دوشنبه 2 اسفند 1395 - 8:00

درگیری قشقایی و یاسوجی‌ها ادامه دارد/ چه کسی اول سنگ انداخت؟

جف‌پور مي‌گويد: «فيلمش هست. از سمت نيمکت ياسوج به‌سمت هواداران سنگ پرتاب مي‌شود.» ولي چرا بايد بازيکنان يک تيم در دقيقه 30 بازي، به جاي اينکه حواسشان به بازي باشد، به سکوهاي تماشاگران حمله کنند: «ما هم دليلش را نمي‌دانيم.» و اينکه اين سنگ‌ها از کجا به آنها رسيده است؟

اگر تا ديروز ياسوجي‌ها مدعي بودند سنگباران شده‌اند، حالا قشقايي‌ها هستند که مي‌گويند هم کتک خورده‌اند و هم توهين شنيده‌اند. جنجال‌هاي بازي قشقايي و زاگرس ياسوج در ليگ دسته دوی فوتبال تمامي ندارد؛ بازي روز جمعه به ميزباني قشقايي در حال برگزاري بود که در سکوها با نيمکت زاگرس ياسوج درگير شده و بازي که در دقيقه 30 متوقف شده بود، نيمه‌تمام ماند. علاوه‌براينکه کميته انضباطي بايد تکليف را روشن کند، قشقايي‌ها از سرمربي زاگرس هم شکايت کرده‌اند.

به گزارش «بویر نیوز»، حميد کرمي، سرمربي ياسوج، شنبه در گفت‌وگو با ايسنا مدعي شد، تماشاگران قشقايي در رختکن با شمشير، سنگ و چوب به ميزباني آنها رفته‌اند. از شروع بازي هم به نيمکت اين تيم سنگ زده‌‌اند و حتي مربي خودشان را هم که خواسته بود ميانجگيري کند، مصدوم کرده‌ و راهي بيمارستان کرده‌اند. اين ادعاهاي کرمي با عکس‌هايي که از سرهاي شکسته و پاهاي زخمي بازيکنان ياسوج منتشر شده، قشقايي‌ها را عصباني کرده است. اشکان نجف‌پور، مديرعامل قشقايي به «وقايع‌اتفاقيه» مي‌گويد: «ما از سرمربي تيم زاگرس شکايت کرده‌ايم. او ادبيات رسانه‌اي بلد نيست و نشر اکاذيب کرده است. خوشبختانه اظهارنظر داور و ناظر بازي هست. آنها گزارشي تهيه کرده و به کميته انضباطي داده‌اند و کميته هم بر‌اساس مدارکي که آنها ارائه کرده‌اند، تصميم مي‌گيرد. من مدافع باشگاه هستم ولي آنها بر‌اساس واقعيت‌ها گزارش داده‌اند.»

برخلاف ادعاي ياسوجي‌ها، قشقايي‌ها مدعي هستند، بازيکنان اين تيم از روي نيمکت، به تماشاگران قشقايي سنگ پرتاب کرده‌اند. نجف‌پور مي‌گويد: «فيلمش هست. از سمت نيمکت ياسوج به‌سمت هواداران سنگ پرتاب مي‌شود.» ولي چرا بايد بازيکنان يک تيم در دقيقه 30 بازي، به جاي اينکه حواسشان به بازي باشد، به سکوهاي تماشاگران حمله کنند: «ما هم دليلش را نمي‌دانيم.» و اينکه اين سنگ‌ها از کجا به آنها رسيده است؟ به نظر مي‌رسد سنگ‌ها از روي سکو‌ها پرتاب شده و بازيکنان ياسوج در تلافي، اين‌ سنگ‌ها را به سمت سکو پرتاب کرده‌اند: «در فيلمي که هست، دقيقا مشخص است، بازيکنان به سمت نيمکت مي‌روند و از روي نيمکت سنگ برمي‌‌دارند. متأسفانه در ليگ يک و دو، ساک بازيکنان بازرسي نمي‌شود.» در ليگ برتر هم ساک بازيکنان بازرسي نمي‌شود. نجف‌پور معتقد است، حمله نيمکت به سکو براي اولين‌بار در فوتبال جهان اتفاق افتاده و براي اولين‌بار است که بازيکني با سنگ به تماشاگر حمله‌ور شده است: «به فرض اينکه تماشاگران ما به بازيکن سنگ زده باشد، آنها هم بايد مقابله‌به‌مثل کنند؟ مشکل سکوها همه‌جاي دنيا هست. در همين آزادي چند صندلي شکسته شده… اما چرا بازيکنان و عوامل يک تيم، جواب تماشاگر را با پرتاب سنگ مي‌دهند؟»

نجف‌پور عکس‌هايي را که ياسوجي‌ها به‌عنوان مدرک سنگ‌خوردنشان منتشر کرده‌اند، سياه‌نمايي مي‌داند: «اين عکس‌ها مشخص نيست کجا و چه زمانی گرفته شده‌اند. شايد براي پنج‌ سال پيش باشد. هر بازيکن يک لباس تنش است. هر پزشکي مي‌تواند تأييد کند که با اصابت سنگ، بدن کبود مي‌شود و خراش برنمي‌دارد.»

يکي از ايراداتي که ياسوجي‌ها به ميزباني قشقايي گرفته بودند، اين بود که تعداد نيروهاي انتظامي در ورزشگاه معدود بود ولي نجف‌پور ادعا مي‌کند، 54 نفر از نيروهاي انتظامي در ورزشگاه بوده‌اند: «در شروع بازي فکر نمي‌کردم ياسوجي‌ها اين تعداد تماشاگر داشته باشند. حدود پنج، ‌6 نفر بودند. به‌همين‌خاطر تعداد نيروهاي انتظامي هم کم بود اما 54 نفر از نيروهاي انتظامي به ورزشگاه آمدند؛ در ليگ دو اين تعداد بي‌سابقه است.»‌

ماجرای چاقوکشی در قشقایی چه بود؟

به گزارش «بویر نیوز»، یک سایت ورزشی نیز ماجرای درگیری در این بازی را مورد توجه قرار داده است و در گزارشی نوشت: در اتفاقی نادر و عجیب، بازیكنان و هواداران دو تیم فوتبال از سری رقابت‌های لیگ دسته دوم كشور با چاقو و قمه با هم درگیر شدند. یكی از این دوتیم، قشقایی شیراز است كه چند ماه قبل موفق شده بود پرسپولیس را در جام حذفی شكست دهد. شاهدان به همشهری ورزشی گفتند كه حمله و درگیری از طرف هواداران منتسب به قشقایی شروع شد و برخی از این افراد اسلحه هم در اختیار داشتند و بدون تیراندازی، از این اسلحه‌ها برای تهدید بازیكنان حریف استفاده كردند. نكته عجیب‌تر اینكه در اواسط بازی با استفاده از تیركمان دروازه‌بان تیم حریف مورد حمله قرار گرفته است اما داور بازی این مسابقه را نیمه تمام اعلام نكرده بود.

چاقوكشی در حین مسابقه فوتبال
سرمربی تیم زاگرس یاسوج با اشاره به درگیری‌های انجام شده در ورزشگاه تیم قشقایی شیراز گفت: «بچه‌های ما را كشتند. قشقایی‌ها فكر می‌كردند چهار تیم از دسته دوم سقوط می‌كند در حالی كه فدراسیون اعلام كرده بود سه تیم سقوط خواهد كرد. آنها 25 امتیازی بودند و ما 30 امتیازی. برای همین از هر امكانی برای برنده شدن استفاده كردند. آنها برای اینكه سقوط نكنند قبل از بازی به رختكن ما ریختند تا بچه‌های ما را با چوب و چماق و قمه بزنند. ما در را بستیم اما نیروی‌انتظامی هم تا آن موقع نیامده بود. ناظر بازی هم همه را دید. كرمی در پاسخ به این سوال كه با وجود این شرایط چرا حاضر به برگزاری مسابقه شدید، گفت: «با عذرخواهی مسئولان تیم قشقایی و وساطت داور و ناظر بازی، حاضر شدیم وارد زمین شویم. تا دقیقه 30 بازی روال عادی‌اش را طی می‌كرد و ما تیم برتر زمین بودیم. وقتی این شرایط را دیدند با تیركمان به دروازه‌بان ما حمله كردند كه دچار مصدومیت از ناحیه صورت شد. بعدهم به چهار نفر از تماشاگران ما كه مدیرعامل باشگاه جزو آنها بود حمله كردند. كار به همین جا ختم نشد. هواداران قشقایی وسط مسابقه به سمت ما حمله كردند در مجموع چهار مامور انتظامی آنجا بود كه بعد از این حمله، فرار كردند و ما را تنها گذاشتند. متاسفانه در این درگیری‌ها سر یك بازیكن ما شكست، فورواردمان هم آسیب جدی دید. هافبك وسط ما از ناحیه دنده آسیب دید. دروازه‌بان هم كه دهانش پر خون شد. تماشاگران قشقایی حتی به مربی خود هم رحم نكردند و با سنگ او را زدند.

تماشاگران با اسلحه در ورزشگاه بودند
سرمربی زاگرس درباره دیگر حاشیه‌های این بازی هم حرف‌های عجیبی زد: «تعداد زیادی از آنها اسلحه به همراه داشتند كه البته مورد استفاده قرار نگرفت و فقط برای تهدید كردن ما از آن استفاده می‌كردند. در نهایت هم با كمك مدیرعامل قشقایی توانستیم از ورزشگاه فرار كنیم.»

سنگ اندازی بازیكنان زاگرس حین مسابقه
مدیرعامل باشگاه قشقایی در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی، مسبب همه درگیری‌های این بازی را بازیكنان تیم زاگرس عنوان می‌كند: «تیم زاگرس استاد همین حاشیه‌ها است و معمولا در همه بازی‌هایش حاشیه‌ساز شده است. بروید از تیم‌های دیگر بپرسید كه وضعیت این تیم چگونه است. در این بازی هم آنها تعدادی ازهواداران‌شان را از یاسوج آورده بودند تا تماشاگران ما را كتك بزنند. نكته تاسف بار اما این بود كه بازیكنان تیم زاگرس در ساك‌های ورزشی‌شان سنگ گذاشته بودند و به سمت تماشاگران ما سنگ پرتاب می‌كردند. نجف‌پور از كمیته انضباطی خواست تا نتیجه بازی را 3 بر صفر به سود قشقایی اعلام كند: «درگیری‌ها به طور كامل بین هواداران بود و اینكه می‌گویند بازیكنان مورد حمله قرار گرفته‌اند دروغ است. ما از كمیته انضباطی می‌خواهیم كه به دلیل ترك زمین كردن تیم زاگرس‌، بازی را 3بر صفر به سود ما اعلام كنند.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=218292
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لی گفت:

    یکی تازیانه زمن گم شدست بگیرند فرومایه ترکان بدست

  2. ناشناس گفت:

    معلومه سنگ از کجا اومده.تماشاگران پرتاپ کردن به سمت نیمکت تیم زاگرس اونها هم برداشتن برگردوندن به صاحباشون آخه مال مردم خوردن نداره که .سوالی بود در خدمتم

  3. ناشناس گفت:

    معلومه سنگ از کجا اومده.تماشاگران پرتاپ کردن به سمت نیمکت تیم زاگرس اونها هم برداشتن برگردوندن به صاحباشون آخه مال مردم خوردن نداره که .سوالی بود در خدمتم???

  4. ناشناس گفت:

    خدارا شکر که این اتفاق در یاسوج نیفتاد ،وگرنه تمام کشور برعلیه قیام می کردند،خدارا شکر که مهمانوازی بویرها ثابت شد وهمه متوجه چهره به ظاهر ارام قشقایی ها شدند.

دیدگاه شما