جمعه 15 دی 1391 - 11:48

سایت عصردنا دروغ می گوید یا توهین کننده به تاریخ بویراحمد؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: چندی پیش عبدالحمید تقوی مجموعه مقالاتی با عنوان نقد تاریخ بویراحمد در چند نوبت در سایت عصردنا به چاپ رساند و بعد از انتشار چهارمین نوبت این مقاله با روشنگری بویرنیوز و اعتراض فعالان فرهنگی استان این کار متوقف شد.

اینک و بعد از گذشت دو ماه از این اتفاق نویسنده مطلب در چند جمله تلاش کرده از مردم عذرخواهی کند و در این میان البته با زیرکی تمام همه تقصیر را به  گردن سایت عصردنا انداخته و با مظلوم نمایی این گونه وانمود کرده که او در این ماجرا بی تقصیر بوده و اشتباه عوامل سایت موجب این خطا گردیده است.

این کار از ابتدا هم اشتباه بوده و هر دو وزنه این ماجرا به یک اندازه تقصیر دارند و شکی در این نیست که پرداختن به چنین موضوعاتی نیاز به مطالعه دقیق، بی غرضی و در نظر گرفتن اوضاع و احوال آن زمان می باشد، چیزی که در مقالات این فرد به چشم نمی خورد.

اما نویسنده مطلب در متن عذرخواهی خود چنین آورده(کلیک کنید): مخاطب من تاریخ نویسان محلی بودند. لذا به دبیرسایت توصیه اکید کردم که همه اشخاصی را که ازآنها نام برده شده ، نامشان را حذف کند ، تا خدای ناکرده شخصیت کسانی که سالهاست به رحمت ایزدی پیوسته اند، مخدوش نشود.

این نقد جنبه شخصی نداشت، نقد عملکردها بود نه اشخاص. ولی متاسفانه دبیر این سایت با غفلت و بی توجهی نسبت به این موضوع وعلیرغم توصیه اینجانب، با آوردن اسامی خاص موجبات ناراحتی و تحریک احساسات بازماندگان را فراهم آورد.

نویسنده هتاک به تاریخ بویراحمد سپس چنین می نویسد: برای من روابط و عواطف انسانی، مقدم برهر عقیده وآیینی است، که: دنیا نیرزد آنکه پریشان شود دلی . لذا از همه بازماندگان ووابستگان کسانی که درآن مقطع تاریخی ، کلانتران منطقه و فرماندهان نظامی آنها بوده اند وبه علت غفلت دبیرسایت نامشان درمقاله آمده ،‌ بخاطر جریحه دارشدن احساسات آنها ، قلبا عذرخواهی کرده و پوزش میطلبم .

جناب آقای تقوی شما که جرات نداشتی محکم پای نوشته های خود بایستی چطور به خود اجازه دادی کسانی را بی لیاقت تلقی کنی که رضا خان زورگو را با دست خالی و شکم گرسنه ادب کردند!

اگر روابط انسانی برای شما ارزش داشت این چنین با هتاکی به سبقه پرافتخار این مردم دل انسان های این بوم را خراش نمی دادی.

فرض کنیم راست می گویی که گفته ای اسامی حذف شوند، این حرف را فقط خودت باور خواهی کرد و مگر تو چیزی جز فحاشی به اسامی در این متون نوشته ای و اگر این اسامی حذف شوند عملا چیزی از مطلب باقی نمی ماند.

اگر تو به مدیر سایت تاکید کردی که اسامی حذف شوند چرا آن وقت که اولین شماره مطلب بیرون آمد تذکر ندادی و اتفاقا بعد از مطلب چهارم که نماینده بویراحمد و دنا خواستار عذرخواهی شما شد، با کبر و غرور جوابیه دادی! موقع تذکر به مدیر سایت دو ماه پیش بود نه اکنون که می خواهی افکار عمومی را فریب دهی.

رسانه ها باید دقت کنند تا افرادی بر آنها سوار نشوند که صرفا برای خالی کردن عقده های دل خود قلم بدست می گیرند و در کمال ناباوری پای حرف های خود هم نمی ایستند.

———————

شما هم می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

info@boyernews.com

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=19004
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امین گفت:

    بنده خدا راست گفته آیا شما به غارت گری های بوی احمد افتخار می کنید ؟ آیا شما راه زنی و تاراج مردم بی گناه سمسروم را جز افتخارات تایخی خود می دانید؟ اگر مردی تائید کن

    • بویردلیر گفت:

      اگر مریضی مثل تو خوب بشه وعقده هاش درمان بشه ،اون هم بابله گفتن ما آره …!

    • فامیل تقوی گفت:

      سایت محترم! چرا بی اخلاقی میکنید؟در این نوشته کجا تقوی از موضع خود عقب نشینی کرده؟اتفاقا بر موضع خود پافشاری هم کرده.

  2. بهنام گفت:

    باسلام- حدود دو هفته پیش از عذرخواهی آتی منتقد به اصطلاح تاریخنگاری بویراحمد خبرداده بودیم و ایشان در حوالی همان زمان عذرخواهی نمود اما یادش رفت نمی بایست سایت را مقصر جلوه دهد.

    از شما که رسانه دارید می خواهیم از تقوی بهبهانی که اتفاقا سر این پسوند بهبهانی خیلی تاکید دارد بپرسید چرا از این پسوند بهره می بری و بعد می گویی من ساداتی ام؟

    دوم اینکه اگر اسامی حذف هم شوند باز سرموضع قبلی خود هستی؟

    آیا بزرگان تاریخ را هنوز افرادی عوام و ساده لوح می دانی یا دست اندرکاران سایت نوشتند بزرگان ساده اند؟

    من نگران از آنهمه دفاعی که از شما در جایی شد و شنیدم عده ای می گفتند بابا در عصر مدرنیته بذارید ایشان هم حرف بزند و ما گفتیم بابا ایشان ثبات ندارند و به زودی می گویند رسانه ها مقصرند.

    پیشتر گفتیم دیواری کوتاهتر از رسانه های بیچاره در این استان نیست و این بهبهانی خواست از این موقعیت بهره ببرد اما غافل از اینکه رسانه ها خود می دانند همه چیزرا.

    دوباره پیشنهاد می دهیم شما رسانه ها در کنار هم باشید نه رودروی هم که هروقت شکست نصیب ملتی شد بخاطر همین رودرویی ها بود.

    مواظب باشید امثال بهبهانی ها از نردبالان شما رسانه ها برای مشهوریت شان بالا نروند که سرانجام دروغ پردازی شان سقوط به گودال تاریخ است.

    بزودی تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستاها و ریاست جمهوری آغاز می شود پس مواظب بهبهانی رنگ ها باشید.

    تاکید داریم به حمایت از هم برخیزید که سعادت دنیا و آخرت رسانه ها در اتحاد و همدلی و پرهیز از مشهور نمودن افرادی که برای کسب شهرت شما را عامل اشتباهات خود می دانند.

    موفق و منصور باشید. زنده باد رسانه های مستقل

  3. تقوی باید ادب شود گفت:

    تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شودتقوی باید ادب شودتقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……تقوی باید ادب شود……

  4. مهمان گفت:

    خداییش باید یه بار دیگه یه سویل مالیش بدن
    جان من ثبت کنید

  5. بیظرف گفت:

    به نظرم سایت دروغ میگه.احتمالانویسنده گفته اسامی رو که مورد ملامت قرار گرفتند حذف کنه مثلا نقطه چین بذاره ولی متن رو کم و زیاد نکنه. سایت با زرنگی این دو موضوع رو با هم قاطی کرده باید ببینیم نویسنده چی میگه. یک طرفه به قاضی نروید!!!!!!بعیده که نویسنده ای به این رندی دروغی به این بزرگی بگه!!!!!!!!!

  6. بیطرف گفت:

    در قالب قانون باید متخلف هر که باشد مجازات بشه

  7. در جواب بی طرف گفت:

    دروغ بگه یا هر چیز دیگه مهم نیست مهم تاریخه که گویای حقیقته . کسانی که واقعیت ها را دیدن و لمس کردن از نزدیک اونها مستندات تاریخ هستن نه تقوی که بقولا” بچه امساله و دستی بر آتش حقایق نداره . اون کسایی که صاحب علم و منطق و ادب و حقیقت هستند کسایی هستن که در اوج خفقان بودن ، درس پس دادن مثل مرحوم بهمن بیگی که زمان رضاخان ملعون لیسانس داشت و مسلط به زبان فرانسه بود و بنیانگذار آموزش و پرورش عشایر کشور بود نه تقوی و عل…. و عک…… که مغرضانه و قومیتی و با برنامه های خاص دارن با هویت مردم بازی می کنن .

  8. در جواب به مسئولین سایت گفت:

    خواهشا” جملات را ناقص نکنید یا کامل حذفش کنید متن بالا را یا کامل بزنید . اینهم یه نظره . وقتی وقت گذاشته می شود و نظر ارسال می شود احترام بگذارید . هرچند صد مرتبه زده باشید . سخنان مرحوم بهمن بیگی باید بر سر درب ورودی شر یاسوج نوشته بشه تا هتاکان نتوانند اینگونه سوء استفاده کنن ، اونموقع شما این مطالب گهر بار را حذف می کنید؟

  9. بی نام گفت:

    با سلام متاسفانه ما همیشه خواستیم در برابر حقایق بایستیم و خود را محق و دانا بداینیم. ولی افسوس تا زمانی که خود را به خواب میزنیم بیدار شدنمان غیر ممکنه.

  10. بویری گفت:

    چرا خودش اسامی رو حذف نکرد؟؟؟!!!؟؟؟

  11. عبدالله گودرزی گفت:

    اگر تقوی را دیدم حالیش می کنم تا دیگه به جمع توهین نکند

  12. بویراحمدی از پاتاوه گفت:

    واقعا سایت بویر نیوز پاداش دارد که روشنگری انجام می دهدوباید تقوی حالیش شود که بویراحمد صاحب دارد.

دیدگاه شما