سه شنبه 9 آذر 1395 - 21:01

جوابیه تند استانداری کهگیلویه و بویراحمد به خبر تعطیلی فرودگاه (+پاسخ بویر نیوز و سند ناهماهنگی در استانداری)

گروه اقتصادی – در پی درج خبری با عنوان “آبرو ریزی بزرگ برای استان کهگیلویه و بویراحمد ” در تاریخ هشتم آذر ماه 95 ،  استانداری کهگیلویه وبویراحمد نسبت به درج این خبر واکنش نشان داد و جوابیه ای برای این خبر به تحریریه «بویر نیوز» ارسال کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، در این جوابیه آمده است؛

لذا از مسولان سایت بویرنیوز انتظار می رود، به جهت انجام رسالت حرفه ای و اخلاق رسانه ای ، عیناً جوابیه این استانداری را برای آگاهی و تنویر افکار عمومی در آن رسانه نشر دهند:

با سلام
ابتدا بسیار متأسف هستیم از اینکه سایت بویرنیوز بدون کسب آگاهی و اطلاع کافی و درج مدارک موثق ،اقدام به نشر خبری های بی اساس نموده و ثانیاً از تیترهای بی ربط که فقط مخاطب را جذب می نمایند استفاده می کند که این از خصیصه رسانه زرد برای ایجاد جنجال و هیاهو و جذب غیر حرفه ای مخاطب است.

لازم به توضیح است در خبر منتشر شده به گونه ای قلم زنی شده که انگار بدهی استان به شرکت آسمان بابت ، خرید بلیط از سوی استانداری است، در صورتیکه این مبلغ مورد بحث و مطرح شده ،به خاطر تعهد استان در قبال صندلی های خالی در ابتدای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه و به جهت حمایت از افزایش تعداد پروازها در استان بوده و ربطی به خرید بلیط توسط استانداری ندارد.

همچنین در مطلب ارائه شده به گونه ای مسئولین استان را دروغگو خوانده و گفته شده است که نه به دلیل تعمیر و تطویل باند بلکه به دلیل بدهی، فرودگاه تعطیل شده است، این در حالی است که همگان می دانند طی یکماه گذشته به دلیل انجام عملیات زهکشی، افزایش عرض باند و روکش آسفالت در طول باند، فرودگاه از حالت عملیاتی خارج شده و قسمت عمده این عملیات اجرایی نیز انجام گرفته است.

همچنین افزایش طول باند فرودگاه به میزان 600 متر در 2 شیفت کاری در حال اجراست که مراحل پایانی را سپری می کند.

متأسفانه انجام تمامی اقدامات خوب و اساسی که در آینده تضمین کننده پروازهای ایمن و همچنین انجام پروازها با هواپیماهای بزرگتر را در پی خواهد داشت از سوی این رسانه نادیده گرفته شده و زحمات مسئولین در این خصوص از دید آنان مخفی مانده که این عین بی عدالتی و عدم رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای است.

امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی فراوان ،بسیاری از فعالیت ها تحت شعاع این وضعیت قرار دارد به گونه ایی که فقط در صنعت هواپیمایی، بدهی های زیادی بابت سوخت رسانی به هواپیماها و خدمات فرودگاهی وجود دارد که البته به این خاطر تاکنون هیچ پروازی لغو یا تحت شعاع قرار نگرفته است.

بنابراین اقدام شرکت هواپیمایی آسمان بعد از آماده شدن باند فرودگاه یاسوج برای از سرگیری پروازهای مجدد به نوعی منحصر به فرد بوده و با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسولان و به ویژه استاندار محترم، پروازها از روز چهاردهم آذرماه در تمامی روزهای هفته به جز روز شنبه از سر گرفته می شود.

در حال حاضر به دلیل محدودیت در نوع هواپیمای قابل استفاده در فرودگاه یاسوج که در اختیار شرکت هواپیمایی آسمان می باشد ، استفاده از سایر هواپیماها و ایرلاین ها وجود ندارد ولی انشاء اله به محض تکمیل تمامی عملیات اجرایی باند و افزایش طول باند به 3200 متر در آینده نزدیک و با ارتقاء باند فرودگاه، آمادگی نشستن هواپیماهای متوسط فراهم و به گونه ای این محدودیت برداشته خواهد شد.

به اطلاع می رساند استان تمام ظرفیت و تلاش خود را برای عملیاتی نمودن مجدد فرودگاه به کار گرفته است و انشااله در چند روز آینده شاهد این مهم خواهیم بود و از سویی درصدد تهاتر یا پرداخت تعهدات خود در چارچوب تفاهم نامه امضاء شده با شرکت هواپیمایی آسمان می باشیم.

در پایان انتظار می رود رسانه ها دوشادوش و همگام با سایر مردم و مسولان در جهت کمک به توسعه پایدار وهمه جانبه استان، به گونه ای عمل کنند تا ضمن روشن نمودن موضوعات برای افکارعمومی ،از انتشارخبرهایی که پایه و اساسی نداشته و گاهاً موجب ناراحتی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم می شود، پرهیز کنند.

روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

توضیحات پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز»

ابتدا باید از دقت نظر و حسن توجه استانداری کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و بسی مایه خوشحالی است که مسئولان، دغدغه های مردم را از رسانه ها پیگیری می کنند و نسبت به آن توضیح می دهند.

در وهله بعد باید متاسف و متاثر بود که نهاد روابط عمومی استانداری که خود به غیرحرفه ای بودن و منفعل بودن شهره است در قامت و جایگاه نقد رسانه بر می آید و به رسانه ای که همواره مورد استقبال و اعتماد مردم بوده است و سال ها با کمترین حاشیه در خدمت مردم بوده است و گاها انگ طرفداری دولت را به جان می خرد، اینچنین تاخته است که در واقع این نوعی مغلطه گویی و فرار از پاسخگویی است.

در ارتباط با خرید بلیط صندلی های خالی و در واقع تضمین اینکه شرکت هواپیمایی آسما زیان دهی نداشته باشد چیزی جز این گفته نشد و هیج جای مطلب مذکور ذکر نشده بود که استانداری به خاطر بلیط های که خودش خریداری کرده است بدهکار است! و اگر چنین برداشتی از سوی استانداری شده است مشکل جای دیگری است و این برداشت از سوی استانداری محترم خود شائبه برانگیز و سرآغاز بحث جدیدی است! در واقع استانداری موضوعی را مطرح کرده است که قبلا گفته نشده بود و ولی گویی موضوعی است که خود می خواهند برملا سازند!

اینکه معاون عمرانی استاندار از بدهی میلیاردی استانداری خبر داده است و حتی رئیس جمهور هم آن را گردن نگرفته است چه ارتباطی با «بویر نیوز» یا هر رسانه ی دیگری دارد که استانداری اینچنین برآشفته است!

واقعا چه ایرادی بر رسانه های مستقل است وقتی معاون استاندار به خبرگزاری دولت می گوید تعطیلی و لغو پروازهای این روزهای فرودگاه یاسوج به دلیل اجرای طرح عمرانی نیست و دلیل آن بدهی به شرکت آسمان است!!!

6546464646

ای کاش مسئولان استانداری ناهماهنگی میان خود را رفع کنند و سپس به دنبال مقصر بگردند که از قضا همیشه هم رسانه ها مقصر هستند.

اتفاقا بارها از اهمیت فرودگاه و اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت های فرودگاهی در برنامه بوده و یا انجام گرفته است از تریبون «بویر نیوز» گفته شده و حتی بعضا برخی مردم گلایه کرده اند که ما راه روستایی مناسب نداریم و فرودگاه به چه درد مردم ما می خورد!؟ که باعث شده این رسانه خود با بی زبانی روابط عمومی ها و مسئولان را به دوش بکشد و در اهیمت آن و لزوم توسعه زیرساخت های فرودگاهی یادداشت نگاری کند. بسی جای تاسف است که این رسانه بخاطر گفتن چندین باره این موضوعات و خدمات انگ حمایت از دولت را به خود بگیرد و حال اینگونه مورد اتهام عدم اطلاع رسانی در این باره شود که البته مخاطبان از این موضوع آگاهند و مسولان استانداری نیز جهت اطلاع و استحضار به خود زحمت دهد و از کادر جستجوی بالای همین صفحه کلمه “فرودگاه” را جستجو نماید تا به اخبار بی شمار «بویر نیوز» از این موضوع پی ببرد.

درباره اصل موضوع که همان تعطیلی فرودگاه بود قرار بود این عملیات 25 روزه صورت گیرد و پس از آن پروازها برقرار شود و حتی گسترش یابد و اما نه تنها اینطور نشد بلکه همان شرایط سابق هم از دست رفت و از این حیث که هیچ اطلاع رسانی صورت نگرفت و فرودگاه کماکان تعطیل بود دلیل آن مورد سوال واقع شد که چیز عجیبی نبود.

امید است ناراحتی و آشفتگی روابط عمومی استانداری ناشی از انتقادات اخیر بویر نیوز مبنی بر اینکه گفته شده مشکلات بیکاری، صنعت، خودکشی، طلاق، تعطیلی راهسازی، تعطیلی فرودگاه و هزار یک مشکل در استان وجود دارد و اولویت استان تغییر نام نیست؛ نباشد.

در پایان امیدواریم برودت هوا و شرایط جوی عامل تاخیر در توسعه فرودگاه باشد و همانگونه که استاندار محترم وعده داده اند روز 14 آذر شاهد از سرگیری پروازها باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208689
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. متعهد گفت:

    ضمن عرض سلام و خدا قوت به مسئولین سایت بسیار خوب بویر نیوز . 
    ایتجانب به عنوان شهروند شهر یاسوج از سایت بویرنیوز خواهشمندم که در این باره و حتی موضوعهای دیگر بیشتر به ما خبر بدهند و هیچگاه انتظار سپاسگزاری از مسئولین را نداشته باشند چون آنها به فکر سرپوشی از خطاهای خودشان هستند و نمیخواهند که عموم مردم از این سر باز زنیها باخبر باشند . شاید حدود ۹۰ درصد از فجایع اتفاق افتاده و فشارهایی که بر دوش مردم ما هست را اگر بویرنیوز نبود ما بی خبر میماندیم پس مسئولین بویرنیوز صمیمانه سپاسگزاریم که بی ریا و با شجاعت مردم را از این از زیر مسئولیت فرار کردنها آگاه میسازید .
    به امید فرداهای روشن و خبرهای ناب از سایت بویر نیوز .

  2. سعید گفت:

    مسلما اطلاع رسانی و شفاف سازی اعتماد بین مردم و مسولین رو بیشتر می کنه و بهتر میشه در مورد کسانی که احساس مسولیت دارند و کسانی که به فکر رفاه مردم نیستند قضاوت کرد و همین شفاف سازی است که جامعه رو رو به جلو حرکت میده.

  3. ناشناس گفت:

    واقعا از گروه تحلیلی خبری بویر نیوز کمال تشکر دارم .. امیدوارم همیشه با همین صلابت و اقتدار واقعیت ها را به اطلاع مردم برسانید .هرروز پیگیر خبرهایتان هستیم …خسته نباشید .

  4. پاتاوه گفت:

    درودبرسایت بویرنیوز 

  5. همشهری گفت:

    سلام و درود بر کادر مجرب بویر نیوز و متشکریم از تلاش های روزمره و خسته نباشید خدمت شما عزیزان .جناب استاندار میشه توضیح بدن دلیل پروازهای هر روزه به تهران چی هست که حاضر شدن پول بلیط صندلیهای خالی رو هم متحمل بشند؟چونکه سفرهای خودشون به تهران زیاد هست و نه صرفا برای خدمت به مردم بوده. من بخاطر اقامت در تبریز مجبورم برای اومدن به یاسوج دو مسیر هوایی رو طی کنم .اگه هدفشون خدمت به مردمه پروازهای یاسوج به سایر شهرها رو در لیست کارهاشون قرار بدن حتی شده ماهی یک بار و آیا برای این پروازها هم حاضر هستند بلیط صندلیهای خالی رو بپردازند ؟

  6. حمید گفت:

    اگر بابت پول صندلی های خالی بود چرا هروقت برای بلیط مراجعه میشه با صندلی های فروخته شده مواجه می شیم

  7. اصلا طلب گفت:

    اتفاقا سايت بويرنيوز بهترين سايت استان ميباشد
    حتي بيشتر مواقع جانبداري دولت را ميكند 
    اگر مسولين استانداري جرات دارند برا يه بار هم كه شده يا مجموعه استانداري يا فرهنگ وارشاد استان (با اون مدير كل محافظه كار ارشاد) با روزنامه ع….. استان يا ا…… كه اينقد ياوه گويي ودروغ گويي وتشويش اذهان عمومي راميكنند را تذكري توقيفي بهش دهند تازه مديران اي دو روزنامه اصولگراي پر وپاقرص اصولگرا هستند
    تازه مسولين ارشاد بهترين اگهي هاي نون اور را هم بخاطر خوش خدمتي بهش ميدهند

  8. اصلا طلب گفت:

    احسنت برسايت خوب بويرنيوز واقع بين

دیدگاه شما