یکشنبه 9 آبان 1395 - 10:34

شگرد جدید کلاهبرداری در کهگیلویه و بویراحمد

کلاهبرداران در نهایت با داشتن مشخصات موردنیاز بانکی پس از نفوذ به حساب افراد سریعا اقدام به خرید اینترنتی می کنند و به راحتی از این طریق طعمه های خود را فریب می دهند و پول کلانی را از این طریق به سرقت می برند.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از شگرد جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به شهروندان خبر داد.

به گزارش «بویر نیوز»، سرهنگ سید قدرت الله موسوی اطهر گفت: در پی بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای این استان شگرد جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک انبوه و ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی شناسایی شده است بنابراین شهروندان باید در این رابطه هوشیار باشند.

459256_898

وی در خصوص شیوه این اقدام مجرمانه افزود: در این شیوه افراد کلاهبردار ابتدا اقدام به ارسال پیامک انبوه متن های گوناگون ازجمله شما برنده 50میلیون ریال شده اید، کرده و طعمه خود را برای دریافت پول به وبگاهی جعلی و به ظاهر واقعی هدایت و با دریافت مدرک شناسایی اعم از کارت ملی، کارت دانشجویی و سایر مدارک اسکن شده با کیفیت بالا، علاوه بر درخواست مشخصات بانکی و رمزهای عبور از هویت افراد ثبت نام شده نیز سوءاستفاده می کنند و با خرید سیم کارت با هویت جعلی قصد دارند تا ردپای خود را در فضای مجازی مخفی نگهدارند.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کلاهبرداران در نهایت با داشتن مشخصات موردنیاز بانکی پس از نفوذ به حساب افراد سریعا اقدام به خرید اینترنتی می کنند و به راحتی از این طریق طعمه های خود را فریب می دهند و پول کلانی را از این طریق به سرقت می برند.

سرهنگ موسوی اطهر در هشدار به شهروندان اضافه کرد: برای گرفتن جایزه نیازی به ارسال مشخصات شناسنامه ای و سایر مدارک خصوصا رمزهای عابر بانک (اول و دوم) نیست و چنانچه پیشنهادی در این رابطه دریافت کرده اید می توانید با پلیس فتای استان در ارتباط باشید و از صحت و سقم موضوع اطلاع حاصل کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206149
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما