چهارشنبه 20 دی 1391 - 21:22

اختلاف نمايندگان استان و استاندار بالا گرفت

اگر هدف دولت از اين مصوبه اين باشد كه نيروهاي شركتي و پيماني را رسمي و قراردادي كند، بحثش جداگانه است و اين موضوع خواست مجلس است .

 

 

عصردنا- صادق الهي نژاد : استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اين سوال  كه نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي  از طرح تعطيلي روزهاي پنج شنبه استقبال كردند گفت: اين تعطيلي قانوني نيست چطور نمايندگان استان اذعان دارند مصوبه استخدام دولت غير قانوني است و در مورد استخدام به قانون استناد ميكنند ولي درباره تعطيلي روهاي پنج شنبه كه بطور كلي غير قانوني است از ما انجام كارهاي غير قانوني مي خواهند.

*زارعي از طرح استخدام دولت در مجلس حمایت و دفاع می کنیم

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اين مجوز در استانها هم صادر شود، ما خوشحال ميشويم و از اينكار دولت در مجلس هم حمايت و دفاع ميكنيم.

،غلام محمد زارعی با بیان این مطلب گفت: حتما نياز به اينكار بوده و براساس تشخيص ايشان دارد انجام ميشود.وی افزود: البته قول داده اند اين مجوز را در همه استانها داشته باشيم، چون اساسي ترين مشكل استانها بحث بيكاري و نبود فضاي اشتغال است كه راه حل بخشي از آن ميتواند استخدام دولتي باشد و باقي مشكل رابايد با توسعه فضاهاي اقتصادي و توليدي حل كنيم.

زارعی با بیان اینکه قطعا تعدادي هستند كه لاجرم بايد به عنوان كارمند وارد سامانه دولت شوند افزود: اگر اين مجوز در استانها هم صادر شود، ما خوشحال ميشويم و از اينكار دولت در مجلس هم حمايت و دفاع مي كنيم.

*تاجگردون:استخدام های دولتی در شرایط فعلی منطقی نیست

نماینده مردم گچساران و باشت در واکنش به استخدام های اخیر در دولت با بیان این مطلب گفت: يكي مصوبهاي كه براي استانها در نظر گرفته اند كه شاخصي براي ورود و خروج نيروها تعيين شده است.

غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه بحث استخدام در خود نهاد رياست جمهوري است كه اينكار حتي اگر غيرقانوني هم نباشد، نبايد خود رياست جمهوري اين مصوبه را صادر مي كرد افزود: اين حجم استخدام در نهاد شبهه برانگيز است و من هم دليل و ضرورتش را نميدانم، چون دولت هم در اين زمينه توضيحي نداد.

وی گفت: اما به نظرم اين كار با توجه به شرايط فعلي مملكت و كمبود اعتبارات و منابع، منطقي نيست.

*بزرگواري:مصوبه استخدام اخیر دولت ، جایگاه قانونی ندارد

نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون برنامه پنجم و قانون استخدام كشوري، مصوبه دولت جايگاه قانوني ندارد.

، علی محمد بزرگواری افزود: براساس قانون برنامه پنجم و قانون استخدام كشوري، مصوبه دولت جايگاه قانوني ندارد و لذا احتمال ضعيفي هست كه مجلس اجازه اينكار را به دولت بدهد.

وی گفت: اما اگر هدف دولت از اين مصوبه اين باشد كه نيروهاي شركتي و پيماني را رسمي و قراردادي كند، بحثش جداگانه است و اين موضوع خواست مجلس است .

لازم به ذكر است هر سه  نماينده استان موافقت خود را براي تعطيلي روز هاي پنج شنبه اعلام كرده بودند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=19480
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما