پنجشنبه 21 دی 1391 - 0:23

گزینه اصلی هاشمی رفسنجانی در انتخابات

بویرنیوز:

گزینه اصلی اکبر هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.

به گزارش اول نیوز،حمایت هاشمی رفسنجانی از حجت الاسلام “حسن فریدون روحانی” مشهور به حسن روحانی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به عنوان گزینه اول قطعی شده است.

پیش از این برخی تحرکات و مواضع حاکی از آمادگی روحانی برای حضور در انتخابات آینده بود. از جمله غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، از احزاب حامی هاشمی رفسنجانی گفته بود: اعتقاد دارم حسن روحانی با توجه به سابقه كاری بهترین گزینه برای تصدی پست ریاست جمهوری آینده است. همچنین محمد اشرفی اصفهانی عضو مجمع روحانیون نیز اخیراً با اشاره به اینکه در صورت نامزد نشدن آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی در این دوره از انتخابات در بین روحانیون بهترین گزینه حسن روحانی است افزوده است: چرا که ایشان می تواند حمایت هم این دو چهره سیاسی را داشته باشد و هم چهره ای شناخته شده است.

حسن روحانی عضو مجلس خبرگان و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی در دولت های اصلاحات و سازندگی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته ای کشورمان بود. عملکرد وی در آن دوره با انتقاداتی همراه شد.

پیشتر برخی رسانه ها از علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی به عنوان دیگر گزینه های هاشمی رفسنجانی برای انتخابات سال آینده نام برده بودند که طبق اطلاع خبرنگار ما ناطق نوری از کاندیداتوری انصراف داده است.

ناظران سیاسی معتقدند با توجه مواضع به مواضع متفاوت ولایتی بعید به نظر می رسد که وی مورد حمایت هاشمی رفسنجانی قرار گیرد.

جهان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=19512
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما