جمعه 15 دی 1391 - 11:26

واکنش جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد به انتقادات تند نماینده اردبیل

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز – استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از مواضعی که نماینده اردبیل«حقیقت‌پور» نسبت به وی اتخاذ کرده گفت: دلیل این صحبت‌ها را نمی‌دانم ولی باید از ایشان تشکر کنم که بدون هزینه ما را معروف می‌کند.

چهارمین نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره 2 ساختمان مرکزی استانداری این استان در حالی برگزار شد که سید حسین صابری در 120 روزی که به یاسوج آمده، آن‌گونه که قول داده بود چهارمین نشست رسمی خود را با رسانه‌ها برگزار می‌کند.

این نشست خبری نیز به مانند سایر نشست‌ها حاشیه‌هایی را به همراه داشت که واکنش به اظهارات استاندار اسبق اردبیل، موافقت و مخالفت‌های آبکی برخی مدیران در کهگیلویه و بویراحمد، جزئیات استخدام‌های اخیر و ماجرای توزیع سیب‌زمینی‌های رایگان از جمله این حواشی بوده است.

سید حسین صابری در این نشست از صدور مجوز استخدام‌های اخیر از سوی دولت دفاع کرد و گفت: ‌اختیارات این استخدام‌ها به استانداران واگذار شده و سهم استان کهگیلویه و بویراحمد یک‌هزار و 146 نفر است ولی در حال پیگیری هستیم که این وعده در عمل محقق شده و وعده سر خرمن نشود.

واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اظهارات حقیقت‌پور استاندار اسبق اردبیل و نماینده کنونی این استان نیز از حواشی جالب این نشست بود که صابری اظهارات وی را در نهایت عصبانیت خواند و گفت: نمی‌دانم عملکرد من در آن‌جا چقدر منافع وی را به خطر انداخت که هنوز هم با این شدت عصبانی است و هر چه دلش خواست در مورد من بر زبان آورد.

استاندار سابق اردبیل و استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: من فقط یک جمله گفتم ولی ایشان هر چه به ذهنش رسید را گفت و البته من نه تنها ناراحت نشدم بلکه بسیار لذت بردم چون اگر میلیون‌ها هزینه می‌کردم اینقدر مطرح نمی‌شدم ولی حقیقت‌پور بدون هزینه این کار را برای من کرد.

* آیا استاندار بداخلاق است؟

صابری به این موضوع هم اشاره کرد که برخی‌ها او را بداخلاق می‌خوانند و ادامه داد: خدا را شاهد می‌گیرم تندی‌ها و کندی‌هایم برای انجام امورات مردم است ولی بدون شک با این رفتارها مدیران ناراضی هم وجود خواهند داشت.

صابری در این نشست نظم و مسئولیت‌پذیری‌ را در مدیران بسیار مهم دانست و گفت: با مدیری که با تأخیر در جلسات حاضر می‌شود بدون شک باید برخورد شود زیرا این حق شخصی مدیر نیست بلکه وقت مدیران در تایم اداری مربوط به مردم است.

ماجرای توزیع سیب‌زمینی‌های رایگان در چند سال پیش نیز از حواشی جالب این نشست بود، آنجا که صابری اعتراف کرد توزیع این سیب‌زمینی‌ها در کشور کار من بوده و چون زیاد بودند و خطر فساد آن‌ها وجود داشت دستور دادم تا در بین فقرا به صورت رایگان توزیع شوند، که البته رئیس جمهور بعد از توزیع این سیب‌زمینی‌ها متوجه اقدام من شد و هیچ ارتباطی با انتخابات نداشته است.

ماجرای تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز در این نشست مطرح شد که استاندار بر خلاف گفته‌های یکی از خبرنگاران که گفته بود در بیشتر استان‌ها انجام شده گفت: اتفاقا در بیشتر استان‌ها انجام نشده هر استانی هم اجرا کرده پشیمان شده و شما رسانه‌ها به این موضوع دامن نزنید که هنوز به تصمیمی در این خصوص نرسیدم.

* تضمین استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد نبود تبعیض در استخدام‌های اخیر

یکی از خبرنگاران در مورد قرارداد 100 میلیون تومانی شورای هماهنگی تبلیغات برای پوشش مراسم 22 بهمن از استاندار سؤالی پرسید که صابری گفت: فکر نمی‌کنم چنین موضوعی با این کیفیت صحت داشته باشد و شورای تبلیغات هم چنین پولی ندارد.

وجود تبعیض و ایجاد این شبهه در استخدام‌های اخیر در صورت تصویب تا روز یک‌شنبه نیز از دیگر مسائل حاشیه‌ای این نشست بود که استاندار گفت: همه این استخدام‌ها را با امضای خودم پیگیری می‌کنم چون نمی‌خواهم محل صدور شناسنامه را در استخدام نیروهای جدید ملاک کنند و اولویت هم با افرادی است که وضعیت استخدامی آن‌ها نامشخص است.

وی گفت: در یک اداره برای نمونه سه کارمند وجود دارد که همه شرایط آن‌ها حتی دانشگاه محل تحصیل برابر است ولی یکی تبدیل وضعیت شده و بقیه نشدند که در همین راستا سامان دادن به این موضوع از اولویت‌های اصلی استانداری است.

* واکنش به موافقت و مخالفت‌های آبکی برخی مدیران

در پایان این نشست یکی از خبرنگاران گفت: آقای استاندار اینجا مدیران از شما می‌ترسند و با موافقت شما موافقند و با مخالفت‌های شما مخالف، همین امروز بگویید می‌خواهیم از ابتدا تا انتهای یاسوج را مترو بزنیم همه می‌گویند بسیار طرح خوبی است و هیچ کس نظر کارشناسی نمی‌دهد.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از این موضوع گفت: اگر موافق و مخالفت مدیران در این استان آبکی است که خیلی بد است و باید فکری به حال آن کرد.

صابری خطاب به این مدیران گفت: کارشناسانه حرف بزنید و تصمیم بگیرید و توپ را در زمین استاندار نیندازید که نه دروازه‌ای هست و نه توری.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست گفت: باب شده است اگر زن و شوهری هم دعوا کنند آقایان مدیر بگویند مقصر استاندار است در حالی که قرار نیست من در هر موضوعی وارد شوم، اگر اینگونه است پس مدیر را برای چه در یک اداره گماشتند؟

تعیین تکلیف پتروشیمی گچساران برای دریافت تسهیلات ارزی و راکد بودن پتروشیمی دهدشت از دیگر نکات جالب این نشست بود که صابری گفت: بعد از گچساران به سراغ دهدشت می‌رویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام‌های اخیر را با امضای خودم پیگیری می‌کنم چون نمی‌خواهم محل صدور شناسنامه افراد را در این استخدام‌ها ملاک کنند و تبعیضی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در یک اداره از 100 نفری که وضعیت استخدامی آن‌ها نامشخص است تنها 12 نفر مشکلشان برطرف شده و من واقعا جوابی برای آن 88 نفر باقی‌ مانده و سایر نیروهای مشابه ندارم ولی از همه تفویض اختیاری که به استانداران شده استفاده می‌کنم تا بلکه مشکل این افراد برطرف شود و افراد جدیدی نیز به کار گرفته شوند.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=18992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بی بصیرت گفت:

    ………چون اگر میلیون‌ها هزینه می‌کردم اینقدر مطرح نمی‌شدم ولی حقیقت‌پور بدون هزینه این کار را برای من کرد.با این جمله ادعای اخلاص دولتمردان و مدعیانی که همواره دم از بی ادعایی میزنند را ببینید !درونشان آتش حب جاه و شهرت ونفس شعله ور است و لقلقه ی زبانشان خدمت خدمت خدمت ! از زرفی متاسفم تمام مصاحبه استاندار شده جوک و متلک و شوخی و گفتگو پیرامون وعده ای محقق نشده مثل پتروشیمیها و یا وعده های جدیدی که مقرر است محقق نشوند !متاسفم

  2. بی بصیرت گفت:

    در سطرچهارم زرفی را به “طرفی “وبعد از کلمه پیرامون “وعده های”اصلاح شوندممنون چون از اغلاط چاپی بدم میاد

  3. من گفت:

    ای مالک ….!!!!

  4. لر گفت:

    آقا این آدم لرستان را نیر نابود کرد سه سال استاندار ما بود یک قدم مثبت برای لر ها برنداشت الان هم که خیمه در بویراحمد زده است.ما از دست این مدیرهای غیر لر کجا بریم.لر ها ده ها نفر بهتر از ایشان برای استانداری دارند.

  5. ترکعلی گفت:

    ابله بودن و معروف شدن به ابلهی هنر نیست که این خود ابلهیست.جواب سلام دادن حتی هنگام فریضه ی نماز واجب است که متاسفانه بعضی ها از این معروف غافلند.سلام یعنی سلامتی و انان که جواب سلام نمیدهند بیمارند انهم بیمار روحی و روانی.وای به حال مردمی که سرنوشتشان به دست ابلهان و بیماران روحی و روانی است.

  6. درد دل گفت:

    از قدیم گفتن:
    تا میش نه و ماله
    بز خواجه کماله
    خاک بر سر نمایندههای استان که مهندس نیکزاد رو به خاطر منفعت طلبی و جاهطلبی از این استان روندند و استان رو سپردند دست یکی مثل صابری که
    خدایا آحه آدم چی بگه

دیدگاه شما