چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 23:56

مهم ترین اقدام دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد در کدام سازمان بود، سلامت متحول شد

گروه اجتماعی – دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ۳ سالی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، دستاوردهای مهمی را برای مردم این استان به ارمغان آورده است.

به تعبیری می توان گفت مهم ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش درمانی و سلامت نمود پیدا کرد.

راه اندازی بخش های تخصصی که مردم این استان را آواره استان های همجوار می کرد موجب کاهش وابستگی این استان به سایر نقاط شد و میزان رضایت عمومی و رفاه در بخش سلامت را پدید آورد.

به نوعی می توان این جهش قابل ملاحضه در بخش سلامت را مدیون و مرهون تلاش های ریاست این دانشگاه دانست که به اعتراف همه نمایندگان و  مسولان استانی بخش عمده موفقیت در بخش سلامت متوجه مدیریت دکتر چمن است

چمن

به گزارش بویرنیوز، بیش از سه سال از آغاز به کار دولت تدبیر و امید و مسئولیت دکتر چمن در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گذرد، و شاید بخش عمده‌ای از سوژه‌های خبری که سال‌ها در مطبوعات و رسانه‌های استان مطرح می‌شدند هم‌اینک بعد از گذشت این سه سال رنگ باخته و از ادبیات خبرهای انتقادی حذف شده است.

 

از مهم‌ترین این موارد می‌توان به سی.تی.اسکن شهر یاسوج اشاره کرد که با راه‌اندازی دومین دستگاه در بیمارستان امام سجاد(ع) بخش عمده‌ای از مشکلات مردم این شهر مرتفع شد.

 

در سفر دولت تدبیر و امید به استان شاهد یک دستاورد مهم دیگر یعنی راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود که یکی دیگر از نیازهای اساسی مردم را در حوزه سلامت مرتفع می‌کند.

 

این طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان مهم‌ترین پروژه افتتاحی حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیئت دولت خواهد بود.

 

اما نگاهی گذرا به سایر فعالیت‌های حوزه سلامت استان نشان می‌دهد که پیگیری‌های دکتر چمن در سه سال اخیر دستاوردهای بسیار دیگری را نیز برای استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه داشته است.

 

هرچند که این مقام مسئول و شخص اول حوزه سلامت استان معتقد است از مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر بهبود شاخص‌های سلامت از جمله کاهش مرگ و میر مادران و کودکان زیر ۵ سال است که در مقایسه با سال‌های گذشته و همچنین در مقایسه با متوسط کشور پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.

 

شهرستان کهگیلویه با راه‌اندازی ام.آر.آی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در سفر هیئت دولت و قبل از آن آغاز فعالیت متخصص مغز و اعصاب، از قافله عقب‌افتاده سلامت خود را به جلو انداخته تا شاید با رفع مشکل جاده‌های ارتباطی، مهاجرت معکوس به سامان رسیده و فرجی حاصل شود.

 

از گچساران نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، چرا که راه‌اندازی بیمارستان‌های جدید و بخش تخت‌های ویژه به خصوص ام.آر.آی و سی.تی.اسکن رشد و شکوفایی حوزه سلامت در این شهرستان را نوید می‌دهد.

 

اما در سه حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت تدبیر و امید و فعالیت‌های شبانه‌روزی دکتر چمن و مجموعه همکارانشان چه حاصلی داشته است که عده‌ای بر این باورند که گل سرسبد ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است؟

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح اقدامات انجام گرفته برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در سه سال اخیر، گفت: احداث ۸۰ واحد خانه بهداشت در مناطق روستایی و محروم استان و تصویب و آغاز عملیات احداث کلینیک‌های تخصصی دهدشت و گچساران از مهم‌ترین این اقدامات بود.

 

دکتر رضا چمن به نصب دو دستگاه سی.تی.اسکن در بیمارستان‌های یاسوج و گچساران اشاره داشت و افزود: این دستگاه‌ها با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال خریداری و راه‌اندازی شدند.

 

چمن بیان کرد: علاوه بر این، دو دستگاه ام.آر.آی به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد ریال برای نصب و راه‌اندازی در بیمارستان‌های دهدشت و گچساران خریداری شد.

 

وی از آغاز عملیات احداث دانشکده بهداشت، پرستاری و مامایی خبر داد و گفت: این دانشکده در ۵ طبقه با احتساب زیرزمین در مساحت ۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع  کلنگ‌زنی و تاکنون بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیات اجرایی مرکز پزشکی هسته‌ای استان سال گذشته آغاز شد تصریح کرد: اعتبار موردنیاز برای احداث این مرکز توسط خیرین بانک پارسیان تأمین می‌شود.

 

دکتر چمن به تجهیز و راه‌اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی استان اشاره داشت و گفت: این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شد.

 

وی اظهار کرد: آغاز عملیات احداث مرکز غربالگری و درمان سرطان استان از دیگر اقدامات مهمی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی بخش ICU و CCU جدید بیمارستان امام سجاد(ع) و راه‌اندازی بخش ICU نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت را از مهم‌ترین عملکردهای اینن دانشگاه در سال‌های اخیر عنوان کرد.

 

دکتر چمن گفت: در سه سال اخیر بیش از ۸۰ درصد بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان تعمیر، مرمت و بازسازی شد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز شهرستان کهگیلویه به بخش جراحی مغز و اعصاب، این بخش در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت راه‌ندازی شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد راه‎اندازی کلینیک فوق تخصصی شماره۴ یاسوج، فعال‌سازی بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رجایی یاسوج و برگزاری کنگره بین‌المللی

خون با شرکت مهمانانی از ۱۵ کشور خارجی در یاسوج را از دیگر اقداماتی دانست که در ۳ سال اخیر انجام شد.

 

دکتر چمن گفت: در طی این ۳ سال ۷ پایگاه جدید فوریت‌های پزشکی در سطح استان افتتاح و ۳۵ دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی و فوریت‌های پزشکی استان تأمین شد.

 

وی ادامه داد: پذیرش دانشجو در مقطع تخصصی رشته جراحی عمومی و مقطع تخصصی رشته زنان و زایمان از طرح‌هایی بود که با پیگیری‌های انجام شده تصویب و اجرایی شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعال‌سازی کلینیک‌های تخصصی ویژه در شهرهای بزرگ غیردانشگاهی استان شامل دهدشت و گچساران گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۷۰ درصد مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی استان تعمیر، تجهیز و بازسازی شد.

 

در ۳ سال اخیر چه اقداماتی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان انجام شد؟

 

دکتر چمن: تصویب و آغاز عملیات احداث کلینیک‌های تخصصی دهدشت و گچساران، خرید و راه‌اندزای دو دستگاه سی.تی.اسکن در شهرهای یاسوج و گچساران با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، خرید و راه‌اندازی دو دستگاه ام.آر.آی در شهرهای دهدشت و گچساران به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال، آغاز عملیات احداث مرکز پزشکی هسته‌ای استان، آغاز عملیات احداث مرکز غربالگری و درمان سرطان استان، راه‌اندازی بخش ICU و CCU جدید بیمارستان امام سجاد(ع) و راه‌اندازی بخش ICU نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره)  دهدشت، تعمیر، مرمت و بازسازی بیش از ۸۰ درصد بخش‌های بیمارستان‎های استان، راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، راه‌اندزای کلینیک فوق تخصصی شماره ۴ یاسوج، فعال‌سازی بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رجایی یاسوج، افتتاح ۷ پایگاه جدید فوریت‌های پزشکی در سطح استان، تأمین ۳۵ دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی و فوریت‌های پزشکی استان و فعال‌سازی کلینیک‌های تخصصی ویژه در شهرهای دهدشت و گچساران از مهم‌ترین اقدامت انجام شده در بخش درمان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199893
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرادی گفت:

    احسنت بر این گزارش الحق که دکتر چمن شایسته ترین مدیر کل استان ما بوده و لیاقت وزارت را در دولت بعدی دارد.

  2. مظهری گفت:

    بی شک جناب دکتر چمن بهترین مدیریت را در علوم پزشکی استان به اجرا گذاشت بسیار علمی و قوی که نتیجه اش این همه توفیقات بوده.

  3. عزیزی گفت:

    عملکرد خوب دکتر چمن تنها مربوط به این سه سال نیست همیشه دکتر چمن در هر جا که مدیر بوده از صادقترین و باکلاسترین مدیران بوده که منطق مدیریتی داشته و نتیجه هم گرفته. خیلی گزارش خوبی دادید از یکی از حوزه های بسیار مهم ممنون از سایتتون.

  4. ناشناس گفت:

    طرح تحول سلامت برنامه عالی بود مجریان شایسته ای هم دراستان  داشتیم

  5. فرهنگی گفت:

    یکی ازپرکارترین سازمانهای دولتی تشکیلات وابسته به علوم پزشکی است 

  6. رحمانی گفت:

    بهبود ساختمانهاوتجهیزات پزشکی دراستان مثال زدنی است 

  7. دانشجوی پزشکی گفت:

    احسن خداوکیلی با این خدمات انجام شده علوم پزشکی گل سر سبد ادارات استان است.

  8. فاتح گفت:

    سلام جای تقدیر و تشکر دارد

  9. ناشناس گفت:

    مهمترین اقدام دولت برای استان ما که درمتن به آن اشاره نشد انتخاب مدیرشایسته ولایقی بود که در راس علوم پزشکی قرار گرفت مدیر شایسته یقیناخدمات برتری را به همراه دارد

  10. عضو هیات علمی گفت:

    سلام بر بویرنیوز
    خیلی گزارش امیدوار کننده و روحیه بخشی بود.
    اگر این تلاش هابرای 5 سال دیگه ادامه داشته باشه یقین داشته باشید دانشگاه علوم پزشکی ما تیپ 1 می شه.

  11. ناشناس گفت:

    درود بر علوم پزشکی

  12. دانشجو گفت:

    الحق که سیمای سلامت در استان متحول شده است و با راه اتدازی تجهیزات پزشکی جدید خیلی از مشکلات بیماران حل شده است.

  13. همکلاس قدیم گفت:

    بهترین وزیر کابینه ، بهترین فرزند قابل و توانمنداستان را برای مدیریت عالی دانشگاه علوم پزشکی انتخاب کرد قابل پیش بینی بود که شاهد دوران طلایی در دانشگاه باشیم  خیرخواهان وبدخواهان و کج اندیشان و خوشفکران همگی بر قدرت و علم و تسلط رییس دانشگاه درمدیریت سلامت استان ایمان دارند,آرزوی موفقیت برایشان داریم 

  14. همکار گفت:

    دکتر چمن عزت و آبرو داد به علوم پزشکی استان ما.

  15. رسانه ای گفت:

    بویر نیوزگزارش کاملی بود احسنت این دسته گزارشات باعث افزایش امید وروح تلاش در جامعه میشود این رسانه هاباید پشتیبانی شوند 
    علوم پزشکی سرفراز باد

  16. صفری گفت:

    درود بر فرزندان شایسته استان که همچون دکتر چمن هایی داریم با توان اداره یک وزارتخانه و ممنون از حمایت بویرنیوز از نخبگان هم استانی. باید حامی دکتر ملک حسینی ها دکتر نیک اقبالی ها و دکتر چمن ها باشیم که مایه افتخار ما هستند.

  17. ناشناس گفت:

    ان شاالله همچنان منشأ خير براي مردم استان باشند 

دیدگاه شما