پنجشنبه 21 دی 1391 - 13:15

درخواست عجیب استاندار از شهردار یاسوج که شاخ همه را درآورد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: نشست بررسی حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد که امروز با عنوان حجاب و عفاف پیگیری شد نیز حواشی جالب توجهی داشت

به گزارش بویرنیوز دستور و توصیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهردار یاسوج نیز از نکات جالب این نشست بود آن‌جا که استاندار از شهردار خواست تا نقشه‌هایی که در آن‌ها آشپزخانه اوپن پیش‌بینی شده را تأیید نکند و پروانه آن‌ها را صادر نکند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد البته تخفیف به پروانه ساختمان‌هایی که اصول اسلامی را رعایت می‌کنند و معافیت از پرداخت مالیات مغازه‌هایی که جنس ایرانی را می‌فروشند نیز از دیگر راهکارهای صابری در ترویج فرهنگ اسلام بود.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین استانداری به کارمند خانم می‌گویم شما از این اتاقی که چهار نامحرم هست به اتاق کناری بیایید که راحت‌تر باشید چرا که برای اثربخشی امر به معروف در میان مردم باید از خودمان شروع کنیم.

* افشاگری‌های استاندار در مورد زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد

پرداختن به موضوع زمین‌خواری در این استان نیز از دیگر نکات حاشیه‌ای این نشست بود که صابری به شدت به آن انتقاد کرد و گفت:‌ هزاران هکتار زمین در این استان به یک نفر داده می‌شود، نصف آن را می‌فروشد و سال‌ها است که کسی اعمال ماده 33 نمی‌کند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت:‌ به عنوان یک شهروند کار فرهنگی خاصی به ویژه در مورد جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان از آموزش و پرورش ندیدم که این اظهارنظر با واکنش‌هایی مواجه شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با لحنی متعادل‌تر در مورد صدا و سیمای استان صحبت کرد و بدون اینکه دفاع تمام قد از این شبکه داشته باشد، گفت: من نمی‌گویم که صدا و سیما تطهیر است و اتفاقا روی برنامه‌های تأمینی ان حرف دارم ولی جنبه کارهای مذهبی این رسانه بر ضعف‌های آن می‌چربد.

* انتقاد صابری از واردات برنج و بی‌محلی به کشاورزان داخلی

انتقاد صابری از رادمرد، معاون وزیر صنعت و معدن هم از نکات جالب این نشست بود.

وی بیان کرد: در حالی که برنج‌های کشاورز زحمت‌کش چیتاب استان ما و حتی همه نقاط کشور روی دست کشاورز می‌مانند وی با افتخار در تلویزیون ظاهر می‌شود و می‌گوید هزاران تن برنج تایلندی را به کشور وارد کردیم در حالی که اگر کار درست باشد باید برنج ایرانی به قیمت خوب از کشاورز ما خریداری شود و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد که به مراتب از برنج‌های خارجی با کیفیت‌تر هستند.

ممانعت از ورود لباس‌هایی با مد غربی به کشور و اینکه اگر لباس بد نباشد بد حجابی و مد غربی هم نیست از اظهارنظرهای جالب استاندار در این نشست بود.

در این نشست قبل از صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جلسه را معاون سیاسی وی اداره می‌کرد و صابری تا آن موقع همه‌اش در حال مطالعه آن پنج جلد کتابی بود که قبل از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به عنوان عملکرد از سوی آموزش و پرورش ارائه شد.

صابری که با صحبت کردنش از هر دری سخن گفت ‌به شوخی خطاب به اعضای نشست گفت در جلساتتان من را دعوت نکنید که اینقدر حرف بزنم و به حاشیه بروم.

در این نشست ادارات برای ترویج فرهنگ حجاب کاری به جز سی.‌دی و بروشور ارائه نکردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نیروی انتظامی گفت: اولویت اول کارهای فرهنگی و نرم‌افزاری است بعد باید در کف خیابان‌ها به دنبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشیم.

وقتی نماینده آموزش و پرورش در مورد پرورش انسان‌های متعهد حرف می‌زد، صابری به کنایه گفت: البته شما در کار پرورش ماهی و تخریب جنگل هم وارد می‌شوید و من همین امروز در بازدیدی که داشتم با چنین موضوعی برخورد کردم (اشاره استاندار به ماجرای احداث طرح پرورش ماهی یک معلم پرورشی و تخریب شبانه جنگل بود که حرف و حدیث‌های زیادی داشت).

——————————

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=19570
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایران گفت:

    به خدا نعمتی بهتر از شعور وجود نداره . خدایا این شعور و از ما نگیر و به کسانی که ندارنش عطا بفرما .!!!!.!!!

  2. احسان یوسفی گفت:

    جناب استاندار شما که به دنبال ترویج گفتمان اسلامی هستید یادتان باشد مکتب اسلامی نه با آشپزخانه اوپن سست می شود و نه با غیر آن تحکیم می بخشد!
    زمانی می توان به آینده امیدوار بود که مسولین ارزشی که ادعای اسلامیت در ممالک اسلامی دارند به مخالفین خود هم چون شما استاندار توهین نکند شیر خر صدا نزند ، به تو ربطی ندارد ، بشین سر جات ، ساکت شو ، دهنتو ببند نگوید!
    زمانی که در برابر نطق مخالف آرام و صبور بود
    زمانی که در اجرای عدالت گزینشی برخورد نکرد
    زمانی که در اجرای اصول کاری خدا و بنده اش را در نظر گرفت
    زمانی که اختلاص 3 هزار میلیاردی را اشکال بانکی ننامید
    زمانی که ملت و خانواده ها را درجه بندی و خودی و غیرخودی نکرد
    زمانی که مردم عمودی به بازداشتگاه می روند و افقی از ان خارج می شوند
    زمانی که از مهندسی های منطقی صحبت میکنند
    و زمانی که سزای کلام حق تعلیق اخراج و تهدید است
    سرازی فهمیدن بازنشستگی اجباریست
    زمانی که همه اصولمان اجباریست و زمانی که دخترانمان امروز در سایت بویرنیوز به بد پوششی و شاید فحشا متهم می شوند ولی در 5 ماه آینده به خاطر انتخابات همان پوشش در برابر دوربین سیمای ملی نشان داده می شود و بر فکر و استقامتش به به و چه چه می گویم زمانی که انسان و انسانت فرق دارد ان زمان باید دلتان برای گفتمان اسلامی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر بلرزید و به فکر راه حل اصولی آن باشیم وگرنه جناب استاندار درد را از هر طرف بخوانی درست !
    جناب استاندار این 6 ماه و 3 ماه بعد از خرداد را خوش باش!
    ساتان ما اگرچرچه تا ابد با محرومیت زیسته است اما سرزمینش 4 فصل است از زیستن در ان لذت ببر که بعد از نبودت حسرتش را نخورید!

  3. بیدارمغز گفت:

    احسان جان سلام دغدغه های جناب استاندار محترم به حق است اگر همه مسولین به فکر جامعه باشند مشکلات به حداقل میرسد استان ما همیشه همراه وهمگام با انقلاب بوده وهست بنابراین مشکلات با همدلی وهمکاری وهماهنگی قابل حل است در شرایط فعلی ارامش نیاز اساسی جامعه امروز ما می باشد صحبت های استاندار محترم از روی دلسوزی است

  4. قلم گفت:

    درود بر قلم شیوا و استوارت جناب یوسفی.
    لب کلام شما بحق است نمیتوان دیگران را به راستی و. صداقت ارشاد کرد اما خود مسولین در عمل خلاف آنرا انجام دهند!
    جناب استاندار !
    کاش بفکر پروژه های بجا مانده در این استان که ماحصل میراث دوستان است اقدامی انجام میدادید.
    کاش از خدماتیکه طی این مدت انجام داده اید به مردم گزارش. بدهىد یقینا گفتار ، عملکرد و. شخصیت شما بیشتر در دل بستگی یا دل زدگی مردم. به مکتب. اسلامی موثر است تا. آشپزخانه ای که هیچ سنخیتی با مکتب اسلامی ندارد!
    !
    !
    !
    نوشتن زیاد است اما شنونده خاص کر اما آیندة اگرچه شیرین است اما برای ایران تلخ است.

  5. استاندار!!!!!!!!!!!! گفت:

    از همون اول که گفتن رفیق هدایتخوته بوده و هست افکارش مشخص بود و اینکه فکرش منجمده.
    خدا………………….

  6. لنده گفت:

    آقای استاندارنگفتن حموم واتاق خواب چطورباشند?منتظرباشیم که بگن چه روزایی برن حموم وچه روزایی اداره گاز گازهاراقطع کنه که حموم تعطیل بسه.

  7. رحیم گفت:

    جناب آقای استاندار –لطفا بررسی بفرمایید ایا اصلا شهرداری وشورای شهر در مورد ساخت وساز اصولی ورعایت معماری اسلامی حتی یک قدم برداشته اند -وضعیت ساختمانهای در حال احدات در شهر یاسوج فاجعه است -لطفا پیگیری بفرمایید آیا شهردای بجز گرفتن عوارض وکسب درآمد از کمیسیون ماده 100کاری انجام داده است؟؟؟؟ کنترل وضعیت معماری داخلی پیشکش——————————— به سایت محترم بویر نیوز هم عرض میکنم منظور جناب آقای استاندار طراحی فضاهای داخلی با رعایت مسایل فرهنگی واسلامی است که یک اصل اساسی در معماری است.

  8. یوسفی گفت:

    جناب آقای یوسفی عزیز
    سلام،
    اولاً؛ وقتی که بویر نیوز که شاید به قلم خودت بود دخترانمان امروز در سایتان به بد پوششی و شاید فحشا متهم میکند” چرا با صدا و سیما مقایسه اش میکنی.
    دوماً؛ اگر قرار بر ادبیات بد باشه که ادبیات خودت از همه بدتره چرا که به خطاب به استاندار گفتی:
    ” جناب استاندار این ۶ ماه و ۳ ماه بعد از خرداد را خوش باش!”(این هم نوعی بی ادبیست)
    سوماً: مگه نشنیدی که”كلكم راع و كلكم مسؤول عن رعيته” پس چه عیبی داره که یک استاندار حتی با ضعیف ترین ادبیات در قبال جامعه وضیفه اش را انجام دهد
    چهارمً؛ استان ما عادت دارند به تخریب بی جا و بیخود به طور کلی اگر کسی حرفی میزند سریع دوسه نفر با یک چهره اپوزسیونی وارد میشوند و شروع به نقد و انتقاد میکنند.
    پنجمً[خطاب به بویر نیوز}؛ پیشنهادات استاندار خیلی هم عجیب نبود که این تیتر رو انتخاب کردی، یا حداقل اونجاهاییش که باعث شده شاخ در بیاری رو از بقیه متن متمایز کن که ما هم شاخ در بیاریم.

    • احسان یوسفی گفت:

      دوست محترم سلام ” بنا نداشتم هرگز در زیر هر پست خبری به نسبت انچه که بیان داشته ام توضیح دیگری بدهم اما لازم دانستم نسبت به آنچه بیان داشته اید توضیح مختصری بدهم”
      1-در باب جمله اولتان نمیدانم شاید مقاله ای که در مورد پوشش دختران بد حجاب در بویرنیوز منتشر شد را به من نسبت داده اید اما دوست محترم به قدری شهامت دارم که نسبت به انچه که می نگارم نیز مسئولیت آن را هم بپذیرم و دلیلی ندارد که بخواهم خود را مخفی کنم چرا که من مسول آنچه که می نویسم هستم نه مسول آن چه که شما برداشت می کنید!
      2-این که شما این جمله مرا ” جناب استاندار این ۶ ماه و ۳ ماه بعد از خرداد را خوش باش!”” به بی ادبی قلم داد می کنید تعجب انگیز و حیرت اور است در این باب سکوت می کنیم چرا که وجدان بیدار جامعه خود بیان کننده قضاوت عالمانست!
      3-دوست محترم خواهشا به دنبال پاک کردن صورت مسئله نباشید و برای آقای استاندار بهانه تراشی نکنید!
      ادبیات ضعیف تا توهین فرق دارد!
      اصلا به قول شما ادبیات ضعیف!
      برای کسی که دکترای بهداشت حرفه ای دارد و ادعای تدریش در مجامع آکادمیک را در پرونده خود یدک می کشد خیلی زشت و صد البته غیر قابل پذیرش است که عامیانه حرف بزند و ان گفتار ضعییف و عامیانه همراه با توهین به شخصیت گروه حزب قوم یا فردی شودی! آیا در همان آیات قران بیان نشده است که هیچ کس حق توهین و حقیر شمردن هیچ کسی را ندارد!
      اگر بر حسب انجام وظیفه است ایشان حق ندارد در مسائل شخصی و احوال و امورات زندگی و خانه مردم سرکشی کنند و در مورد آنها دستور صادر کنید دوست محترم بپذیریم ما هیچ جایگاهی برای تعیین و نکلیف برای زندگی مردم نداریم وقتی که طبق قانون اساس ج . ا . ا تفتیش عقاید ممنوع است پس بدانید تفتیش در زندگی مردم و احوال انها نیز ممنوع است البته اگر شما و آقای استاندار به قانون اساسی آشنا و پایبند باشید!
      3-دوست عزیز نقد ابزار پیشرفت جامعه رو به فرداست!
      اماشما از نقد ما نهراسید ما نیز گوشه ای از این جامعه هستیم و یقینا باز هم مردم خود گویای عملکرد دوستان هستند و شما را به نظر مردم در سطح اجتماع ارجا میدهم البته اگر از نظرات را مهندسی انجام ندهید!
      *************************
      دوست ارجمند به خاطر انکه وقت گذاشتی و مرا نقد کردی سپاس گزارم براتون آرزوی موفقیت دارم بدرود.
      *************************

      • سعادت گفت:

        به خدا مرد ی احسان یوسفی. من موندم اینی که از شما انتقاد کرده . اصلا میدونه توی چه جامعه ای ما داریم زندگی میکنیم. فکر کنم هیچی نمی فهمه

  9. صیدال گفت:

    بنازمت ککا احسان .

  10. اریوبرزن از کوه دنا گفت:

    ای بنازمت کر خوبو با عرضه /// بویراحمد قدر سید باقر موسوی را حالا میدانند

  11. تنها ترین سردار گفت:

    چارديواري؛ اختياري؟

    طبق ماده 30 قانون مدني، هرکسي حق دارد در ملک خودش هر تصرفي را انجام دهد و اين ماده مبتني است بر يک قاعده فقهي به نام قاعده «تسليط» که مي‌گويد مالک مي‌تواند در مال خودش هر تصرف مالکانه‌اي انجام دهد.

    طبق قانون فوق چرا استاندار چنین سخنی گفته است . آیا این تجواز نیست.
    مگر تجاوز به حریم خصوصی چیز دیگری هم می باشد.
    و ادامه سخن

    آه ای مردم غیور لر ببینید که نمایندگان شما بر سر شما چه آورده اند
    ای مردم غیور لر غیرتتان کجا رفته که یک مردک کرمانی زاده بر سر شما احساس قدرت می کند کو ان سنگ هایی که ….
    آقای استاندار آیا شما تخصص معماری اسلامی دارید یا مهندس عمران هستید یا اینکه قانون را بهتر از بقیه می فهمید.
    آیا شما پیرو راه امام خود هستید نه مطمئنا نیستید دلیل هم این است که امام شما در مسائلی که تخصص نداشت اینقدر به صراحت نظر نمی داد ولی شما ….
    آقای استاندار سنت گرایی تا کی …
    آیا شما تمایل دارید که کتک بخورید و فرار کنید

    حالا اگر به دستور شما خانه را با اشپزخانه بسته ساختند دو روز دیگر که شما رفتید تخریبش می کنند و اپنش می کنند.

    اگر این کار ممنوع بود آن آقایانی که آن بالا نشسته اند و متخصص زیبایی شناسی معماری ایرانی و اسلامی هستند قانون می گذاشتند و این نوع ساخت را ممنوع می کردند پس لطفا در اموری که تخصص ندارید نظر ندهید

    مشکل جامعه لر این است که به خودی نمی سازد وای برما کجاست آن غیور مردان لر

  12. تپه استانداری گفت:

    ای بابا
    نیکزاد می خواست شهر یاسوج را با تخریب تپه open کند ولی نمی دونست صابری با اپن مخالفه

  13. درد دل گفت:

    صابری شیر سفید مادرت اینقدر مردم رو مضحکه نکن
    آخه اون از حرف معاون سیاسی امنیتیت اینم از تز هوشمندانه خودت
    خدایا تو شاهد باش که دارن چه بر سر این استان زر خیز میارن و قصاص همه اینها رو ازشون بگیر

  14. فریاد بیصدا گفت:

    جناب اقای استاندار به جای قانون من دراوردی به فکر بدهکاریهای استانداری باش

  15. باران گفت:

    با تشكر از آقاي يوسفي . من واقعأ متآسفم برا اين استان كه شده بذرگاه هر كسي كه از راه ميرسه و ميخواد افكار پوسيده و قهقرايي خود را بيان كنه . شما واقعأ همان كاخ نشينان بي درديد به قول امام (رح) واسه خودت ماهي 10 ميليون حقوق ميگيري بايد هم هرچي دلت ميخواد بگي و طوري دلت ميخواد رفتار كني . خدا پرستي در ذات اين مردم است نه تو ونه امثال تو نمي توانند اين مردم را به بي ديني متهم كنند . پس خود شيريني نكن ………

  16. 5 تبرپرون گفت:

    صابری جان لطفا در مورد مطالبی که مرتبط با رشته تحصیلیت است حرف بزن
    بشین بینیم
    خیال می کنی خیلی با عقلی
    ……

  17. ناب محمدی گفت:

    ما فکر کردیم جناب استاندار از شهردار …. خواسته که شهردار ناب محمدی …..خوش دونه ایگوم چه … ایشا نیونید بهتره چون سیتون ضرر داره

دیدگاه شما