سه شنبه 1 تیر 1395 - 2:21

حاشیه های جالب حضور کارگردان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خانواده اش در شبکه یک/ از کلاهی که لایق زاده بر سر مجری گذاشت؛ تا درخواست کنایه آمیز از رئیس جمهور (+تصاویر)

بنیانگذار فیلم های انسان دوستانه در ایران با توصیف استان کهگیلویه و بویراحمد به “منطقه ای که نفت دارد ولی جوان هایش بیکارند”، از رئیس جمهور روحانی خواست تا مثل استان های دیگر به کهگیلویه و بویراحمد هم سفر کند.

گروه فرهنگی – عصر دوشنبه مستندساز معروف کهگیلویه وبویراحمدی به همراه همسر و فرزندش در برنامه زنده شهرباران شبکه یک حضور یافت.

به گزارش «بویر نیوز»، علی لایق زاده بنیانگذار فیلم های انسان دوستانه در ایران، ابتدای این برنامه به زاگرس نشینان و بخصوص مردم استان کهگیلویه و بویراحمد سلام کرد و همچنین از استاد عزت الله انتظامی نیز در خلال برنامه یاد کرد.

432 (7)

لایق زاده به نحوه ورود خود به عرصه فیلمسازی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه همیشه به دنبال سوژه های غیرمتعارف بوده است، گفت: ساخت مستند گاودانه که روایت قطع انگشتان کودکان روستای گاودانه دشمن زیاری (شهرستان کهگیلویه) بر اثر دستگاه گرگر (تله‌کابین دستی) از اولین کارهایم پس از آموزش در انجمن سینمای جوان یاسوج بود.

کارگردان برجسته کشور همچنین به کمک سه میلیارد تومانی خیرین به منطقه گاودانه پس از پخش آن مستند در همایش خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: با پخش مستند هایم از مناطق محروم در همایش های مختلف تاکنون حدود ۲۰میلیارد تومان از طرف خیرین به مردم آن مناطق کمک شده است.

در بخشی از این برنامه علی لایق زاده، کلاه نمدی که با خود برای پدرام کریمی مجری برنامه هدیه برده بود بر سر وی نهاد، که با استقبال مجری همراه شد.

1

فضای صمیمی برنامه شهرباران با حضور خانواده لایق زاده به شوخی های همسر وی نیز منجر شد که وی در پاسخ اجراهای مجری که چرا زن یک جوان بیکاری شدی، به شوخی گفت؛ به زور مجبورم کردن! و در ادامه هم لایق زاده از همراهی های همسرش در زندگی تشکر کرد.

بنیانگذار فیلم های انسان دوستانه در ایران همچنین در طول این برنامه از غلامرضا و ساسان تاج گردون و همچنین جمشید ارجمند سردبیر «بویر نیوز»، اسحاق آقایی عکاس هم استانی، جواد هادی اصل و عبدالرضا حیدری همکارانش در بخش تولید، تقدیر و تشکر کرد.

مستندساز مطرح کهگیلویه و بویراحمدی با توصیف استان کهگیلویه و بویراحمد به “منطقه ای که نفت دارد ولی جوان هایش بیکارند”، از رئیس جمهور روحانی خواست تا مثل استان های دیگر به کهگیلویه و بویراحمد هم سفر کند.

گفتنی است؛ علی لایق زاده؛ کارگردان و نویسنده شناخته شده کشور که اهل کهگیلویه و بویراحمد است، سال گذشته فیلم مستندی از زیبایی های سرزمین ایران برای رئس جمهور دکتر حسن روحانی ساخت و همچنین سال ۹۱ تندیس کارگردانی بهترین مستند سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

وی تاکنون آثاری از جمله “دست بافته های مادری ام”، “بچه های کَمَک”، “گاودانه”، ” سکوت”،”سرزمین خورشید” ، ” رویای سرزمین چهارفصل” و” من هنوز زنده ام ” را تهیه و تولید کرده است و بواسطه آثار انسان دوستانه اش از سوی دانشگاه تهران و مجامع خیریه لقب “بنیانگذار فیلم های انسان دوستانه در سینمای ایران” را به خود اختصاص داد.

2

3

4

432 (1)

432 (2)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195247
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نازنفست افتخار بویراحمد شیرمرد یاسوجی

  2. بویراحمدی گفت:

    درود بر لایق زاده که درد مردمش را خوب فهمید وخوب بتصویرکشاند وبا دست خالی تونست کمکهای میلیاردی برای هم استانیهایش جذب کند

  3. کورش گفت:

    افرین بر شما جناب لایق زاده که دست خالی ولی با همتی بلند پای در این عرصه گذاشتی و پیش رفتی و تنها حامی ات دعای مردم و بچه های محروم گاودانه بود

  4. حامیان زارعی گفت:

    درود بر لایق زاده

  5. قربانی گفت:

    درود و صد درود که مایه افتخار استانی خدا قوت

  6. درود گفت:

    احسن درود بر لایق زاده بعد اززنده یاد حسین پناهی افتخار افرین استان می باشید

  7. از دوستان گفت:

    افرین بر لایق زاده عزیز که بی منت و بر اساس ذوق و هنری که داری کار میکنی و افتخاری هستی برای این استان

  8. دنا گفت:

    درووووووووووووووووود. آرزوی توفیق روزافزون.

  9. دهقانی گفت:

    درود بر شرفت

  10. حیدری گفت:

    درود بر لایق زاده بزرگوار و الیا کوچولو و خانم نادری. ان شا ء الله هر روز شاهد موفقیت شما در عرصه هنر و سینما باشیم .

  11. ناشناس گفت:

    درود بر روان پاکت

  12. ناصر گفت:

    درود بر شیر مرد تیرتاجی

  13. دانشجوی سابق دانشگاه شیراز گفت:

    جناب لایق زاده سلام و عرض ادب.به شما یاداوری میکنم که شما مدیون مجمع دانشجویان بویراحمدی دانشگاههای شیراز و آقای بهروزی دبیر آن وقت مجمع هستین چون تنها مجمع دانشجویان بویراحمدی دانشگاههای شیراز جسارت نمایش فیلمهای شما را در خرداد 88وخرداد89 داشت.

  14. مجتبی سیادت نسب گفت:

    باسلام و درود به جناب لایق زاده و خانواده محترمش
    که ایشون قبل از کارگردانی نیز هنرمند بزرگی در عرصه موسیقی و دستگاه کمانچه بوده و هستن که همیشه مایه افتخار استان در زمینه های هنری بودن.آرزوی بهترین ها رو براتون دارم.

  15. استان گفت:

    كلاه آقاي كريمي را بيشتر مرد نشان داد

  16. بازدید گفت:

    درود بر جناب لایق زاده عزیز. موفق وسربلند باشید

  17. کیا نوش گفت:

    درود برجوان تیرتا جی

دیدگاه شما