شنبه 12 تیر 1395 - 20:01

راهکار دادستان کهگیلویه و بویراحمد برای خلوت شدن راهروی دادسراها

این مسؤول دستگاه قضایی در کهگیلویه و بویراحمد با ارائه آماری از موفقیت‌های اخیر دستگاه قضایی استان و در دوره مدیریت جدید این دستگاه اظهار کرد: بسیاری از جرائم خشن که در استان به کرات دیده می‌شد اکنون بسیار کمتر شده‌اند و نسبت به گذشته به صورت چشمگیری از این نوع جرائم در جامعه دیده نمی‌شود.

گروه اجتماعی – دادستان کهگیلویه و بویراحمد از خلوت شدن راهروی دادسراها با اقدامات پیشگیرانه در مدارس خبر داد و گفت: آماده تعامل همه جانبه با آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم.

به گزارش «بویر نیوز»، مهرداد کرمی در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش خطیر و کلیدی آموزش و پرورش در تربیت جامعه و نسل آینده اظهار کرد: آموزش و پرورش با ایفای نقش خود در جامعه می‌تواند جامعه‌ای سالم و آرمانی ایجاد کند.

139406240928573996085314

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه ما مسؤولان دستگاه قضایی به نقش آموزش و پرورش در کاهش جرائم واقف هستیم و برای مقابله و پیشگیری چشم امید به اقدامات فرهنگی این دستگاه بزرگ و انسان‌ساز داریم.

این مسؤول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از نظام تعلیم و تربیت و دستگاه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور یاد کرد که ظرفیت بزرگی برای برطرف کردن ناهنجاری‌ها در جامعه دارد.

مدعی‌العموم کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم دانش‌‌آموزان و هم فرهنگیان می‌توانند در محیط داخلی آموزش و پرورش و هم خارج از مجموعه برای پیشگیری از وقوع جرم اثرگذار باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به برخی از طرح‌ها که توسط آموزش و پرورش در جامعه اجرایی شده اشاره کرد و افزود: برای مثال در زمینه همیار پلیس طرح خوبی اجرا شد که در کاهش تصادفات و تلفات مؤثر بود و باید برای برطرف کردن معضلات اجتماعی در جامعه بیش از هر چیز در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

کرمی نقش مدارس را برای کم کردن جرائم در جامعه نقشی اثرگذار ذکر کرد و گفت: اگر به دنبال خلوت شدن راهروی دادسراها از حضور افراد به عنوان شاکی و متشاکی هستیم باید از مدارس فرهنگ‌سازی برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم صورت گیرد.

این مسؤول دستگاه قضایی در کهگیلویه و بویراحمد با ارائه آماری از موفقیت‌های اخیر دستگاه قضایی استان و در دوره مدیریت جدید این دستگاه اظهار کرد: بسیاری از جرائم خشن که در استان به کرات دیده می‌شد اکنون بسیار کمتر شده‌اند و نسبت به گذشته به صورت چشمگیری از این نوع جرائم در جامعه دیده نمی‌شود.

وی برای نمونه به نزاع‌های دسته‌جمعی به عنوان یکی از جرائم همیشگی در استان یاد کرد و گفت: اما با برخورد مقتدرانه‌ و در کنار آن با فرهنگ‌سازی که توسط دستگاه قضایی و همچنین دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها صورت گرفت، این نوع جرم در استان به صورت محسوس کاهش یافته است.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مسؤولان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی خود و همه همکارانش در نقاط مختلف استان برای ارتباطات دو جانبه در زمینه پیشگیری از جرم و کارهای فرهنگی مشترک خبر داد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=196300
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    آفرین بر دادستان مقتدر که به همه مولفه های تاثیر گذار بر رفتار اجتماعی مردم توجه دارد. و تشکر از مدیرکل فهیم آموزش و پرورش استان 

  2. دشتروم جهان اباد گفت:

    درووووود بر این مرد عمل

دیدگاه شما