سه شنبه 26 مرداد 1395 - 13:39

راست یا دروغ ترازوی شکسته و سیلی شکننده بر صورت رحمان در یاسوج!

گزارش تهیه شده درخصوص ترازوی رحمان دریاسوج شکسته و توسط ماموررفع سد معبر سیلی خورده غیر واقعی بوده وتکذیب می شود.

گروه اجتماعی- رییس اداره اجراییات شهرداری یاسوج گفت: گزارش تهیه شده درخصوص ترازوی رحمان دریاسوج شکسته و توسط ماموررفع سد معبر سیلی خورده غیر واقعی بوده وتکذیب می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری یاسوج ؛ کرم اله غلامیان روز سه شنبه درواکنش به گزارش غیرواقعی منتشره در یکی از خبرگزاری ها و انتشار آن در برخی رسانه ها افزود: با انتشار این گزارش کذب تیم ویژه ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده وخوشبختانه موفق به شناسایی رحمان کودک کار که درگزارش ازآن نام برده شده گردید.

TRazoo1
وی اظهارداشت: بررسی ها حکایت ازآن داشت که رحمان توسط ماموران شهرداری مورد هتک حرمت و کتک کاری قرارنگرفته بلکه عابری معتاد (طبق گفته های رحمان و صاحبان کسب و پیشه محل وقوع حادثه ) با شکستن ترازوی این کودک کار مانع ازفعالیت وی شده است .

رییس اداره اجراییات شهرداری یاسوج گفت: ماموران شهرداری با آگاهی ازقانون با کودکان کار درسطح مناطق شهری یاسوج درکمال رافت اسلامی رفتارمی کنند.

وی با انتقاد ازتهیه گزارش کذب و بی اساس سایت های مدعی حقوق شهروندی افزود: عکس های به کاررفته درگزارش واقعی نبوده و مربوط به شهریاسوج نمی باشد.

گفتنی است بررسی های میدانی خبرنگار بویرنیوز هم نشان می دهد تعدادی از کودکان کار در یاسوج با سوء استفاده از احساسات پاک همشهریان با ترازوی شکسته از قبل! و با مظلومیت خاصی در پیاده رو ها می نشینند و اینگونه درآمدزایی می کنند.

جالب اما آنجاست که همگی هم می گویند این کار شهرداری است و اما جالب تر آنکه دیگر کودکان کار با ترازوهای سالم در نزدیکی و حتی روبروی کودکان مدعی بدون هیچ مشکلی به کسب درآمد مشغولند.

هرچند نفس درآمدزایی این کودکان هیچ ایرادی ندارد اما باید شرایطی فراهم کرد که این کودکان بتوانند در محیطی امن، به درس و تحصیل خود مشغول شوند و وظیفه نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی در این زمینه کم نیست کما اینکه تا کنون حمایت های خوبی شده و عمده کودکان کار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200438
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوجی گفت:

    درسته من هم چند روزه یک کودک رو میبینم که جاهای مختلف با یک ترازوی شکسته میشینه و میگه کار شهرداریه و مردم به خصوص خانمها پول بهش میدن

  2. همشهری گفت:

    چند روز پیش جلوی خود پرداز یکی از بانکها کودکی نشسته بود که ادعا می کرد ترازویش را یه رهگذر شکسته است .خیلی ناراحت شدم و مبلغ پنج هزار تومان بهش دادم .چون خودم کارمند همان شعبه بودم رفتم دوربین شعبه را نگاه کردم با کمال تعجب مشاهده کردم هیچ رهگذری ترازوی این کودک رانشکسته .و کودک ترازوی شکسته را با خود اورده و انجا پهن کرده تا از احساسات پاک این مردم استفاده کند

  3. محمد گفت:

    چند وقت پیش یکی از این کودکان کار ترازویی داشت و از من تقاضا کرد که وزن خودم را اندازه بگیرم. دوست داشتم در ازای پرداخت وجه خودمو وزن کنم در حالی که خودم تخصصم … است. متاسفانه پول خورد همراه نداشتم وازش عذرخواهی کردم. کودک فوق در کمال سخاوت گفت اشکالی نداره پول نمیخواد فقط بیا خودتو وزن کن. در برگشت در همان نقطه دنبالش بودم که پول توزینو بهش بدم ولی ندیدمش. هنوزم مدیونش هستم. امیدوارم همه این کودکان یاد بگیرند اول عزت نفس داشته باشند و بعد دنبال درامد باشند.

  4. شاهد گفت:

    شهرداری کاملا درست میگه محل کار من نزدیک جایی بود که این اتفاق افتاد کار یک معتاد بود اگه نیاز باشه شهادت میدم

  5. امین گفت:

    دقیقا منم به همین پسر تو هجرت دو کمک کردم همون شب خیلی بیشتر از پول ترازوش پول جمع کرد ولی چن روز بعد هم مشاهده ش کردم ، جدیدا کلا فراگیر شده و همه شون اخر شب با این روش پول جمع میکنن .

  6. دنا گفت:

    اینا نقشه برا گرفتن پول از مردمه اگه شهر داری کوتاه بیاد سه روزه شهر پر از این طور بچه ها میشه دست ماموران شهر داری درد نکنه گدا ها را هم جمع کنند خوب میشه

دیدگاه شما