پنجشنبه 19 فروردین 1395 - 9:39

واکنش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر حمله پلنگ در بویراحمد

علی ایحال از رسانه های استان تقاضامندیم نسبت به اشاعه فرهنگ بیمه پلنگ و گرگ همکاری های لازم در امر اطلاع رسانی عامه مردم خصوصا” دامداران وعشایر را با این اداره کل داشته باشند.

یاسوج-روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویر احمد

اداره روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد بازگشت به مطالب مندرج در سایت بویر نیوز سه شنبه مورخ 17فروردین با کد خبر 187143 با عنوان (حمله پلنگ به دو گاو در روستای دلی خمسیر شهرستان بویراحمد ) مطالبی جهت روشن شدن تنویر افکار عمومی به عرض می رساند.

روستای دلی خمسیر شهرستان بویراحمد خارج از مناطق چهارگانه تحت حفاظت و مدیریت این سازمان بوده و اطلاعاتی دال بر وجود گونه پلنگ در این منطقه در دست نبوده و امروز 18 فروردین 95 دامدار متضرر جهت اطلاع و ارائه گزارش مبنی بر تلف شدن دو راس گاو توسط پلنگ به این اداره کل مراجعه نموده , لذا از طرفی نظر به پیش بینی بروزچنین حوادثی در مناطق , سازمان مرکزی در راستای استفاده از ظرفیت های بیمه بمنظور ارتقا شرایط حفاظتی پلنگ ایرانی و ساماندهی موضوع خسارات ناشی از حملات پلنگ و گرگ بیمه نامه جامع پلنگ ایرانی با همکاری شرکت بیمه ما مورخ 26/12/94 را صادر کرده است .لذا این اداره کل آمادگی دارد , در صورت بروز چنین حوادثی مراتب را پس از تایید کلانتری و دهیاری مربوطه و کارشناسان این اداره کل به سازمان مرکزی جهت جبران خسارات ارسال نماید .

علی ایحال از رسانه های استان تقاضامندیم نسبت به اشاعه فرهنگ بیمه پلنگ و گرگ همکاری های لازم در امر اطلاع رسانی عامه مردم خصوصا” دامداران وعشایر را با این اداره کل داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=187414
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. برج گفت:

    برادر عزیز اقای هاشمی . لطف کنید به جای تحریک دامداران و شکارچیان تکیف دامهای تلف شده را روشن کنید . حالا یا گرگ یا پلنگ . ولی چندین سال متوالی یک جفت پلنگ در منطقه مشاهده شده اند . در سال 1380 هم یک قلاده پلنگ در همین نقطه شکار شد . ماموران محیط زیست همان موقع سر لاشه پلنگ نیز حاضر شدند . پس به جای مطرح کردن خود در رسانه ها به وظیفه اصلی خود برسید

دیدگاه شما