پنجشنبه 21 دی 1391 - 13:39

شکنجه و قتل سرباز آذری در وزارت دفاع

بویرنیوز:

مادر این سرباز خانم سمیرا با ارائه عکس و فیلم به روزنامه “آزادلیق”، گفت که پسرش در واحد نظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و کشته شده است
شکنجه و قتل سرباز آذری در وزارت دفاع

به گزارش افکارنیوز به نقل از اسلام نیوز، جیحون قوبات جوانی بود که از منطقه آبشرون به خدمت سربازی رفته بود در تاریخ ۸ ژانویه در یکی از واحد نظامی وابسته به وزارت دفاع در منطقه داشکسن درگذشت. پس معاینه پزشکی قانونی اعلام کرد که سرباز به دلیل نارسایی قلبی درگذشت است. اما مادر این سرباز خانم سمیرا به روزنامه “آزادلیق”، گفت که پسرش در واحد نظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و کشته شده است. بستگان مرحوم به روزنامه “آزادلیق” تصاویر گرفته شده در سردخانه از جسد این سرباز جوان را نیز تقدیم کرده اند.

در فیلم و عکس های گرفته شده آثار جراحاتهای جدی دیده می شود.

مادر داغدیده ایشان اذعان داشت جیحون در کودکی پدرش را از دست داد و من با سختی و مرارت فراوان ایشان را بزرگ کردم و به سربازی فرستادم اما نمی دانستم در ارتش چه خبر است و حالا که او را کشته اند و آثار شکنجه و کبودیها ی فراوانی روی بدنش وجود دارد هیچ کس پاسخگوی من نیست.

جیحون قوبات که متولد سال ۱۹۹۴ میلادی بود و در منطقه خردالان باكو زندگی می کرد ۳ ماهی بود به سربازی رفته بود. او تنها فرزند خانواده بود. جیحون که پدر خود را در دوران کودکی از دست داد تحت سرپرستی مادرش بزرگ شده بود.
خشونت در ارتش آذربایجان و سو استفاده غیر قانونی افسران ارشد از سربازان امری متداول می باشد و علی رغم انتشار تصاویر و فیلم هایی از این رفتار های ضد بشری عکس العملی از سوی مسئولان صورت نگرفته است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=19584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما