دوشنبه 10 آبان 1395 - 15:10

ستاد مدیریت بحران و چارت سازمانی مصوب وزارت کشور در شهرداری یاسوج عملیاتی شد

شهردار یاسوج از آغاز بکار ستاد مدیریت بحران در این نهاد مردمی برای نخستین بار خبر داد.

شهردار یاسوج از آغاز بکار ستاد مدیریت بحران در این نهاد مردمی برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی و بین الملل شهرداری یاسوج؛ مهندس محمدعلی جاوید روز دوشنبه در جمع مدیران و دست اندرکاران ایمنی و حوادث شهرداری یاسوج افزود: شهردار ، حوزه خدمات شهری، آتش نشانی، پسماند، سازمان آرامستانها، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری و روابط عمومی اعضاء اصلی این ستاد را تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: این ستاد در راستای ایجاد تعامل درون بخشی و برون بخشی، برنامه ریزی و هماهنگی برای پشتیبانی، تصمیم سازی و پیگیری وظایف قانونی شهرداری در شرایط اضطراری ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و انسانی آغاز بکار کرده است.

شهردار یاسوج گفت: در همین راستا مقرر شد تا نقاط حادثه خیز شهری یاسوج شناسایی و تا سی ام آبان ماه برای رفع آن اقدام عاجلی انجام شود.

وی افزود: شهرداری یاسوج و زیر مجموعه آن دارای توانمندیهای خاصی بوده و مصمم است تا با هماهنگی بین بخشی ، شهروندان بتوانند زمستان آرامی را سپری کنند.
وی ادامه داد: شهروندان از شهرداری انتظار دارند که در مواقع بحرانی خدمات مناسب و خوبی به آنها ارائه شود.

photo_2016-10-31_09-43-39

گفتنی است در این نشست، سخنگوی ستاد مدیریت بحران شهرداری یاسوج هم گفت: ستاد مدیریت بحران با هدف کاهش خسارت های ناشی از وقوع حوادث طبیعی این نهاد مردمی شکل گرفته است .

عزیزاله دهنوی افزود: پیشگیری، آگاهی، مقابله و بازسازی چهار اصل در مدیریت بحرانبوده که  در اولویت نخست سیاست های راهبردی ستاد مدیریت بحران شرداری قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در مدیریت بحران شهرداری برنامه هایی از جمله تهیه طرح پهنه بندی حوادث، شناسایی اولویت ها، آموزش مدیران ، سازماندهی عوامل انسانی و لجستیک شهرداری در مرحله مقابله و حفظ ارتباطات شهروندی مورد توجه قرار گرفته است.

++++++++++++++++++++++++

اجرایی کردن چارت مصوب وزارت کشور خبر دیگری بود که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری یاسوج در این خصوص اظهار داشت: برای نخستین بار در بین شهرداریهای کشور چارت سازمانی مصوب وزارت کشور در شهرداری یاسوج اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شهرداری یاسوج؛ مهندس سید هیبت اله عبدی زاده روز دوشنبه در جمع مدیرات استانی افزود: شهرداری یاسوج در این چارت، چهار معاونت، 17 مدیریت، 7 سازمان و دو ناحیه خدماتی پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در نمودار سازمانی مذکور پنج مدیریت زیر نظر شهردار شامل مدیریت روابط عمومی و بین الملل، امور حقوقی و قراردادها، بازرسی و رسیدگی به شکایات، حراست، فرهنگی و امور اجتماعی تعریف شده است.

وی افزود: همچنین در ساختار جدید هفت سازمان از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی، سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیریت آرامستانها، عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، مدیریت پسماند، حمل و نقل بار و مسافر و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) لحاظ شده است.

dsc_0629

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری یاسوج گفت: ادغام سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و شکل گیری سازمان حمل و نقل بار و مسافر حرکتی جدید که برای اولین بار شهرداری یاسوج نسبت به آن اقدام کرده است.

وی افزود: ایجاد سازمان جدید مدیریت پسماند و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از مهمترین تغییرات در اصلاح ساختار سازمانی جدید است.

عبدی زاده اظهار داشت: اجرایی شدن نمودار جدید نظارت بر عملکردها، پاسخگویی مطلوب، سلامت اداری، افزایش بهره وری، ایجاد انگیزه و خودباوری و ارتقاء خدمات را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: شهرداری یک نهاد مردمی است که علاوه بر فعالیت های عمرانی در زمینه فرهنگی و اجتماعی، پاسخگویی به ارباب رجوع، ایمنی در شهر، غیره باید به روز باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206231
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما