شنبه 21 فروردین 1395 - 18:41

قطع شدن سر پسر 5 ساله توسط بالابر خانگی

پسر بچه 5 ساله سنندجی هنگام استفاده از بالابر سرش قطع و جانش را از دست داد.

به گزارش بویرنیوز،سرهنگ سیاوش زیستی در این باه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک مورد سانحه در یکی از محلات شهر سنندج، بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری 11 این شهرستان برای بررسی موضوع به محل عزیمت کردند.

تحقیقات ماموران حکایت از آن داشت، حادثه در ساختمانی دو طبقه و فاقد آسانسور رخ داده است که ساکنان منزل از بالابر برای رفتن به طبقه دوم استفاده می کردند. در این حادثه مردی میانسال به همراه پسربچه 5 ساله خود با استفاده از بالابر در حال انتقال به طبقه دوم بودند، که پسر بچه به منظور نگاه کردن به پایین، سر خود را خم می کند اما سر وی بین لبه تیز طبقه دوم و بالابر گیر کرده و قطع می شود.

فرمانده انتظامی سنندج ضمن اشاره به مرگ پسربچه، خاطرنشان کرد: در این حادثه، مرد میانسال نیز که قصد نجات جان پسر خردسال خود را داشت، از ناحیه پا به شدت مجروح و به مراکز درمانی انتقال داده شد.

میزان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=187718
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عابدین حمیدی گفت:

    بازهم بالابرهای آسانسورنما و بازهم حادثه منجر به مرگ!
    این بار “سام” کودک پنج ساله و معصوم سنندجی!

    متاسفانه عصر جمعه 20 فرودین 95 در پی سوار شدن این کودک به روی کفی بالابر و حرکت این دستگاه خطرناک به طرف طبقه بالاتر در یک لحظه سرش بین سقف و کفی بالابر گیر کرد و جلوی چشمان پدرش و علیرغم تلاش بی فایده وی برای نجات جان فرزندش که  حتی منجر به زخمی شدن پایش نیز شد کودک خردسال که سام مجتهدی نام داشت(نوه پسری ماموستا مجتهدی امام جمعه فقید سنندج و نماینده مجلس خبرگان) بلافاصله در محل جان خود را از دست داد!

     بنا به اعلام شاهدان و مطلعین چون سر سام در بین سقف و کفی بالابر که به عنوان آسانبر/آسانسور خانگی قبلا در ساختمان مسکونی ایشان واقع در مبارک آباد سنندج گیر کرده بود به طرز فجیعی له شده بود و صحنه ای غیرقابل تحمل را به وجود آورده بود!

    شایان ذکر است که این بالابر توسط شخصی غیرمجاز و تراشکار!!!!! طرحی و  ساخته شده بود و تحت عنوان آسانبر تحویل این خانواده داده شد بود و متاسفانه ایشان نیز مثل اکثر خانواده ها و افراد به خطرات استفاده از چنین دستگاهای خطرناکی به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل عمودی واقف و آگاه نبودند و با استناد به این مهم که شخصی ناتوان برای تردد از راه پله ها داریم خود را مجبور به سوار شدن به این بالابرهای مرگ می دانند!

    بدبختانه پیرو گرانی دستگاه های آسانسور مرغوب و استاندارد _ نبود قانونی مشخص و عدم نظارت مسئولین_ عدم آشنایی خانواده ها به ماهیت این دستگاه ها که در اصل و صرفا وسیله ای برای حمل و نقل بار می باشند نه انسان و مخصوصا سواستفاده اشخاصی سود جو که اکثرا تراشکار، ماشین ساز و یا جوشکارهای غیر متخصصی هستند که کمتر فرد متقاضی را از کم و کیف خطرات احتمالی این وسیله ها آگاه می نمایند موجب بروز این حادثه به عنوان چندمین مورد در سالهای گذشته فقط در شهر سنندج گردیده است!

    لذا لازم است که  هموطنانی که از چنین دستگاه های ارزان قیمتی در محل کار خود و یا مخصوصا در مکان های مسکونی استفاده می نمایند مطلع باشند که هیچ کارشناس و بازرس استانداردی به دلیل ماهیت غیر استاندارد بودن چنین آسانبرهای هیچ گاه اقدام به تایید و صدور گواهی ایمنی برای آنها نمی نمایند و حتی معمولا بیمه ها هم جوابگوی مالکین و سازندگان این دستگاه ها نخواهد بود
     پس به شایعترین خطرات استفاده از این دستگاها از جمله:
    1. گیرکردن بدن و یا سر استفاده کننده در حین حرکت بین سقف و کفی یا کابین
    2. سقوط رو به پایین و خطر حداقل شکستگی پاها و یا قطع نخاع(چنین دستگاه های بر خلاف آسانسور فاقد هر نوع ترمز اضطراری می باشند)
    3. احتمال فرود آمدن بر روی سر کسی که در زیر دستگاه ایستاده است
    4. احتمال گیر کردن دست و یا لباس بین قطعات متحرک این دستگاه ها و …

    حتماتوجه فرمایند و اطلاع رسانی شود تا شاهد چنین حوادثی برای سایر همشهریان و هموطنانمان نباشیم…

    عابدین حمیدی
    مدیر عامل شرکت طنین آسانسور  و ریس هیئت مدیره انجمن آسانسور کردستان

دیدگاه شما