شنبه 29 آبان 1395 - 14:50

تنها راه مبارزه با بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد/پای بانک های استان در سنگ اندازی برای فعالان اقتصادی

ایجاد کارآفرینی‌های خرد و شرکت‌های دانش‌بنیان تنها راه مبارزه با بیکاری در این استان است.

گروه اقتصادی- رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ایجاد کارآفرینی‌های خرد و شرکت‌های دانش‌بنیان تنها راه مبارزه با بیکاری در این استان است.

به گزارش بویرنیوز، جبار کیانی‌پور در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به وضعیت تپوگرافی و مسائل زیست محیطی بخش عمده‌ای از این سرزمین باید حفظ و از ایجاد صنایع آلاینده خوداری شود.

وی عنوان کرد: برای مبارزه با بحران بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ایجاد کارآفرینی‌های خرد و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در پایین آوردن نرخ بیکاری کمک کند که این موضوع در نشست امروز مطرح و موافقت شد.

کیانی‌پور ابراز کرد: اتاق بازرگانی استان به عنوان پایلوت کارآفرینی خرد با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی، کار و امور اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هسته پژوهشی و تحقیقاتی ایجاد و هر چه سریع‌تر نسبت به فراخوان فارغ التحصیل رشته‌های فوق اقدام کنند و سپس متناسب با فرصت‌های شغلی معرفی شده از طریق اداره کار تعاون و همچنین علاقه‌مندی فارغ‌التحصیلی نگاه دانش بنیان و سپس نسبت به تاسیس شرکت‌های اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم امکان استفاده از تسهیلات از طریق صندوق نو آوری و شکوفایی و همچنین سایر منابع مربوطه به این شرکت ها سبب ایجاد اشتغال ایجاد شود.

کیانی‌پور ابراز کرد: اتاق بازرگانی یاسوج بنا دارد با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف شناسایی و نسبت به تجاری سازی ایده آنان کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه دنبال صنایع سنگین رفتن راه به جایی نمی‌بریم افزود: تنها راه مبارزه و زودبازده با بیکاری در این استان با ظرفیت‌های بالقوه کارآفرینی خرد بوده و البته تحقق این مهم نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطر نشان کرد: کارگروه اشتغال استان و کشور بخشش اصل و جریمه بدهی سرمایه گذاران که به دلایلی که سرمایه گذار نقشی بر آن نداشته و موجب بروز این بدهی ها شده را تصویب که متاسفانه بنا به دلایلی بانک ها اط اجرای آن امتناع کردند نیز در آینده به صورت جد در دستور کار خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=207833
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما