان و ۳۴۴روستا با جمعیتى بیش از 35 هزار نفر دارد که اغلب روستا ها به صورت پراکنده و دور از هم قرار دارند .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=24302
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خداوکیلی گفت:

    دست شما درد نکنه لذت بردیم واقعا قشنگ بود

  2. sattar گفت:

    دستتون گل.
    ما میتوانیم از فضای سایبر برای معرفی استانمون بهترین استفاده رو بریم

  3. sisakht گفت:

    اگر این یکی قشنگ ترین آبشار دنیاست پس آبشار سیلاری شهر توریستی سی سخت چیه؟
    ………

دیدگاه شما