جمعه 13 بهمن 1391 - 11:59

بویراحمد و دنا سفیدپوش شدند+تصاویر

بویرنیوز:

شهرستانهای سردسیر بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد سفیدپوش شدند و این در حالی است که بارش باران هم طراوتی دو چندان به مناطق گرمسیری استان بخشیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف که از عصر روز گذشته آغاز شد کوهها و شهر یاسوج و سی سخت در بویراحمد و دنا را سفید پوش کرد تا شاهد اختلال در تردد جاده ای در محورهای ارتباطی این دو شهر با شهرهای همجوار باشیم.

بارش برف در گردنه های جاده های ارتباطی یاسوج به شیراز، یاسوج به اقلید، یاسوج به سمیرم و یاسوج به بابامیدان موجب اختلال در تردد جاده ای شده بود که با تلاش راهداران تردد عادی در این محورها جریان یافت.

این در حالی است که طی روزهای اخیر برخی از مردم مناطق سردسیری برای فرار از سرمای زمستان، عزم سفر به گرمسیر کردند و حالا امروز باید به خانه بازگردند.

فاصله بین شهرستانهای سردسیر استان با مناطق گرمسیری حداقل 100کیلومتر است و این فرصتی است تا به دیدار بهار زودرس در مناطق گرم استان همچون گچساران، کهگیلویه، باشت و چرام و حتی بنادر دیلم و گناوه که فاصله 1.5 ساعته با شهر گچساران دارند، بروند.

محورهای ارتباطی استان باز هستند

با این حال فرمانده پلیس راه استان از باز بودن همه محورهای مواصلاتی در این استان خبرداد.

منوچهر سیاهپور به خبرنگار مهر گفت: با توجه بارش برف در جاده های مناطق کوهستانی و همچنین یخ زدگی سطح جاده ها لازم است رانندگان از زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین به همراه داشتن سایر ملزومات سفر زمستانی ضروری است.

سیاهپور عنوان کرد: گشت های ویژه پلیس راه استان در محورهای ارتباطی حضور داشته و تردد در این جاده ها را تحت نظارت دارند.

اما سامانه بارش زایی که با وزش باد و کاهش دما همراه بود از اواخر امروز از آسمان استان خارج می شود.

این سامانه بارش های خوبی را به خصوص در شهرستان چرام و باشت به همراه داشت.

آخرین آمار بارشها/ باشت رکوردار بارش باران

یک کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین آمار بارشها در استان به خبرنگار مهر گفت: طی بارندگی 24 ساعت گذشته در یاسوج 20.6، سی سخت 13.7، گچساران 7.6، دهدشت 22.6، لیکک 9.2،باشت 22، چرام 40 و قلعه رئیسی 29میلیمتر باران باریده است.

ولی بهره مند افزود: میزان بارندگی از ابتدای سالجاری تاکنون در یاسوج 561، سی سخت 506، گچساران 425، دهدشت 455 ، لیکک 433، باشت 622، چرام 492، قلعه رئیسی 430 میلیمتر بوده است.

بهره مند همچنین میانگین بلند مدت بارش را در یاسوج 830 میلیمتر، گچساران 441 میلیمتر، دهدشت 496.7 میلیمتر، سی سخت 681.5 میلیمتر و لیکک 359 میلیمتر عنوان کرد.

افزایش بارندگی ها در سال جاری نوید بخش سالی خوب برای دامداران، کشاورزان و باغدارانی است که خشکسالی ها در سالهای اخیر بر زندگی آنها سایه افکنده بود.

بارش باران همچنین موجب سرسبزی مراتع در مناطق قشلاقی که اکنون عشایر بویراحمد و قشقایی در آن ساکن هستند، شده است.

به نظر می رسد جامعه تولید کننده عشایر، امسال سال خوبی را در قشلاق و ییلاق پشت سر بگذارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=21783
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما