دوشنبه 10 آبان 1395 - 16:29

از غرس 3000 اصله نهال زینتی دربوستانها تا مشکل شورای اجتماعی محله ها در یاسوج

مدیرتوسعه فضای سبز سازمان عمران شهرداری یاسوج گفت: برای نخستین بار سه هزار اصله نهال زینتی و غیرمثمردر بوستانهای ولایت ، بانوان وغدیر این شهر همخوان با شرایط طبیعت یاسوج غرس می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری یاسوج ؛عزیزاله دهنوی روز چهارشنبه دربازدید جمعی از مدیران شهری از بوستانهای یاسوج افزود : این نهال ها از نوع زینتی چنار، اقاقیا ، سروناز ، صنوبر ، زبان گنجشک ، توت ، افرا و درختچه های زینتی شامل بداق وختمی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال می باشد.

وی اظهار داشت : این نهالها با شرایط آب و هوای یاسوج همخوانی داشته وموسوم به ریشه پر است  که در هر فصلی از سال می تواند غرس ورشد کند .

وی افزود : کمک به زیبایی بوستانها، تلطیف هوا کاهش آلودگی ، افزایش سرانه فضای سبز وفراهم شدن زمینه نشاط وشادابی شهروندان ازجمله اهداف غرس  نهال در بوستانهای یاسوج است .

دهنوی تصریح کرد : غرس نهال درجهت ورزش بادهای موسومی انجام می گیرد وحکم بادشکن را دارد .

++++++++++++++++++

منشور اصلی شکل گیری شورای اجتماعی محله ها در یاسوج نیازسنجی است

رییس حوزه شهرداریاسوج گفت:منشوروهدف اصلی شورای اجتماعی محله ها دراین شهر نیازسنجی درهر محله است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری یاسوج؛ محمدرضا هدایت روز شنبه در آستانه شکل گیری شورای اجتماعی محلات افزود: ارتباط شهرداری با شهروندان یکی از زمینه های مناسب برای جدی تر شدن بحث شورای اجتماعی محله ها می باشد.

وی اظهار داشت: شورای اجتماعی، حلقه واسط بین شهرداری برای برنامه ریزی و شهروندان برای شناسایی دیدگا هها و تدوین آن برای اجرا در راستای سیاست های کلان شهری است.

رییس حوزه شهردار یاسوج گفت: در شورای اجتماعی محلات مشکلات شهری شناسایی و شهرداری براساس اولویت برای آن برنامه تعریف می کند.

وی افزود: با شکل گیری شورای اجتماعی محلات شاخص های شهری افزایش یافته و این مهم ارتباط مستقیمی با تفکر شورایی در محلات دارد.

هدایت گفت: حوزه فرهنگی باید تلاش کند با بهره‌گیری از متفکران و صاحب نظران شهر رویکرد مدیریت شهری را از کالبدی، عمرانی و خدماتی به فرهنگی و اجتماعی تغییر دهد.

وی با اعلام اینکه باید شورای اجتماعی محلات در راستای تغییر رویکرد شهر باشد، اظهار داشت: شورای اجتماعی محلی است که اشخاص به دنبال ارتقا زندگی شهروندان و ساکنان محله هستند و با هم‌اندیشی و هم‌فکری برای محله برنامه تهیه می‌کنند که این نشانه مدنیت، سرمایه معنوی و اجتماعی شهر است.

این مسئول بیان داشت: بااین حال معتمدین محلات شهر یاسوج موتور حرکت شورای اجتماعی محلات محسوب می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206221
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما