شنبه 22 آبان 1395 - 7:38

حال و روز تاسف آور غرفه ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در تهران! (+عکس)

گروه فرهنگی – نمایشگاه پرزرق و برق مطبوعات امسال در حالی برگزار شد که رسانه های محلی حضور پررنگ و چشمگیری داشتند.

به گزارش «بویر نیوز»، حضور گسترده رسانه های محلی از سراسر کشور و اختصاص یکی از رهراوها به بخش مطبوعات محلی و همچنین بازدید مسئولان عالیرتبه، نمایندگان مجلس و گزارش های خبری رسانه های بزرگ از این بخش، موید حضور پررنگ و موفق رسانه های محلی بود.

در این میان تقریبا هیچ رسانه ای از استان کهگیلویه و بویراحمد حضور نداشت و فقط غرفه ای از سوی یک سایت خبری کمتر شناخته شده و نوپا پربا شده بود که آنهم جای تعریفی نداشت و این حضور به چشم نیم آمد، اما یک پیام را با خود داشت و آنهم اینکه رسانه های محلی استان می توانند ولی نیاز به حمایت دارند.

در همین حال از استان کهگیلویه و بویراحمد غرفه ای به نام اداره کل ارشاد همچون سایر استان ها برپا شده بود که باید در وصف آن گفت: “رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!”

User comments

طراحی و غرفه آرائی بسیاری از استان ها در حالی مبهوت کننده بود که غرفه حقیرانه کهگیلویه و بویراحمد، دل هر بازدید کننده ای را می آزرد.

در این غرفه لیست بلند بالایی از رسانه های که بصورت قارچ گونه و بدون هیچ اطلاعی از هدف و فلسفه رسانه و یک شبه پا به عرصه اطلاع رسانی نهاده اند و ارشاد هم با افتخار برایشان مجوز صادر کرده است، آماده شده بود!

لیست هفته نامه هایی که هر چندماه یکبار منتشر می شوند و از تیتریک تا آخرین صفحه خود را به رپرتاژ آگهی و تبلیغات مدیران و سازمان ها اختصاص می دهند تا از قبل آن درآمدی کسب کنند و یا سایت هایی که برای حملات مجازی چند صباحی تند می آیند و بعد آرام آرام می روند.

از طرفی بنرهای که حجله ارشاد را تزئین کرده بود با کج سلیقگی هرچه تمامتر طراحی شده بود و شاید بکار بردن واژه “طراحی” توهین به این کلمه پرمعنا باشد.

تصاویر صفحه نخست سایت ها به شکل ناشیانه ای با برنامه کاربردی “پینت!” پشت سر هم قرار گرفته بودند و در بهترین نقاط دید، نام رسانه هایی وجود داشت که وقتی برخی بازدیدکنندگان و اهالی فن نام آنها را با گوشی موبایل و تبلت جستجو می کردند، این سایت ها یا اصلا باز نمی شدند و یا آخرین تاریخ بروزرسانی آنها مربوط به چند ماه و یا سال قبل بود!

حال که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نتوانست یارای مطبوعات استان برای حضور در این ضیافت بزرگ رسانه ها باشد، خود نیز از پس ماموریتش هم نتوانست بر بیاید تا بار دیگر اثبات شود که دستگاه متولی رسانه ها، نه شناختی از این حوزه دارد و نه توجهی برای آن قائل است.

همه این اینها البته برای متولی اصلی فرهنگ که خود باید نابهنجاری های فرهنگی را بزداید، ولی اسیر جو نامیمون “گرمسیری – سردسیری” شده است، ایراد بزرگی نیست و باید از کنار این قضیه هم گذشت.

***

پی نوشت: نباید از انصاف گذشت و برخورد خوب و دلگرم کننده غرفه داران را نادیده گرفت و هر چند با پارمتراهای حرفه ای غرفه داری فاصله داشت اما صمیمی و قابل تقدیر بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206994
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعید گفت:

    کج سلیقه ها نگا در و دیوار چکارش کردن

  2. دنا گفت:

    خخخخخخخ.
    خب واقعیت سلیقمون هم همین هست.
    یاد نمایشگاه صنایع دستی تو یاسوج افتادم 🙂
    آبروریزی بود اساس.

  3. ارشد برق گفت:

    جای تاسف داره جناب مدیرکل فرهنگ و ارشاد…

  4. کا سرمس گفت:

    ارشاد کنید ارشادیها را

  5. گچساران گفت:

    بنده به آن غرفه مراجعه کردم
    اتفاقا در قیاس با سایر استان ها خوب و قابل قبول بود
    چو سایر استان ها نیز همین منوال بودند
    و از جناب آقای ناصری که با برخورد گرم حرفه ای خود
    چهره خوبی از استان و ارشاد آن نشان دادند تشکر ویژه دارم..
    دستمریزاد جناب ناصری ..

دیدگاه شما