یکشنبه 7 آذر 1395 - 18:46

وضعیت اسف بار صدور دفترچه تامین اجتماعی در یاسوج + تصاویر

وی افزود: در روزهای شلوغ تلاش می شود از نیروهای شعبه تامین اجتماعی برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان استفاده شود تا شهروندان خدمات مطلوبی دریافت کنند.

به گزارش بویرنیوز ،صدور، تمدید و تعویض دفترچه های تامین اجتماعی در کارگزاری های صدور دفترچه شهر یاسوج باعث شلوغی و صف های طولانی شده است که این امر علاوه بر اتلاف وقت شهروندان ، نارضایتی آنان را نیز به همراه داشته است.

برخی از شهروندان یاسوجی که به شعب اقماری تامین اجتماعی در حوالی مصلی شهر یاسوج مراجعه کرده اند از نحوه خدمات رسانی ضعیف این شعبه اظهار نارضایتی کرده و ابراز داشتند: کسانی که برای تعویض و صدور دفترچه تامین اجتماعی به این شعبه مراجعه می کنند پس از پاس کاری کارکنان، به سایر مراکز کارگزاری ارجاع داده می شوند در حالی که در این شعبه نیز می توانند کار مراجعه کنندگان را انجام دهند.

یکی از شهروندان یاسوجی که برای تعویض دفترچه به کارگزاری شماره 95 یاسوج مراجعه کرده بود، گفت: علت ازدحام جمعیت در این کارگزاری این است که کسانی که باید برای صدور دفترچه به سایر شعب اقماری در مناطق اکبرآباد، مادوان، بنسنجان و غیره مراجعه کنند به دلیل نزدیکی به مرکز شهر ، به این شعبه مراجعه می کنند.

شهروند دیگری که حدود دو ساعت در صف صدور دفترچه معطل شده بود نیز گفت: کسانی که به این کارگزاری مراجعه می کنند در بسیاری مواقع مجبورند تا ساعت ها منتظر بمانند تا کار انها انجام شود  درحالی که می توان با افزایش تعداد نیروها در این کارگزاری خدمات دهی به شهروندان یاسوجی را تسهیل کرد.

جوان 35 ساله ای که به این کارگزاری صدور دفترچه تامین اجتماعی مراجعه کرده بود نیز گفت:با توجه به اینکه این شعبه نزدیک مرکز شهر است تعداد مراجعه کنندگان به آن نیز افزایش یافته که مسئولان باید با افزایش کارگزاری ها این مشکل را برطرف کنند.

شهروند دیگری نیز وضعیت صدور، تعویض و تمدید دفترچه های تامین اجتماعی در شهر یاسوج را اسف بار خواند و گفت: دوساعت برای تعویض دفترچه در صف بودم و این اتلاف وقت نمونه بارز تضییع کردن حق مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این کارگزاری صدور دفترچه تامین اجتماعی در مرکز شهر یاسوج و در محدوده بیمارستان شهید بهشتی و مطب پزشکان قرار گرفته، ضروری است مسئولان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و اتلاف وقت شهروندان در این نقطه از شهر یاسوج تدبیر ویژه ای بیندیشند.

یکی دیگر از شهروندان یاسوجی نیز علت ازدحام جمعیت در شعب صدور دفترچه تامین اجتماعی را هجوم کارگران ساختمانی عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از افرادی که به کارگزاری های صدور دفترچه تامین اجتماعی مراجعه می کنند کارگران هستند که باید شعبه ویژه کارگران نیز برای صدور، تعویض و تمدید دفترچه تامین اجتماعی آنها راه اندازی شود تا خدمات رسانی به سایر افراد جامعه نیز به نحو شایسته ای انجام شود.

مسئول یکی از کارگزاری های صدور دفترچه تامین اجتماعی در یاسوج نیز گفت: از 6 تا 25 هر ماه در کارگزاری های صدور، تمدید و تعویض دفترچه، شلوغی و صف های طولانی وجود ندارد و 28 تا سوم ماه بعد که بیمه ها واریز می شوند ازدحام جمعیت در کارگزاری ها به اوج می رسد.

وی افزود: در روزهای شلوغ تلاش می شود از نیروهای شعبه تامین اجتماعی برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان استفاده شود تا شهروندان خدمات مطلوبی دریافت کنند.

با همه این تفاسیر اغلب مراجعه کنندگان به کارگزاری های صدور دفترچه تامین اجتماعی شهر یاسوج ابراز نگرانی و نارضایتی کردند و خواستار پیگیری مسئولان برای رفع این مشکل شدند.

تلاش های خبرنگار صبح زاگرس برای پیگری موضوع از طریق روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بی نتیجه ماند و علیرغم تماس های تلفنی متعدد پاسخ نداد.

گزارش و عکس: ابراهیم عزیزی/ صبح زاگرس

تصاویر تکمیلی از ازدحام جمعیت در کارگزاری صدور دفترچه تامین اجتماعی شهر یاسوج را در زیر مشاهده می کنید.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208537
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هههههه گفت:

    همه را بیمه کردم زرنگ بود اونم امد نژاد بود

  2. بویراحمد گفت:

    بابا هر روز میرن دکتر عشق دکتر رفتن دارن .
    هر روز میرن برا دفترچه .خدا نکنه یچیزی مجانی باشه دیگه میریزن دست و پاه میزنن .
    مثلا زورشون میاد ی بسته قرص سرماخوردگی بگیرن 700 تمن میرن نوبت میزنن میش دکتر تا ی بسته قرص براشون بنویسن و مجانی بگیرن .
    تو رو خدا یفکری کنید .
    برا اولین بار رفتم کلنیک تامیین اجتماعی تا 1000 ادم نشستن والا از منم سالمتر بودن .

  3. gv گفت:

    ادم باید دیونه باشه که به قول شما الکی بره دکتر بویراحمد جان اینطور قضاوت نکن بی مدیریتی باعث شلوغی است

  4. بویراحمد بزرگ گفت:

    شاید سازمان تامین اجتماعی پول نداره خدمات بهتر اراعه بده .!!

دیدگاه شما