چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 - 10:27

اقدام شاخص فرهنگی شهرداری یاسوج(+تصاویر)

گروه فرهنگی- شهرداریاسوج از امضاء تفاهم نامه همکاری بین این نهادو مدیریت آموزش وپرورش بویراحمد خبر داد / به دانش آموزان مدارس شیوه های تفکیک زباله درمنازل آموزش داده می شود .

به گزارش بویرنیوز ؛ مهندس محمد علی جاوید روز سه شنبه درجمع معلمان دبستان صدیقه کبری (س) یاسوج افزود : استفاده از ظرفیت های آموزش وپرورش در ارتقاء شاخص های شهری وتوسعه فرهنگ شهروندی از جمله اهداف راهبردی این تفاهم نامه است .

وی با اشاره به اینکه معلمان با عشق و علاقه شغل انبیاء را انتخاب کردند گفت : معتقدیم از ظرفیت آموزش وپرورش در ارتقاء شاخص های فرهنگ شهری غفلت شده است .

وی افزود : درحوزه خدمات شهری مدارس و دانش آموزان می توانند به کمک شهرداریها آمده و در کاهش معضلات اجتماعی این نهاد مردمی را یاری کنند.

شهرداریاسوج منابع انسانی را بهترین ظرفیت برای توسعه همگون شهری برشمرد وتصریح کرد : درحوزه خدمات شهری بنا داریم در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی گام های مشترکی برداریم .

وی اظهار داشت : طرح های مشترکی از جمله جشنواره خوارزمی ، تجلیل از رتبه های زیر صد کنکور سراسری و پرسش مهر شهردارکه توسط شهرداری وهمکاری آموزش و پرورش اجرا شده موفقیت آمیز بوده است .

وی اظهار داشت : معلمان نقش مهمی در آموزش و پرورش وهدایت جامعه برعهده دارند و معلمان آینده سازان مملکت را تربیت می کنند.

مدارس یاسوج زیرپوشش آموزش های طرح تفکیک زباله قرار می گیرند

در ادامه مهندس محمد علی جاوید با حضور در کلاس ششم دبستان صدیقه کبری (س) یاسوج افزود : براین اساس به دانش آموزان مدارس شیوه های تفکیک زباله درمنازل آموزش داده می شود .

وی اظهار داشت : فرهنگ سازی شهری باید از مدارس آغاز شود و دانش آموزان نقش اصلی در برنامه ریزی شهری دارند .

شهرداریاسوج گفت : برای کاهش تولید زباله در بین شهروندان باید چاره اندیشی کرد و دانش آموزان می توانند در کاهش زباله در خانواده نقش آفرینی کنند .

وی افزود : بخش اعظم زباله های تولیدی شهروندان را مواد پلاستیکی و یکبارمصرف تشکیل می دهد که تفکیک آن می تواند چرخه مصرف را به گونه ای دوباره تکرار نماید .

جاوید تصریح کرد : دانش آموزان سفیران فرهنگ سازی شهری هستند ومی توانند در کاهش معضلاتی نظیرعدم پرتاب زباله از خودروها ، رها نکردن زباله در معابر عمومی و… شهرداری را یاری کنند .

در این مراسم دانش آموزان به سؤالات شهردار یاسوج در خصوص معضلات شهری پاسخ دادند .

رییس آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این دیدارها اظهار داشت : توسعه شهری یاسوج مدیون نیروی انسانی توانمند ،کارشناس ، متخصص و آینده نگر است .

هاشمی افزود : امروز نگاه خوبی از سوی مدیران شهری یاسوج به حوزه آموزش وپرورش شده که برکاتی برای شهر یاسوج داشته است .

وی اظهار داشت : نگاه زیبا وخوب مدیران شهری به مسایل حوزه زیرساختی باعث تغییر وتحول در حوزه شهری یاسوج شده است .

وی بیان کرد : مدیران شهری آموزش وپرورش را محورتوسعه دانسته و این نگرش به الگویی تبدیل شده است .

هاشمی تصریح کرد : شهرداری یاسوج عضو فعال وموفق شورای آموزش و پرورش شهرستان بوده که توانسته با همراهی و طرح ایده نهاد تربیتی آموزش را یاری نماید .

وی المان معلم را هدیه شهردار به آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود : این آثار خلاقانه نشان از توجه مدیران شهری به جامعه معلمان دارد .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=230632
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دکتر ایرجی جهان آبادی گفت:

    درود بر دکتر جاوید و روابط عمومی اش

  2. فرا جناحی گفت:

    واقعا جاوید در این 4سال خدمات شایسته و خوبی را ب شهر و مردم یاسوج ارایه داد

دیدگاه شما