چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 10:26

زمان جشنواره‌ برفي ‌دنا

بویر نیوز: براي تعطيلات چه كنيم؟ تقريبا همه ما با اين پرسش تكراري آشناييم؛ گاه در مقام پرسش‌كننده و گاه در مقام پرسش‌شونده. تعطيلاتي كه گاه طولاني و چند روزه‌اند و گاه كوتاه همچون تعطيلات آخر هفته.

آنچه مي‌تواند بر كيفيت تعطيلات ما اثر گذاشته و سبب پرباري و لذت‌بخشي‌ آن شود، از پيش برنامه‌ريزي كردن اوقات فراغتمان است. با يك برنامه‌ريزي صحيح مي‌توان حتي از اوقات فراغتي نصف روزه نيز نهايت بهره را برد.

سعي كرديم در اين صفحه به معرفي رويدادهايي بپردازيم كه بهمن 1391 در حوزه گردشگري به وقوع مي‌پيوندد.

قابل ذكر است هدف از معرفي هر رويداد يا مكان گردشگري، به مثابه تائيد آن نيست و بهتر است آن را در حد يك پيشنهاد قلمداد كنيم.

فصل داغ جشنواره‌هاي برفي

نخستين رويداد مرتبط با گردشگري زمستاني كه با هدف جذب گردشگر در فصل ركود و پوياكردن فعاليت‌ها و ورزش‌هاي زمستاني در بهمن‌ اتفاق مي‌افتد ، برگزاري ششمين جشنواره زمستاني در همدان است.

اين جشنواره از 5 تا 10 بهمن برگزار مي‌شود و محل برگزاري آن دهكده تفريحي ـ توريستي گنج‌نامه‌، غار عليصدر‌، حوزه‌ شهري همدان و يك مزرعه در نظر گرفته شده است.

كوهنوردي، اسكي، ساخت تنديس‌هاي يخي، معرفي آيين‌هاي سنتي منطقه و برپايي تورهاي گردشگري از برنامه‌هاي جانبي اين جشنواره خواهد بود.

همزمان با ششمين جشنواره زمستاني، نمايشگاهي با محوريت گردشگري زمستاني در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همدان از 5 تا 11 بهمن‌ برگزار مي‌شود.

برپايي غرفه‌هاي گردشگري زمستاني 14 استان كشور و اختصاص غرفه‌هايي به آيين‌هاي بومي، محلي و صنايع دستي محورهاي اصلي اين نمايشگاه خواهد بود.

سومين جشنواره برفي دنا با هدف معرفي جاذبه‌هاي زمستاني و جذب گردشگر از تاريخ 12 تا 18 بهمن‌ امسال توسط اداره‌‌كل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان كهگيلويه و بويراحمد برگزار مي‌شود.

پيست اسكي دنا ـ كاكان براي برگزاري اين رويداد در نظر گرفته شده است. پيست اسكي دنا با طول 600 و عرض 1500 متري در 18 كيلومتري شهر ياسوج و در كنار منطقه «آب‌ نهر» كاكان كه يكي از مناطق بكر كوهستاني كشور محسوب مي‌شود، واقع شده است.

برگزاري مسابقات اسكي، ساخت تنديس‌هاي برفي در دو گروه حرفه‌اي و آماتور نمونه‌اي از برنامه‌هاي جشنواره برفي دنا هستند. جذب سرمايه‌گذاران حوزه گردشگري يكي از اهداف اصلي برگزاري اين جشنواره محسوب مي‌شود.

ششمين جشنواره شهر برفي كوهرنگ هم از 17 تا 19 بهمن‏ در استان چهارمحال و بختياري برگزار مي‏شود. محل برگزاري جشنواره كه در محور چلگرد ـ كوهرنگ قرار دارد، از 16 بهمن به گردشگران تحويل داده مي‌شود.

گردشگران مي‌توانند 19 بهمن‌ با حضور در اين سايت از اين آثار برفي بازديد كنند. برگزاري جشنواره عكس و شعر با رويكرد موضوع جشنواره و دهه فجر، از جمله برنامه‏هاي جانبي در شهربرفي كوهرنگ است.

بهمن، ماه رونق نمايشگاه‌هاي گردشگري

ششمين نمايشگاه بين‌المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران

تاريخ برگزاري: 9 تا 13 بهمن‌

نمايشگاه بين‌المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران به‌عنوان تنها رويداد رسمي نمايشگاهي كشورمان در حوزه صنعت گردشگري و هتلداري شناخته مي‌شود كه در تقويم سازمان جهاني گردشگري UNWTO به ثبت رسيده و مورد تائيد و توجه سازمان مذكور است.

دومين نمايشگاه بين‌المللي شهربازي، پارك‌ها تجهيزات و فناوري اوقات فراغت

تاريخ برگزاري: 18 تا 21 بهمن‌

اوقات فراغت و ميزان كيفيت آن در دنياي امروز از اهميت بالايي برخوردار است. با كم شدن ميزان ساعات كار، بهره‌مندي از مزايايي چون مرخصي و…، مردم زمان بيشتري براي گذران اوقات فراغت دارند.

با ايجاد تفريحات سالم و سوق دادن جامعه به سمت استفاده بهينه از وقت آزاد خود، علاوه بر بالا بردن ميزان شادي و سلامت روحي و رواني كل جامعه، از ناهنجاري‌ها و بزهكاري‌هاي موجود در سطح جامعه نيز به ميزان زيادي كاسته خواهد شد.

از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه مي‌توان به ايجاد بستر مناسب براي گسترش فضاهاي مناسب تفريحي، معرفي خلاقيت‌ها، ظرفيت‌ها در زمينه توليد، واردات و صادرات تجهيزات شهربازي، آشنايي دست‌اندركاران با محصولات، نوآوري‌ها و پيشرفت‌ها در صنعت شهربازي‌ها و اوقات ‌فراغت در ساير كشورها و… اشاره كرد.

نخستين جشنواره ملي عكس علوم زمين و درياچه اروميه

نخستين جشنواره ملي عكس علوم زمين و درياچه اروميه توسط جامعه زمين‌شناسان و با هدف به تصوير كشيدن پديده‌هاي زمين‌شناختي بهمن‌ 91 برگزار مي‌شود.

نخستين جشنواره عكس گردشگري دالاهو

اين جشنواره با هدف ارج نهادن به ارزش‌هاي هنر عكاسي در گردشگري توسط شركت گردشگري دالاهو و كلوپ عكس ايران برگزار مي‌كند.‌

موضوع اين جشنواره، گردشگري از نگاه دوربين (در ايران و جهان) است و محورهايي چون گردشگري ايران، گردشگري و نگاه جهاني، گردشگري و هنر، گردشگري و جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي؛ مردم، زندگي و گردشگري؛ جايگاه گردشگري در فرهنگ، طبيعتگردي، اقتصاد گردشگري و… را دنبال مي‌كند. عكس‌هاي برگزيده در نمايشگاهي زمستانه از 23 بهمن لغايت 4 اسفند در معرض ديد عموم قرارمي‌گيرند.

نمايشگاه‌هاي مورد علاقه خانواده‌ها

ـ نمايشگاه خانه مدرن، اراك، 2-6 بهمن

ـ پانزدهمين نمايشگاه آرايشي و بهداشتي، شوينده‌ها و پاك‌كننده‌ها، شيراز، 9-12 بهمن‌

ـ پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي كامپيوتر، مشهد، 9-13 بهمن‌

ـ شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي لوازم خانگي، اصفهان، 12-15 بهمن‌

ـ نهمين نمايشگاه فرش دستباف، شيراز، 17-20 بهمن‌

ـ نمايشگاه لوستر، چراغ‌هاي تزئيني، لوازم و تجهيزات و مبلمان اداري، اراك، 17-21بهمن‌

ـ سومين نمايشگاه بين‌المللي خانه مدرن، معماري داخلي و دكوراسيون، نمايشگاه دائمي تهران، 29 بهمن الي دوم اسفند

ـ هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كالا، خدمات و تجهيزات فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، تهران، 29 بهمن لغايت دوم اسفند.(جام جم – ضميمه چمدان)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=20850
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما