جمعه 28 خرداد 1395 - 4:13

واکنش مردم به نتیجه پرونده سه جنایت اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

تجاوز به عنف، قتل خانوادگی به دلیل روابط پنهانی و اسلحه کشی در خیابان از جمله برخی جرایم کم سابقه در استان بوده است که در سال ها اخیر شاهد بوده ایم.

گروه اجتماعی – اگر چه خوشبختانه کمتر پیش می آید در استان کهگیلویه و بویراحمد اخبار جرم و جنایات شوکه کننده بشنویم، اما در چند سال اخیر و بواسطه گسترش ارتباطات در دهکده جهانی و به تبع آن فاصله گرفتن از آئین و سنت های قدیمی بعضا شاهد بروز اتفاقات ناگواری هستیم.

به گزارش «بویر نیوز»، تجاوز به عنف، قتل خانوادگی به دلیل روابط پنهانی و اسلحه کشی در خیابان از جمله برخی جرایم کم سابقه در استان بوده است که در سال ها اخیر شاهد بوده ایم.

خوشبختانه با تدبیر دستگاه قضایی در استان کهگلویه و بویراحمد و با هماهنگی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، شاهدیم پرونده هایی که باعث جریحه دار کردن روح جامعه می شود در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف می شود و برخورد قاطع قضایی صورت می گیرد.

دو پرونده حادثه قتل بلوار عدل یاسوج و جنایت کالوس، دو پرونده مهمی بودند که فضای عمومی را جریحه دار کرده بودند، رسیدگی سریع، دقیق و اجرای حکم در کمترین زمان ممکن موجب اعتماد بیشتر مردم به دستگاه قضا و همچنین پیام مهمی به کسانی که قصد انجام چنین اعمالی را در سر می پروراند داشت.

مردم پس از انتشار اخبار مربوط به این جنایات، تنها یک خواسته از مسولان داشتند و ان هم رسیدگی سریع و مجازات عاملان این حوادث بود و در یادداشت ها و نظرات متعددی آن را تاکید کرده بودند.

تیم مدیریتی جدید دستگاه قضا جناب آقای مزارعی و دادستان مرکز استان جناب آقای کرمی، نشان داده در ایفای حق مردم با هیچ کس تعارف ندارند و جز اجرای قانون و حفظ امنیت مردم خط قرمزی ندارد.

1_DSC_0159

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین انتقادات مردمی از دستگاه قضا طولانی شدن زمان رسیدگی به برخی پرونده های اینچنینی بود که اذهان عمومی از آن مطلعند اما با به نتیجه رسیدن سرنوشت مهمترین پرونده های اخیر استان که در مدت زمان کوتاه مشخص شده اند، زمینه این انتقادات نیز برطرف شده است.

این که نعمت امنیت و آرامش خاطر در جامعه جاریست از چشم مردم پنهان نمانده است و واکنش های مثبت زیادی در پی داشته است.

بررسی 200 دیدگاه مخاطبین (منتشر شده و منتشر نشده) در پی دو خبر مهرداد کرمی دادستان یاسوج در یکماه گذشته مبنی بر نتیجه برخی از همین نوع پرونده ها نشان می دهد، 100 درصد مردم از واکنش سریع و قاطع دستگاه قضایی کمال رضایت را دارند و خواستار ادامه همین روند هستند.

هر چند در خلال این دیدگاهها، برخی موضوعات دیگر و حتی انتقادات بیان می شود؛ اما کسانی که اظهارنظر کرده اند متفق القول روند اخیر را هدیه ارزشمندی از سوی دستگاه قضا به افکار عمومی می دانند و بر ادامه آن تاکید دارند.

41380_529

ضمن تقدیر و آرزوی تداوم روند امیدبخش مسئولین قضایی و دادستان محترم مرکز استان، امیدواریم روزی برسد که با توسعه فرهنگی و اقتصادی شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

شاید جای این مطلب اینجا نباشد اما گفتنش هم خالی از لطف نیست که؛ هر چه مسئولان دولتی زمینه ناامیدی مردم را فراهم کرده اند اما مسئولان قضایی با بیداری و هوشیاری در مقابل نمره ممتاز گرفته اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=194895
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    من بشخصه از این اقای مزارعی انسانی مصمم در اجرای قانون دیدم انشالا موفق باشند

  2. علی گفت:

    دستگاه قضایی  در حال حاضر واقعا داره خوب عمل میکند درود بر دادستان مقتدر قانونمند و مردم دار 

  3. همشهري گفت:

    دست شمادرد نکند

  4. ناشناس گفت:

    واقعا احسنت دست مریزاد خداقوت 

  5. امين گفت:

    خسته نباشيد و درود بر قضات صادق و امين ناموس مردم استان

  6. اداره دامپزشکی گفت:

    انصافا دستگاه قضا در خصوص تخلفات بهداشتی که امنیت و سلامتی مردم را تهدید می کند با تمام قوا در شهرستان بویر احمد عمل کرده است دست همه دست اندر کاران درد نکنه خدا توفیق و سلامتی به همه عوامل بدهد.

  7. امید گفت:

    درود بر کرمی عزیز

  8. علی گفت:

    خدایی کارتون عالی بود.حق این افراد فقط اعدامه.

  9. رضا گفت:

    درود خدا بر شما

  10. کارمند گفت:

    احسن بر شما . خسته نباشی ….حالا که استان عقب افتاده از لحاظ سایر مسایل هستیم .بزار حداقل امنیت داشته باشیم

  11. س گفت:

    درود بر حاج آقا مزارعی

دیدگاه شما