شنبه 26 تیر 1395 - 12:42

یک مورد عجیب در یاسوج + عکس

یکی از کاربران بویرنیوز در مطلبی که برای ما ارسال کرده پیرامون وضعیت تنگ گنجه ای نوشته است: اسلامی با هدایت داهیانه معمار کبیر انقلاب و با پشتوانه مردمی به ثمر رسید تا منابع خدادادی این سرزمین در خدمت به مردم باشند و از چپاول بیش از پیش این منابع توسط رژیم گذشته و عوامل دست نشانده آن جلوگیری شود. این جمله مقدمه ای برای بیان دردنامه مدیریت کدخداگونه این منابع ارزشمند و خدادادی توسط برخی سازمانها و نهادهای ذیربط در استان است.

کافی است در یک روز تعطیل به همراه خانواده بساطی جمع کنید و قصد آسایش در تنگ گنجه ای بنمایید. در ورودی این پارک، مبلغ 5000 تومان از هر خودرو اخذ می شود. به هنگام ورود از متصدی امر پرسیدم این مبلغ با چه توجیهی گرفته می شود. فرمودند بخاطر امکاناتی از قبیل سکوبندی و بهداشت پارک. مطیع امر شدیم و وارد پارک شده و روی یکی از سکوهای سیمانی فرسوده آنجا بساطی پهن نمودیم. دیری نگذشت شخصی قبض به دست سایه افکند بر آسایش اندکمان در آن محیط پر از آشغال و زباله. که باید مبلغ 5000 تومان دیگر بابت استفاده از سکوی سیمانی پرداخت کنید. گفتیم در توجیه اخذ ورودی، فرموده اند که بخاطر امکاناتی از جمله سکوهاست.

فرمودند شما 5000 توامن را بدهید. پرداخت نمودیم!! حال سوال اینجاست که آیا سکوهای مذکور با پول پیمانکار ساخته شده که اجاره آن را اخذ مینماید؟؟ قطعا پاسخ خیر است چون سالهاست آنها را دیده ایم و آنجا بساط کرده ایم. سازمان میراث فرهنگی با چه توجیهی سکوهایی که با بودجه دولتی ساخته به مردم اجاره میدهد؟ آیا برای نگهداشت و تنظیف پارک همان ورودی کافی نیست؟؟ تا کی با نگاه اقتصادی به منابع خدادادی و ملی این منطقه به آسایش و آرامش مردم سوزن میزنیم؟ از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار پاسخ داریم. با تشکر از سایت وزین بویرنیوز که آیینه انعکاس دردهای مردم بوده و خواهد بود.

112

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197651
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    فقط تو ایرانه که از این چیزا هست…….
    خدایی امکانات تنگه گنجه ای کجا بود!!

  2. میزبان گفت:

    هزینه پارک سربندان سی سخت برا ده دقیقه نشستن هم 5000هستش

  3. ناشناس گفت:

    میشه بدونم کدوم منطقه گردشگریمون تو استانمون ایطوری نیست؟آبشار یاسوج،کوه گل و … هم همیطوریه.آثای شهردار یاسوج تو کل سال از هم شهریایه ما تو یاسوج واسه یجایی مث ابشار ورودی میگیره و موقعی ک مسافرا تو ایام تعطیلات میان عوارضیو بر میدارن!!!این خودش مسخره نیست؟؟! استفاده از امکانات شهرمون فقط واسه خودمون انگار حرکمه!!!

  4. ali گفت:

    بخدا ظلم در روز روشنه. من یاسوجی بخوام برم آبشار خودمون باید پول بدم!!؟؟؟؟

  5. علی گفت:

    برای تنگه مهریان دیروز من رفتم وقتی با ماشین وارد شدم هیچ کسی نبود که چیزی بگه. رفتم داخل یه نفر اومد گفت هر سکو 20 هزار تومن،وقتی محل رو دیدم بخاطر نبود حفاظ برای بچه ها نتونستم بمونم و گفتم میرم .موقع خارج شدن از محل دوباره اومد و گفت که باید هزینه ورود ماشین 3000 تمن بدی.
    یعنی بخاطر اینکه رفتیم اونجا ولی جا گیرمون نیومده باید 3000 تمن هزینه بدیم؟؟؟؟؟؟

    کو مدیریت شهری؟ کو رفاه شهری….

  6. محسن گفت:

    هزینه ورود به آبشار 3000 تومن و هزینه هر سکو 10 هزار تومن و هزینه خروجی به ازای هر ساعت 200 تمنه

  7. ناشناس گفت:

    این هزینه باید گرفته بشه، اما نه از مردم یاسوج

  8. گچساران گفت:

    اینکه چیزی نیست توی باغ بنگه گچساران علاوه بر مبلغ ورودی بابت استفاده یا بردن از آب چشمه هم پول میگیرند.

  9. کریمی گفت:

    تاسف باره. کام مردمو تلخ میکنند برای یه عده بی سواد که مناقصه میزارن داخل میراث فرهنگی و شهرداری 

  10. همشهری گفت:

    متاسفانه برای سکو ها 8000تومان میگیرندنه5000 تومان،

  11. ناشناس گفت:

    پار ک جنگلینه بلم وکوچنم مورک گراز آدمه ایخره .وقدیم ایگن گرگ که گسنه وابو سراینه وریشه بنگرو.متاسفانه درآمد را از هرراهی میخوان کسب کنند .قطعا در دراز مدت اثر تخریبی خواهد گذاشت. 

  12. رضا گفت:

    در همه كشور مدشده هفته پيش ما به روستاي خفررفتيم ورودي ٥٠٠٠تومن گرفتن

دیدگاه شما