چهارشنبه 24 شهریور 1395 - 19:59

اختراع زغال سبز بدون چوب در گچساران برای اولین باردر دنیا

کیانی ادامه داد: گواهی ثبت اختراع زغال سبز بدون استفاده از چوب در ردیف بین المللی C:10B؛ B42F قرار گرفته است.

زغال سبز بدون استفاده از چوب، نفت و گاز برای نخستین بار در شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اختراع و ثبت شد.

به گزارش بویرنیوز، زغال سبز بدون استفاده از چوب توسط رضا کیانی یکی از کارمندان بخش مدیریت عملیات و اداره گاز و گاز مایع شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در شهریور سال جاری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 89661 به ثبت رسید.
این مخترع گچسارانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این اختراع برای نخستین بار در دنیا انجام و در سازمان اسناد و املاک کشور ثبت شده است.
کیانی ادامه داد: گواهی ثبت اختراع زغال سبز بدون استفاده از چوب در ردیف بین المللی C:10B؛ B42F قرار گرفته است.
وی افزود: زغال سبز اختراع شده با استفاده از کاغذ باطله ساخته می شود.
وی عنوان کرد: این اختراع هم اینک در مرحله تجاری سازی است و تعدادی از جوانان جویای کار گچساران در زمینه تولید زغال سبز بدون استفاده از چوب در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
این مخترع گچسارانی بیان کرد: این نوع زغال در صنایع تصفیه آب، نفت و گاز، پتروشیمی، تصفیه فاضلاب و پساب های صنعتی، صنایع شیمیایی و سلولزی کاربردهای فراوانی دارد.
کیانی گفت: زغال سبز بدون استفاده از چوب را می توان به عنوان منبع انرژی گرمایی و سوخت پاک نیز استفاده کرد.
مسئول اداره پژوهش شرکت نفت و گاز گچساران نیز در گفت وگو با ایرنا با تایید این خبر گفت: کیفیت، استانداردها و کاربردهای این اختراع از سوی واحد پژوهش شرکت نفت تایید شده است.
کمال عاشوری اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از جنگل ها و منابع انرژی استان و کشور برای تهیه زغال از چوب هدر می رود این اختراع در زمینه صرفه جویی انرژی می تواند مفید باشد.
وی اظهار کرد: شرکت های فعال در زمینه صنایع نفت و گاز، تولیدات پتروشیمی، صنایع تصفیه آب، تصفیه فاضلاب و پساب های صنعتی، صنایع شیمیایی و سلولزی می توانند از این محصول جدید استفاده کنند.
این مخترع جوان گچسارانی همچنین خشک کننده 2 جداره کاغذ با استفاده از مکانیسم های انتقال حرارت تابشی، همرفت و جابه جایی را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 86185 به ثبت رسانده است.
با اختراع این دستگاه از سوی این مخترع هزینه تولید کاهش و همچنین در میزان مصرف آب صرفه جویی شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202738
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آفرین

  2. غلامرضا گفت:

    مرحبا به اقای کیانی

  3. عسکریان گفت:

    آفرین

دیدگاه شما