یکشنبه 7 آذر 1395 - 17:31

شاخص عجیب خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد/مطالبات مغفول مانده مردم چه هستند

شاخص خودکشی در استان دوبرابر شاخص کشوری است.

گروه اجتماعی- مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: شاخص خودکشی در استان دوبرابر شاخص کشوری است.

به گزارش بویرنیوز، کامروز امینی عصر یکشنبه در نشست بررسی علل خودکشی در استان افزود: این شاخص به نسبت جمعیت در کشور ۵.۱ درصد است که این شاخص نسبت به جمعیت در استان ۱۱ است.

وی بیان داشت: در هشت ماه گذشته ۴۷ پرونده ی فوتی بر اثر خودکشی در استان ثبت شده است.

139002090361

امینی اظهار داشت: در سال گذشته در کشور دو هزار و۸۹۱ نفر مرد و یکهزار و ۱۳۸نفر زن خودکشی کردند که از این میزان ۷۷ نفر از استان ما بودند.

وی با بیان اینکه از این تعداد۵۰ نفر مرد و ۲۷ نفر زن  بودند، گفت: در سال گذشته آمار خودکشی در استان نسبت به سال ۹۳، افزایش داشته است.

امینی میزان این افزایش را ۳۷.۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۵۷ درصد خودکشیها در استان به صورت حلق آویزی بوده است.

به گزارش بویرنیوز، بدون شک انتظار از دستگاه های متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی رسیدگی به اموری از این دست و گزارش دهی مستمر از اقدامات خود به مردم است.

سرگرم کردن مردم و به خصوص جوانا به مسائل دست چندم و عدم گزارش دهی از اقدام اصولی برای این قبیل ناهنجاری ها جای تعجب و نقطه سوال بزرگی است که عملکرد متولیان این بخش ها را بسیار شکننده می کند.

استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه در بیکاری رتبه خجالت آوری دارد شاید بتوان یکی از دلایل بروز عمده ناهنجاری های اجتماعی را همین مورد دانست و از سوی دیگر بروز مسائل عاطفی و خانواده ها و فراهم نبودن شرایط تفریح سالم و مراکزی که برای تخلیه انرژی جوانان فعال باشند را باید از عوامل دیگر بدانیم.

هرچند استان غنی از استعدادهای طبیعی است اما در کنار آن اقتصاد و صنعت رشد هم پا با این ظرفیت ها نداشته و همین امر زمینه ساز رتبه های خجالت آوری از در بیکاری، خودکشی و مواردی از این دست را سبب شده است.

به گزارش بویرنیوز، مردم انتظار دارند مسئولان جواب قانع کننده ای در خصوص ضعف صنایع، گسترش روز افزون بیکاری ، افزایش نگران کننده طلاق و خودکشی و راه کار های و اقدامات مقابله ای را برای جامعه تبیین نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208492
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما