جمعه 13 اسفند 1395 - 0:29

آمار نگران کننده از افزایش پدیده خطرناک در میان زنان کهگیلویه و بویراحمد

گروه حوادث- در چند سال اخیر شاهد خودکشی های زیادی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش بویرنیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد از بافتی قومی و عشیره ای برخوردار است و متاسفانه به نسبت جمعیت و شرایط فرهنگی خاص بروز خودکشی در این سطح کمی قابل تامل به نظر می رسد.

استان به لحاظ خودکشی رتبه چهارم را در کشور دارد و در سال ۹۴، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

موردی که در میان خودکشی ها جلب توجه می کند، سبقت گرفتن آمار خودکشی زنان نسبت به مردان در این استان است، موضوعی که وظیفه متولیان فرهنگ و امور بانوان را سنگین می کند.

فارغ از مسادل عاطفی ردپای مسائلی از جمله بیکاری، فقر، هجمه های فرهنگی، شرایط نامناسب خانواده ها، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش زنان مطلقه نیز باید دیده شوند.

بدون شک شرایط قومی و قبیله ای استان یک تیغ دولبه است هم میتوان بهترین استفاده را برای اصلاح برخی امور برد و هم با نادیده گرفتن آن و بروز مسائل حاشیه ای بدترین تهدید ها در کمین مردم استان است.

اقدامات فرهنگی به خصوص مختص بانوان، کارگاه های توانمند سازی بانوان، ایجاد اشتغال های خانگی، ترویج مسائل فرهنگی-اسلامی و معرفی الگوهای موفق برای بانوان و همچنین فرهنگ سازی مراجعه به روانشناس برای حل مشکلات میتواند گامی اثربخش در راستای کمک به حل موضوع باشد.

وظیفه گروه هایی از جمله آموزش و پرورش در راستای فرهنگ و الگو سازی، صدا و سیما در راستای ارتقاء فرهنگ، ارزش و باورهای اسلامی و کمرنگ کردن تعصبات بیجای قومی، و سایر نهاد های فرهنگی و اقتصادی برای ایجاد کارگاه های فرهنگی، اشتغالزایی به خصوص تمرکز بر خوداشتغالی در منزل باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش بویرنیوز، در سالهای اخیر متاسفانه شاهد رشد نگران کننده آمارهای ناگواری از جمله خودکشی و طلاق هستیم که جا دارد بازنگری مسایل فرهنگی، ریشه یابی علل و راهکار کاهش این دست بزه های اجتماعی به صورت کاملا کارشناسی بررسی و عملیاتی شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220598
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما