یکشنبه 17 مرداد 1395 - 22:23

رشد ۶۵ درصدی اعتبارات فنی و حرفه ای در دولت تدبیر و امید/ مهمترین مشکل فنی و حرفه پسران یاسوج

این مسؤول در ادامه از اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های پژوهشی فنی و حرفه‌ای کشور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در صورتی که طرح‌های بزرگ‌تر ارائه شود قطعا حمایت‌ها افزایش خواهد یافت.

مشاور رئیس دانشگاه فی و حرفه‌ای در امور بودجه ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی روسای منطقه چهار کشور اظهار کرد: اعتبار پژوهشی برای معاونت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن‌ به استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

18039_2698115416_320_213

به گزارش «بویر نیوز»، محمد مهدی علویان‌مهر با بیان اینکه اعتبار خوبی برای معاونت دانشجویی و فرهنگی در نظر گرفته شده، گفت: اعتبار فنی و حرفه‌ای از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۴۱۴ میلیارد تومان رسیده که رشد ۶۵ درصدی داشته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه با اعتبارات تخصیص داده شده بخشی از مشکلات را برطرف کردیم، گفت: با وجود اینکه مشکلات زیاد هستند ولی وضعیت به نسبت گذشته بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه مبلغی برای عمران، تجهیز و تعمیر مراکز فنی و حرفه‌ای از طریق سازمان مدیریت در نظر گرفته نشده، گفت: در سال جاری مبلغ سه میلیارد تومان به عنوان هزینه اولیه برای تعمیر و تجهیز واگذار شده که این مبلغ افزایش می‌یابد.

علویان‌مهر از عودت ۳۰ درصد پول خوابگاه‌های فنی و حرفه‌ای که به صندوق رفاه واریز شده بود خبر داد.

مشاور رئیس دانشگاه فی و حرفه‌ای در امور بودجه با تاکید بر اینکه بودجه تفصیلی سال‌های ۹۳ و ۹۴ به تائید هیئت امنا رسیده، گفت: در سال جاری از فصل ابلاغ قانون بودجه و درصدی از بودجه کشور کم و در قالب ماده ۱۸۰ به نمایندگان مجلس داده شده لذا انتظار می‌رود مدیران فنی و حرفه‌ای اعتبارات ماده ۱۸۰ و مازاد درآمد را مورد توجه قرار دهند.

این مسؤول در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه پایان خدمت کارکنان فنی و حرفه‌ای در سال ۹۴ پرداخت نشده است، گفت: ۳۱ میلیارد تومان کل هزینه بازنشستگان فنی و حرفه‌ای کشور در سال گذشته است.

علویان‌مهر ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی مراکز مشکل نیرو و در برخی دیگر افزایش نیرو داریم لذا بازنشستگان لغو قرارداد شوند.

رئیس منطقه ۴ فنی و حرفه‌ای کشور اذعان کرد: در جلسه هیئت امنا مصوبه‌ای داشتیم که ۱۵ درصد محل درآمد مراکز فنی و حرفه‌ای صرف تجهیزات شوند ولی مصوبه آن ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرسودگی تجهیزات اداری مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند از محل درآمد بخشی از عقب‌ماندگی در این بخش را جبران کنند.

مهمترین مشکل فنی و حرفه پسران یاسوج

عضو شورای عالی پژوهش و کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه پژوهش در مراکز علمی و آموزشی اظهار کرد: در جلسه پژوهش که هفته گذشته در تهران برگزار شد از موارد مورد تاکید اعضا بحث پژوهش بوده است.

download

رحیم امین‌زاده با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای دانشگاه کارآفرینی است، گفت: فنی و حرفه‌ای با توجه به جایگاه و برنامه‌های علمی و آموزشی که در سطح مراکز برگزار می‌کند به دنبال ایجاد انگیزه در بین جامعه هدف است.

امین‌زاده تصریح کرد: قطعا پژوهش منجر به تولید علم و دانش نظری می‌شود لذا توجه به این بخش در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای کشور امری ضروری است.

این مسؤول در ادامه از اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های پژوهشی فنی و حرفه‌ای کشور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در صورتی که طرح‌های بزرگ‌تر ارائه شود قطعا حمایت‌ها افزایش خواهد یافت.

عضو شورای عالی پژوهش و کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اهداف برنامه‌های پژوهشی را راه‌اندازی کتابخانه مجازی، در نظر گرفتن پروتکل بین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علم و صنعت و تجهیز آزمایشگاه دانشگاه‌ها عنوان کرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مرکز مشکلات متعددی دارد، گفت: کمبود نیروی انسانی از مشکلات اساسی بوده که برخی از کارکنان بازنشسته یا در شرف بازنشستگی هستند یا بازنشسته هستند و همین امر موجب بروز مشکلاتی در این مرکز می‌شود.

امین‌زاده ضرورت تجهیز و تعمیر وسایل دانشکده فنی و حرفه‌ای را ضروری عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199641
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اعتدال گفت:

    درود بر دکتر امین زاده که بسیار فعال هستند 

  2. سالار گفت:

    درود بر دكتر امين زاده

  3. ناشناس گفت:

    چرا به فکر کیفیت نیستید و همش دارید آمار و ارقام الکی درج می کنید

دیدگاه شما