پنجشنبه 19 فروردین 1395 - 14:33

رئیس سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد نتایج همایش اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد

همایش تقسیم کار ملی و منطقه‌ای برای افزایش تولید ملی در سالن غدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز؛ در این همایش دوروزه که با حضور اسحق جهانگیری و محمدباقر نوبخت در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد برخی مسئولان گزارش نشست‌های تخصصی خود را ارائه نمودند.

دکتر حسن نوروزی که در این همایش دوروزه شرکت کرده بود در گفت و گو با روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خلاصه ای از اقدامات انجام گرفته در این همایش را تشریح نمود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این همایش که آقایان مهندس جهانگیری، دکتر محمد باقر نوبخت و دکتر مسعود سلطانی فر معاونین محترم رئیس جمهور حضور داشتند، همچنین آقای حجتی وزیر کشاورزی و جمعی از وزرا و روسای سازمان های کشور و معاونین، استانداران و معاونین، مدیران کل اقتصادی و امور مالیاتی کشور، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و روسای اتاق های بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان ها نیز شرکت جسته بودند.

نوروزی درباره تصمیمات نهائی این نشست گفت: چهار کارگزوه مجزا با عناوین «ارتقا توان تولید ملی»، «توسعه صادرات غیر نفتی»، «قابلیت ها و الزامات استان ها در راستای اقتصاد مقاومتی»، «واگذاری پروژه های عمرانی کشور به بخش خصوصی»در حاشیه این نشست جلسات فشرده ای برگزار و در نهایت جمع بندی این کارگروه ها توسط دکترجهانگیری انجام گرفت و تصمیمات مهمی اتخاذ گردید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اولین تصمیم مهم کارگروه ها را اینچنین برشمرد: مقرر گردید موضوع طرح های اقتصادی نیمه تمام، راکد و طرح هائی که با کمتر ازظرفیت کامل درحال فعالیت هستند در اسرع وقت درسطح استان ها شناسائی و راهکارهای لازم برای فعال شدن این طرح ها در سطح استان ها اتخاذ و نتیجه به دولت گزارش گردد.

نوروزی از واگذاری پروژه های به بهره برداری رسیده، نیمه تمام و جدید عمرانی دولت  به بخش خصوصی به عنوان اولویت مهم اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها خبر داد و گفت: نتایج واگذاری ها بایستی توسط استان ها به دولت محترم گزارش شود.

نوروزی تحقق برنامه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی را منوط به هماهنگی همه دستگاه هاممکن دانست و افزود: با توجه به ارتباط موضوع با هرکدام از سازمان ها یا وزارت خانه ها، اولویت نخست دستگاه های ملی و منطقه ای در سال  95 دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

نوروزی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی در چشم انداز توسعه کشور گفت: اقتصاد مقاومتی با پنج رویکرد مهم درونرائی، برون گرائی، عدالت محوری، دانش بنیانی و مردمی بودن به عنوان سند بالادستی در برنامه ششم توسعه کشور و سایر برنامه های اقتصادی دولت مدنظر می باشد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=187423
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما