پنجشنبه 17 تیر 1395 - 3:28

کام مسافران شهرهای گرمسیری در بویراحمد و دنا تلخ شد/ یاسوج به کما رفت (+تصاویر)

علیرغم اینکه تقریبا تمامی مسئولان در حال حاضر در دسترس هستند و به رسانه های مختلف نسبت به وضعیت بد فعلی گزارش می دهند، اما کاری از دست کسی ساخته نیست چرا که امکانات این شهرها بخصوص مرکز استان به هیچ وجه پاسخگو نیست.

گروه اجتماعی – اولین روز از تعطیلات عید سعید فطر سپری شد و هجوم بیسابقه مسافران تابستانی به شهرهای یاسوج و سی سخت باعث شد تا محورهای ارتباطی این دو شهر سردسیری با ترافیک سنگین مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار «بویر نیوز»، استان کهگیلویه و بویراحمد با ده‌ها مکان گردشگری، تفریحی و زیارتی و همچنین برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع و دلنواز هر ساله در ایام تعطیلات میزبان مسافران و گردشگران بی‌شماری از اقصی نقاط کشور بخصوص شهرهای گرم جنوبی است، اما متأسفانه در این استان بویژه شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران به دلیل کمبود زیرساخت‌های مسافران و گردشگران با مشکلاتی عدیده‌ای روبرو شده اند.

 عید فطر یاسوج (5)

یاسوج و سی سخت؛ مملو از مسافر

هم اکنون تقریبا تمامی مکان های تفریحی شهر یاسوج از جمله پارک ساحلی، آبشار، آبشارتنگ کبوتری و حتی میادین و بلوارهای اصلی شهر از چادرهای جمعیت انبوه مسافران پوشیده شده است و در شهر سی سخت هم چنین وضعیتی رخ داده است.

عید فطر یاسوج (4)

فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد در این باره گفت: ترافیک محورهای ارتباطی مرکز استان سنگین است و حرکت خودروها در 10کیلومتر ورودی وخروجی شهرهای یاسوج و سی سخت دچار کندی شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وویراحمد با اشاره به سفر چشمگیر مسافران به شهرستانهای بویراحمد و دنا مرکز این استان گفت: اکیپ های مختلف راهداری و دستگاه های خدمات سفر آماده استقبال از مسافران تابستانی هستند.

کمبود سرویس‌های بهداشتی، روشنایی مناسب و آب شرب از جمله مهمترین نیازهای مسافران است که به اضافه ترافیک سنگین محورهای منتهی به شهر یاسوج بخصوص در مسیر تنها پل بشار باعث شده تا مسافران با خاطره ی تلخی از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با خود به همراه ببرند.

همچنین در تفرجگاه سیاحتی کوه گل سی سخت مرکز شهرستان دنا واقع در 35کیلومتری یاسوج هم ترافیک خودروها سنگین گزارش شده است.

عید فطر یاسوج (1)

تنگ گنجه ای و جاده یاسوج – سی سخت نیز وضعیت مشابهی دارد و ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت مشکلات زیادی را در پی داشته است.

تنگ مهریان یاسوج هم مملو از مسافر و سرویس بهداشتی و روشنایی مشکلاتی را برای مسافران بوجود آورده است.

تقریبا اکثر مسافران بجز از آب و هوای که از آن راضی هستند، از همه خدمات در شهر یاسوج گله دارند و آن را در شان مرکز استان و پایتخت طبیعت نمی دانند.

عید فطر یاسوج (3)

یک شهروند بوشهری در این رابطه می گوید: متأسفانه کمبود سرویس‌های بهداشتی مسافران را کلافه کرده‌ است و وجود صف‌های طولانی در سرویس بهداشتی در شأن این شهر و مسافران نیست.

عید فطر یاسوج (6)

مسافر دیگری که از اهواز که یاسوج را برای تعطیلات انتخاب کرده است؛ می گوید: در آبشار یاسوج جایی برای سوزن انداختن نیست و بیش از یکساعت در ترافیک این مسیر مانده است.

خانواده ای گچسارانی نیز که کودکشان دچار مسمومیت غذایی شده بود برای رفتن به اورژانس، مدت زیادی در ترافیک مانده بودند که پس از تقریبا یک ساعت و نیم توانستند به اورژانس مراجعه کنند.

عید فطر یاسوج (2)

باغات تفریحی نیز جایی برای اسکان ندارند و چند خانواده دهدشتی به خانه اقوام در یاسوج مراجعه کردند، در این فکر هستند که سایر هموطنان امشب را چگونه سپری خواهند کرد.

چند خانواده اصفهانی نیز که حوالی میدان جهاد شهر یاسوج چادر برپا کرده اند، از ازدحام و ترافیک و گرانی در برخی صنوف شکایت داشتند.

نهضت موفق “پلاک 49 مهمانان را حرمت کنید”

اما نکته جالب اینکه از روزهای گذشته؛ توصیه های با عنوان “پلاک 49 مهمانان را حرمت کنید” در شبکه های مجازی دست به دست شد که از آنها خواسته شده تا نهایت همکاری و همراهی را با مسافران داشته باشند، که خوشبختانه این اقدام جوابگو بوده و امسال شاهد وضعیت بهتری از سال های گذشته توسط راننده های بومی بوده ایم اما همچنان معدود افرادی هستند که با ایجاد ترافیک و آلودگی صوتی مشکلاتی را ایجاد می کنند.

شهر یاسوج؛ تشنه اعتبار

علیرغم اینکه تقریبا تمامی مسئولان در حال حاضر در دسترس هستند و به رسانه های مختلف نسبت به وضعیت بد فعلی گزارش می دهند، اما کاری از دست کسی ساخته نیست چرا که امکانات این شهرها بخصوص مرکز استان به هیچ وجه پاسخگو نیست.

بنظر می رسد؛ تا وضعیت بودجه شهرداری یاسوج به منوال گذشته باشد و دستگاههای خدمات رسان بخصوص در حوزه آب شهری فکر اساسی به حال زیرساخت های این شهر نکنند، وضعیت همین باشد و نباید توقع بیشتری جز این در چنین ایامی داشت.

بر اساس این گزارش؛ چندی پیش در جلسه شورای برنامه ریزی موضوع کمک به فضای عمومی شهر یاسوج مطرح شد که با توجه به حجم مسافران و گردشگران به این شهر این موضوع ضروری به نظر می رسد که مبلغی در اختیار شهرداری مرکز استان قرار گیرد که قرار است که با مخالفت برخی مدیران مواجه شد اما قرار است در جلسه بعدی این موضوع مجددا به رای گذاشته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=196784
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا احمدی نژادو اجر بده که تو سفر به یاسوج اعلام کرد من این شهرو پر مسافر میکنم باقیش کم کاری از مسولین بی کفایت استانه

  2. بهزاد گفت:

    وضعیت خیلی خیلی اسف بار تر از این چیزی است که شما نوشته اید وضعیت زباله ها بجا مانده وضعیت بهداشتی فرهنگ برخورد مسولین اماکن تفریحی و فروشندگان اقلام مورد نیاز مسافران و….. را شما فراموش کرده اید محض رضای خدا از شبکه دنا بخواهید کمتر در رابطه با اماکن تفریحی استان تبلیغ الکی نمایید اسایش مردم شهزستانهای یاسوج و سی سخت را گرفته با این تبلیغات کذایی خود و…..

  3. ياسوجي گفت:

    با با تامين اعتبار يعني چه ؟ اآيا شهرداري به جاي همين كارهاي نيمه كاره نمي توانست چند سرويس بهداشتي درنقاط پارك ساحلي ايجاد كند ؟مگر يك ساختمان سرويس بهداشتي چقدر هزينه دارد ؟ به جاي ساختمانهاي كه جلوي شهرداري شروع كرده است چند سرويس بهداشتي در اين شهر احداث مي كردند تا اينقدر اين گردش گران گلايه نمي كردند؟واقعا زشته كه براي سرويس بهداشتي يك ساعت توصف باشي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//جناب شهردار وشوراي شهر اين مشكل در سالهاي گذشته نيز بود چرا با توجه به وعدهاي كه داده بودين عملي نشد .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شهردار وشوراي شهر بايد جوابگو باشند

  4. بصیرت گفت:

    واقع برای مسئولان استان متاسفم.فقط همین.

  5. تهرانی گفت:

    بویر نیوز. لطف کنید از میسر حدفاصل گلزارشهدای یاسوج تا بلوار انقلاب.  گزارش تهیه نمایید.  عذر میخوام بوی تعفن وفاضلاب ازار دهنده هست,.

  6. baghal گفت:

    به ازای هر 1000 مسافر فقط یک سرویس بهداشتی تو یاسوج وجود داره
    خب برن شیراز که زودتر نوبتشون میشه

  7. شیرین بیان گفت:

    شهردار محترم دکتر جاوید خسته نباشی
    انتقاد سازنده بنده را بپذیر
    چرا ورودی شهر یاسوج از مسافرین عوارض گرفته نمیشه هزینه خدمات رفاهی مسافرین بشه ميدونيم از لحاظ اعتباری شهرداری ضعیفه 
    دوم فضای سبز شهر ما طی یکسال اخیر مدیریت نشده و شاهد خشک شدن چمن و درختاي بلوارها و پارکها شدیم و ورود مسافرین به شهر و اسکان در دل چمن ها تخریب را بیشتر کرده چاره ای بیندیشید
    سوم سرویس بهداشتی شهر خیلی افتزاهه 

  8. پاتاوه گفت:

    200 سال ازاستانهای کشورعقبیم

  9. ناشناس گفت:

    واقعا فرمانداری و استانداری  چکارمیکنند،آبروی مان رفت

  10. للتالل گفت:

    واقعا برا شورا شهر بی کفایت متاسفیم

  11. دنا گفت:

    اخه مگه مسافران چه گلی به سر استان زده اند به غیر از تولید زباله و اتیش زدن طبیعت کسی دعوتشون نکرده بود که زمینه را فراهم کنه

  12. سجاد گفت:

    واقعا متاسفم برای خودم..برای دولت همچنین!!!!!!!

  13. سجاد گفت:

    بابا مهمانوازی خوبه اما نه این اندازه شورش دراوردید بخدا اسایش نداریم والله توی شهرهای اینها میریم میبینیم چطو بامون تا میکنن اینها حتی وسایل خرد ریزشون از شهر خودشون میگیرن میان کجاش سودی برامون غیر از تباه کردن بهداشت محیط 

  14. علی گفت:

    ملاحظه کاری برسر حقوق مردم خیانت مسلم است

دیدگاه شما