شنبه 19 تیر 1395 - 19:48

نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد سنگ تمام گذاشت

تعطیلات عید فطر امسال جمعیتی حدود ده برابر جمعیت یاسوج و سی سخت وارد(قریب به یک میلیون نفر) مناطق گردشگری بویراحمد و دنا شدند.

سرویس اجتماعی تعطیلات عید فطر امسال حجم زیادی مسافر  وارد شهرهای سردسیر کهگیلویه و بویراحمد شدند.

 

به گزارش بویرنیوز، تعطیلات عید فطر امسال جمعیتی حدود ده برابر جمعیت یاسوج و سی سخت وارد(قریب به یک میلیون نفر) مناطق گردشگری بویراحمد و دنا شدند.

DSC_0355

بدون شک در این شرایط تامین امنیت مسافران و هم استانی ها از اولویت دارترین خواسته ها به شمار می رفت که همین امر وظیفه پلیس را بیش از پیش حساس می کرد.

با وجود حجم زیاد مسافر و پراکندگی اسکان آنها در مراکز مختلف رفاهی و گردشگری و از طرفی مسافرت بسیاری از همشهریان به سایر استان ها و خالی بودن تعداد زیادی از منازل در شهرهای استان از سوی دیگر لزوم تامین امنیت را امری مهم و البته دشورا بدل ساخته بود.

به گزارش بویرنیوز، هیچکدام از این مشکلات سبب نشد تا پلیس در راستای انجام وظایفش با نقصان و کم کاری مواجه شود و آنطور که آمارها و سخنان مسئولان و مردم گواهی می دهد در تعطیلات چند روزه عید فطر، امن ترین روزهای سال را سپری کردیم.

DSC_0387

موضوع بعدی که اهمیت وافری داشت، ساماندهی ترافیکی در جاده های  درون و برون شهری استان و به خصوص شهرهای یاسوج و سی سخت بود.

اهمیت این موضوع را زمانی بهتر درک می کنیم که بدانیم استان ما به واسطه کمبود آزاد راه و بزرگراه های مناسب در ورودی ها و خروجی ها و همچنین مشکلات عبور و مرور در دو قسمت شهر یاسوج که تنها به واسطه وجود دو پل رفت و برگشت بر روی رودخانه بشار به هم مرتبطند و همچنین کم عرض و کوهستانی بودن مسیرها، دارای شرایط حساس ترافیکی است.

با وجود این مشکلات از یک طرف و ورود حجم بسیار زیاد و بیش از ظرفیت مسافر از سوی دیگر، در تعطیلات عید فطر امسال هیچگونه حادثه شدید و منجر به فوتی در استان گزارش نشد و آنطور که مسافران می گفتنند، حضور پر رنگ پلیس در همه جاده ها زمینه ساز تامین امنیت ترافیکی و پیشگیری از حوادث ناگوار بود.

همه اینها را وقتی بدانیم یاسوج بعد از شمال بیش ترین بار ترافیکی را در ایام تعطیلات داشته اهمیت موضوع را دوچندان می کند.

در مصاحبه های میدانی خبرنگار بویرنیوز از مسافران مستقر در مراکز رفاهی، گردشگری و آنهایی که در فضای باز و پارک ها اسکان داشتند یک نقطه مشترک خودنمایی می کرد و آنهم قدردانی از زحمات نیروی انتظامی و حضور پر رنگ این زحمت کشان در همه مراکز تفریحی و جاده های درون و برون شهری بود که هم زمینه ساز هوشیاری مسافران و هم امنیت خاطرشان را به ارمغان آورده بود.

DSC_0388

گفتنی است در تعطیلات عید فطر سال 95 حدود یک میلیون مسافر وارد شهرهای سردسیر کهگیلویه و بویراحمد شدند که با تدابیر و برنامه ریزی های خوب نیروی انتظامی استان، بدون هیچگونه حادثه و اتفاقی سفری به یادماندنی برای مسافران این دیار رقم زد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=196998
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیر گفت:

    خداونه ها
    واقعآآآآآآآن خسته نباشید

  2. بویراحمد گفت:

    واقعا خسته نباشد

  3. ناشناس گفت:

    قطعا این رضایت مردم خستگی را از تن این عزیزان بیرون خواهد کرد

  4. ناشناس گفت:

    نیروی انتظامی ، قضات،  پلیس ،و بهداشت ودرمان عالی عمل کردند  ضمناستاد اسکان فرهنگیان هم عالی عمل کرد 

  5. ناشناس گفت:

    ضمن سلام بر تمامی زحمت کشان نیروی انتظامی خسته نباشید خدا قوت واقعا خوب کار کردید

  6. فرزادی گفت:

    تقدیر تشکر فراوان از میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان

دیدگاه شما